Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 2.8 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200 2.8 IS

    Ik ben op zoek naar deze lens 2 de hands; zeer moeilijk te vinden. Ik had ze vorige week besteld bij konijnenberg nederland en dit was ok. Ik bel vandaag en ze is niet meer beschikbaar. Ze is verkocht. klote.
    al de tweede keer dat ik een overeenkomst heb met iemand en achter mijne rug wordt ze dan verkocht
    Nu heb ik een 2de hands zien staan van het jaar 2004. Is er een verschil met de versies van 2004 en 2009. Zou de AF trager zijn. Is het nog interresant om 7 jaar oude lens te kopen. Er word 1050 euro voor gevraagd. Is dit zijn prijs waar ?
    Ik heb ook één zien staan 2 de hands op 'hebbes' met 12 maand garantie voor 950 euro. Dit moest dan via ebay geregeld worden. Ik vertrouwde het zaakje niet. Verder heb ik niet gereageerd



    pieter
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

  • #2
    Re: canon 70-200 2.8 IS

    Voor zover ik weet is die lens nooit aangepast, een ouder exemplaar zou dus hetzelfde moeten presteren als eentje van 2010.
    Als de AF van die oudere lens trager is, dan mankeert er iets aan.


    Als Canon een lens aanpast, dan laten ze dat wel weten, ze kunnen dan de prijs verhogen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200 2.8 IS

      lijkt mij geen slechte deal. Waardevastheid van L glas is hoog.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200 2.8 IS

        het is en blijft een zalige lens he Ik veronderstel dat de meesten ( net zoals ik ) deze bijhouden omdat de mkII versie gewoon te duur is en de moeite niet is om over te stappen voor hetgene ze doen. 1050 is wel goedkoop voor zo een zalige lens. F2.8+ IS + L kwaliteit, wat wil je meer.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200 2.8 IS

          Ik volg ook al een lensje het reilen en zeilen van deze (super)lens. En ik hoor enkel positieve klanken. Het is gewoon een zeer goede lens, en iemand die de lens bezit, zal tevreden zijn en niet zo geneigd zijn om de lens door te verkopen...
          Ik bezit een Canon 100-400 4.5-5.6 maar ben een tikkeltje jaloers naar de 70-200 2.8.
          Is wel duurder dan de vorige versie, maar beslist een aanrader.
          Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200 2.8 IS

            goedkoper vind je ze niet makkelijk en ze zijn wel degelijk goed te vinden 2dehands. kijk op alle velingssites, maar wel iets duurder dan jij hebt gevonden.
            vandaag naar keukenhof ( bloemen ) geweest en best wat mensen liepen rond met die lens....

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200 2.8 IS

              Mensen die deze lens hebben: wat vinden jullie van het gewicht? Kunnen jullie er een hele dag mee rondlopen zonder een stijve nek te hebben tegen savonds?
              Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200 2.8 IS

                Het gewicht van de 70-200/2.8, welke versie dan ook, is hoog. Dit objectief is min of meer mijn walk around lens, samen met de 16-35 mm.

                Door het gewicht ben ik beter gaan kijken. Dat klinkt gek, maar ik laat nu mijn apparatuur zo lang mogelijk in mijn rugzak. Pas op het laatst moment, in weze na het visualiseren, pak ik camera + objectief uit mijn tas.

                De trefkans is groter geworden.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: canon 70-200 2.8 IS

                  ik gebruik hem met de sun sniper en dan valt het gewicht heel goed mee. Met een nekstrap zou ik er niet een half uur mee durven lopen omdat hij tamelijk zwaar is en je er gemakkelijk pijn van krijgt in de nek. Ik denk dat je het kan vergelijken met een fles 1L cola ofzo en dan nog je body loop daarmee even rond en je weet ongeveer hoe zwaar het zal zijn om met deze lens rond te lopen. Hij is zwaar, maar quasi overal inzetbaar: sport, huwelijk, portret
                  Enige nadelen die ik ken zijn gewicht en hij is wit. Dat eerste kan zo geen kwaad zoals ik al zei met de sun sniper kun je er gemakkelijk een hele dag mee rondlopen. Maar het wit daar kun je weinig iets aan doen vrees ik.
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 70-200 2.8 IS

                    Volledig akkoord met voorgaande interventie : zwaar maar best handelbaar met een SunSniper o.i.d. Al bij al vind ik de superscherpe 70-200 handiger in gebruik dan de uitschuifbare 100-400.
                    En ja, de kleur .... dat valt spijtig genoeg nogal op. Can't help it.
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 70-200 2.8 IS

                      Ja de 70-200 is zwaar, de 100-400 ook maar beide zijn het waard. Regelmatig loop ik er 5 a 6 uur mee rond zonder speciale strap en durf wel eens last hebben aan men nek en schouders s'avond maar dit is gewoon een gebrek aan spieren en uithouding.... gewoon volharden en je word het gewoon. Het verschil tussen de "oude" en nieuwe 70-200 kan ik je niet vertellen, ik heb gewacht en gespaard om de nieuwe te kopen.
                      Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                      Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 70-200 2.8 IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                        Ja de 70-200 is zwaar, de 100-400 ook maar beide zijn het waard. Regelmatig loop ik er 5 a 6 uur mee rond zonder speciale strap en durf wel eens last hebben aan men nek en schouders s'avond maar dit is gewoon een gebrek aan spieren en uithouding.... gewoon volharden en je word het gewoon. Het verschil tussen de "oude" en nieuwe 70-200 kan ik je niet vertellen, ik heb gewacht en gespaard om de nieuwe te kopen.
                        Jou ga ik later nog op mijn tafel krijgen
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 70-200 2.8 IS

                          Ik heb momenteel de Canon 70-200 4.0 met IS. Is de overgang naar de 2.8 de moeite waard? Ik wil namelijk een 1.2x of 1.4x extender gaan gebruiken om eens wat vogeltjes op de foto te zetten (zonder statief).
                          Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 70-200 2.8 IS

                            Dat gewicht valt heel goed mee. Ik gebruik een Op/Tech neckstrap in combinatie met een Herringbone hand strap. Dankzij de Uniloop connectors kan ik de neckstrap er af halen als ik hem niet nodig heb.

                            Dat hij wit is, kan je eenvoudig verhelpen. Ik heb er een lenscoat voor gekocht, en dat maakt hem direct een pak minder opvallend (zeker als je voor camouflage gaat, zoals ik ) De belangrijkste reden dat ik dat gekocht heb is echter voor bescherming. Ik draag hem vaak over mijn schouder, en dan durft hij wel eens ergens tegen slaan.

                            Bij mij ziet hij er zo uit: (foto nog met oude neckstrap)


                            1050€ is een mooie prijs als hij nog in goede staat is. Ik heb een jaar geleden 300€ meer gegeven voor een nieuwe. Uitverkoop toen de MkII uitkwam

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 70-200 2.8 IS

                              Een witte lens valt inderdaad op doch gisteren weer een Nikonfan gezien met een 400mm F2,8 , ik kan zeggen dit valt ook op . Wel een prachtige lens.

                              Comment

                              Working...
                              X