Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

    Hallo,


    Ik heb mijn DSLR met kitlens (18-55) nu al een paar maandjes, maar zou graag een zoomlens aankopen.
    Aangezien er zo'n groot aanbod is, vraag ik jullie advies.

    Waarvoor ik de lens nodig heb:
    • Sportfotografie: bv voetbalwedstrijden, hondensport, wielrennen, etc
    • Natuurfotografie: Close ups van dieren (niet zozeer landschappen)


    Ik heb zelf al wat rondgekeken en liet mijn ogen vallen op volgende lens:

    Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM
    (linkje hier)

    Nu mijn vragen:
    • Zal ik met deze lens mijn behoeften kunnen tevreden stellen?
    • Welke lens zouden jullie mij aanraden?
    • Voor mensen die deze lens bezitten, wat zijn jullie bevindingen?


    Mijn budget bedraagt rond de 500 euro.



    Alvast bedankt voor de informatie,


    G-rar
    Last edited by G-rar; 7 april 2011, 00:18.
    Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.


  • #2
    Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

    Hallo,

    ik heb exact dezelfde combinatie. Ook begonnen met de kitlens en dan verder gaan zoeken. Na lang zoeken en veel praten met andere fotografen heb ik besloten om voor de Canon 70-300 IS USM te gaan.
    Mijn argumenten? De USM zorgt voor een ultrasnelle scherpstelling, de IS is heel mooi meegenomen, vooral als je veel beweging krijgt op de lens (ik fotografeer veel in harde wind, vandaar) en het bereik is redelijk groot zonder echt aan kwaliteit in te boeten.
    Toen ik hem vorig jaar kocht kostte hij iets van een 475 meen ik me te herinneren.
    Volgens http://shop.fotorubens.be/photo/lens..._objectief=779 kost hij nu nog 459.

    Ik gebruik deze lens vooral voor sportfotografie (windsurfen, kitesurfen) en af en toe voor uitzichten, maar dan neem ik gewoonlijk de kitlens.
    Verder ben ik dit jaar naar Gibraltar geweest en heb daar de apen gefotografeerd, en dat ging prima met deze lens. Ook vogels e.d. krijg je er gemakkelijk op.

    Ik wil er wel graag even bij zeggen dat ik momenteel aan het rondkijken ben voor een tweedehands 100-400mm, aangezien het bereik voor mij toch net iets te kort lijkt.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

      Bedankt Coconuttie!

      Ik ben zeker wat met uw info!

      Als er nog andere mensen zijn met ervaringen of advies, laat maar komen
      Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

        Er staat er ééntje in Aangeboden voor 300 EUR, veel risico neem je daar niet mee.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

          Bedankt voor de tip
          Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

            heb deze lens een paar weken geleden nieuw voor € 389 gekocht bij Kamera Express, maar zie dat hem nu al terug duurder staat. Goed rondkijken voor de prijs, want er zit veel verschil op.

            Heb hem nog niet uitgetest voor sport. Vanaf mei gebruik ik hem voor triatlons, maar heb dan ook mijn Sigma 17-70 mee.
            Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
              heb deze lens een paar weken geleden nieuw voor € 389 gekocht bij Kamera Express, maar zie dat hem nu al terug duurder staat. Goed rondkijken voor de prijs, want er zit veel verschil op.

              Heb hem nog niet uitgetest voor sport. Vanaf mei gebruik ik hem voor triatlons, maar heb dan ook mijn Sigma 17-70 mee.
              Ja, heb het ook gezien.
              En hier in België in de winkels staat hij minimum 499 en maximum 599

              Anyway, ik heb die persoon die hem tweedehands gecontacteerd.
              We zien wel verder vanaf dan

              mvg,
              Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

                2e hands gekocht (€300) voor naast de 70-200 f4 te gebruiken (die mag niet mee op reis)
                Ik vind ze niet veel minder scherp, als je rekening houdt met correcte sluitertijd (IS is niet magisch) en diafragma wat toenijpen (meestal zon op vakantie dus geen probleem )

                wil je bouwkwaliteit en zonnekap -> €400 voor 2e hands 70-200 f4 L
                wil je max. mm en IS -> 2e hands €300 voor 70-300 is

                nog niet getest voor sport

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

                  Lenskap voor de 70-300 heb ik bij Fotoshop Aalten gekocht. Een pak goedkoper dan die van Canon zelf.

                  Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

                    Thanks voor de reacties

                    Ik ben vandaag gaan zien voor die 2dehands Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM.
                    Deze was - zoals de verkoper zei - nog in perfecte conditie, dus heb ik deze mee
                    (inclusief zonnekap en UV filter)


                    Heb direct nog wat foto's getrokken en damn zalig.
                    Zal wel nog even moeten wennen aan die IS, ik had voordien nog foto's getrokken met mijn 18-55mm kitlens (die geen IS heeft) en ik constateer dat deze vaak scherper zijn dan de 70-300mm.
                    Maar oefening baart kunst


                    KLIK


                    Mvg,

                    G-rar
                    Last edited by G-rar; 8 april 2011, 22:38.
                    Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

                      Is een echt goede lens voor niet veel geld.
                      Voor sport heb je best wel zonlicht bij die lens, of de iso optrekken natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

                        Hier staat ze goedkoper , je moet maar eens gaan zien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

                          Bedankt voor de info francois, maar ik heb hem ondertussen al

                          Toch handig voor anderen die op zoek zijn naar deze lens
                          Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                          Comment

                          Working...
                          X