Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoomlens voor Sony A33

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telezoomlens voor Sony A33

    Hallo

    Ik overweeg een telezoomlens aan te schaffen als uitbreiding voor mijn Sigma 17-70mm voor mijn Sony A33. Dus is van 70-300mm.

    Ik heb al wat zoekwerk gedaan en komt tot volgende selectie.

    Tamron "70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2"
    of
    Sigma "70-300/4-5.6 APO DG Macro"

    Geen hoogvliegers, maar wel budgetvriendelijk (iets van 200€), en een Macrofunctie, geen volwaardige 1:1, maar voldoende voor de gewone amateurfotograaf (heb nu ook een 1:2 macro op mijn sigma 17-70... interessant voor bijvoorbeeld bloemetjes te fotograferen...)

    Een derde optie is de Tamron "SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD"
    Het dubbel van prijs, maar volgens de reviews ook een stuk beter qua bouw en kwaliteit. Echter, de VC-functie is weggelaten voor Sony-toestellen... ook heeft deze lens geen macro.

    Kunnen jullie mij raad geven ?
    - Is het zinvol de Tamron SP70-300 te kopen wetende dat de VC niet voorzien is voor Sony-toestellen ? (evenveel betalen voor minder te krijgen)
    - Is het gemis van een macro doorslaggevend voor dit bereik ?
    - Welk van de 2 "gewone" 70-300 lenzen verdient de voorkeur ?
    - etc...


    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Telezoomlens

    Oorspronkelijk geplaatst door Jointimus Bekijk bericht
    Hallo

    Ik overweeg een telezoomlens aan te schaffen als uitbreiding voor mijn Sigma 17-70mm voor mijn Sony A33. Dus is van 70-300mm.

    Ik heb al wat zoekwerk gedaan en komt tot volgende selectie.

    Tamron "70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2"
    of
    Sigma "70-300/4-5.6 APO DG Macro"

    Geen hoogvliegers, maar wel budgetvriendelijk (iets van 200€), en een Macrofunctie, geen volwaardige 1:1, maar voldoende voor de gewone amateurfotograaf (heb nu ook een 1:2 macro op mijn sigma 17-70... interessant voor bijvoorbeeld bloemetjes te fotograferen...)

    Een derde optie is de Tamron "SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD"
    Het dubbel van prijs, maar volgens de reviews ook een stuk beter qua bouw en kwaliteit. Echter, de VC-functie is weggelaten voor Sony-toestellen... ook heeft deze lens geen macro.

    Kunnen jullie mij raad geven ?
    - Is het zinvol de Tamron SP70-300 te kopen wetende dat de VC niet voorzien is voor Sony-toestellen ? (evenveel betalen voor minder te krijgen)
    - Is het gemis van een macro doorslaggevend voor dit bereik ?
    - Welk van de 2 "gewone" 70-300 lenzen verdient de voorkeur ?
    - etc...


    Alvast bedankt.
    Ik heb weinig verstand, maar ik denk dat VC wel nodig is als u voor 70-300 mm zou gaan

    Comment


    • #3
      Re: Telezoomlens voor Sony A33

      Heeft Sony geen image stabilization ingebouwd in z'n body's?
      Volgens mij is dat de reden waarom je voor Sony geen 'VC' (= vibration compensation) vindt.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Telezoomlens voor Sony A33

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Heeft Sony geen image stabilization ingebouwd in z'n body's?
        Volgens mij is dat de reden waarom je voor Sony geen 'VC' (= vibration compensation) vindt.


        Juist
        Maar inderdaad frustrerend dat Sony-gebruikers evenveel moeten betalen voor minder lens
        Hoewel je bij Sigma wel OS kunt krijgen en dan kun je kiezen tussen beide systemen (wat m.i. niet echt nodig is, maar sommigen vinden het handig al was het maar om het gestabiliseerd zoekerbeeld)

        Kijk eens op Dyxum voor commentaren en testen van de door jou geselecteerde lenzen
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Telezoomlens voor Sony A33

          Die nieuwe Tamron die je aanhaalt is heel goed, ik zou niet twijfelen, heel scherp. Als tweede optie zou ik de Sony 55-200mm nemen, ook goed, voor de helft vd prijs vd Tamron.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Telezoomlens voor Sony A33

            Mijn voorstel:

            - de 55-200 SAM (de budgetoptie),
            - de 70-300G SSM (de duurdere en veel betere).

            De nieuwste Tamron 70-300 schijnt ook erg goed te zijn, maar toch...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Telezoomlens voor Sony A33

              Heb nog een 70-210 en 75-300 die weg mogen. Passen ook in je budget en voor de prijs zeer degelijk materiaal...
              Nikon D700, wat glas en Sony RX100
              BD2424BE
              Klik voor meer!

              Comment


              • #8
                Re: Telezoomlens voor Sony A33

                De nieuwe Tamron zou inderdaad redelijk goed zijn... maar er zijn nog maar (zeer) weinig reviews hierover te lezen. Is er iemand die reeds zo'n lens heeft en er ervaring mee heeft ?
                En die Sony SSM, tja, mooi ding, maar weer eens dubbel zo duur.
                En sowieso, beide hebben geen 1:2-macro, zoals op de 2 goedkopere modellen. Misschien wel een gemis ?


                2de hands is geen optie voor mij.

                Comment

                Working...
                X