Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 85 1.8

    Ik ben van plan om de EF 85 mm 1.8 te kopen maar twijfel soms of ze een grote meerwaarde gaat hebben. Ik heb een 70-200 F4. Voor in de studio kan ik dus deze gebruiken.

    Ga ik buiten de dof nog andere voordelen hebben aan 85 mm?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Canon EF 85 1.8

    Het 85 mm objectief is al van een wat ouder ontwerp datum. Je zal merken dat de optische prestaties bij f/1.8 niet heel hoog zijn. Wellicht zal je 2 stips moten diafragmeren.

    De anon 70-200/4.0 tekent al vanaf volle openening verrassend scherp.

    Ik vraag mij dan ook af of je er veel mee opschiet.

    Ik werk zelf veel met een Canon 70-200/2.8 MK2. Daarnaast heb ik een 100 mm/2.0. Je zou zeggen dat ik de 100 mm zou gebruiken in mijn studio. Toch niet, de zoom tekent gewoon net wat fraaier.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 85 1.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
      Ik ben van plan om de EF 85 mm 1.8 te kopen maar twijfel soms of ze een grote meerwaarde gaat hebben. Ik heb een 70-200 F4. Voor in de studio kan ik dus deze gebruiken.

      Ga ik buiten de dof nog andere voordelen hebben aan 85 mm?
      Véél kortere sluitertijd mogelijk bij slecht licht
      Véél betere AF bij slecht licht
      Compacter en lichter dan de 70-200 f4, en dus ook minder opvallend dan zo'n witte toeter

      Al wat Annoh zegt, daar ga ik niet mee akkoord...
      Vooral dan dat 2 stops diafragmeren... vanaf 2.2 (halve stop toe?) presteert ie al beter dan de 70-200 f4 volopen

      Een 70-200 f2.8 mkII IS, ja dat is natuurlijk volledig andere koek dan een 70-200 f4
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 85 1.8

        Ik heb de 85 1.8 en vind dit een prachtige lens. Inderdaad 2.2 en ze is prima scherp. Ik
        vind ze zelfs niet slecht op 1.8. Ik mag er graag mee over straat lopen en een beetje
        discreet aan straatfotografie doen. Of aan het strand. Die 85 mm bevallen alsmaar beter.
        Bovendien is het lensje licht en klein.
        Als ik zo iemand met zo'n witte toeter zie, denk ik altijd aan Wimbledon of de Rode Loper.
        En dat zijn doorgaans mensen die de fotografie iets ernstiger nemen dan ik wil en wens.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 85 1.8

          De 85mm f/1.8 is een uitstekende (portret)lens, die inderdaad goed scherp is.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X