Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven Nikon D700

    Allen,

    Al lang overweeg ik de aankoop van een D700, maar de prijs ...
    Ondertussen lijkt een mogelijke aankoop dichter en dichterbij te komen ...

    Kan ik mijn Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8 , Sigma 105 2.8 nog gebruiken?

    (Waarschijnlijk kan ik enkel mijn nikon 50mm 1.8 gebruiken ...)

    (Hoeveel meer plezier gaat de D700 mij opleveren in vergelijking met mijn huidige D200? (Ik hoop uiteraard heel veel, want de verwachtingen zijn hoog gespannen. Daarenboven heb ik enige tijd analoog gefotografeerd en verwacht ik hiermee een zekere aansluiting.)

    Alvast bedankt voor de opmerkingen

    M
    Last edited by Monolitos; 12 april 2011, 12:08.

  • #2
    Re: Objectieven Nikon D700

    Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
    Kan ik mijn Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8 , Sigma 105 2.8 nog gebruiken?

    (Waarschijnlijk kan ik enkel mijn nikon 50mm 1.8 gebruiken ...)

    (Hoeveel meer plezier gaat de D700 mij opleveren in vergelijking met mijn huidige D200? (Ik hoop uiteraard heel veel, want de verwachtingen zijn hooggespannen. Daarenboven heb ik enige tijd analooge gefotografeerd en verwacht ik een zekere aansluiting hiermee.)
    de 17-50 enkel in crop mode... dus practisch niet...
    de 70-200mm is een fijne lens op een D700!! (althans ik heb die ervaring met de nikon versie)
    de 105mm zal ook probleemloos werken

    en de 50mm wordt nu een standaard lensje, is veel leuker op een D700 dan op een D200

    al bij al is de stap van D200 naar D700 mega groot in plezier beleving!
    niet mega groot in moeilijkheidsgraad... da's eerder evolutief...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven Nikon D700

      Hoe weet je welke lenzen passen en welke niet? Op welke afkorting moet ik letten?

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven Nikon D700

        Hoi,

        bij Nikon zijn de DX lenzen voor crop, de andere gaan op je D700.
        bij Sigma hebben ze DC en DG lenzen waarbij de DC lenzen voor crop zijn.
        bij Tamron heb je Di en Di II lenzen waar de Di II type's voor crop zijn.

        (Als ik het goed voorheb)

        Ga eens kijken op hun site's , daar staan ze mooi in categorieen verdeeld.

        grtjs Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven Nikon D700

          Alleen je 17-50 gaat niet werken.

          Verder ben je vrij goed voorzien en mis je alleen een groothoek en eventueel een nieuwe standaardzoom.
          Het hangt van je budget af, maar er is in alle prijsklassen volop bruikbaar glas voor de D700.

          Groothoek: Sigma 12-24 en 15-30mm, Nikon te veel om op te noemen
          Standaard: Een 28-70 AFD lensje doet het al prima, de 24-70 is subliem en daar zit nog van alles tussen in.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven Nikon D700

            Verkoop de Tamron 17-50 mm en koop er een Tamron 28-70 mm/f2.8 voor terug. Dan heb je een goeie standaardzoom voor fullframe en deze is, naast een stuk goedkoper, een stuk compacter dan de perfecte, maar massieve Nikkor 24-70 mm/f2.8.
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven Nikon D700

              ik zou de D200 blijven gebruiken met de Tamron 17-50 (zeer goede combinatie, gebruik ik zelf ook) en een goede vaste groothoek kopen voor de D700. Nikkor 24 f/1.4 of een Zeiss Distagon of zo. Ik ga er nu wel van uit dat als er budget is voor een D700, dat er ook een is voor lenzen.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Objectieven Nikon D700

                Bedankt voor de reacties ...

                Mijn hoofd staat volledig naar de D700, dus bij mijn D200 blijven - hoewel ik zeer tevreden ben over het toestel - wordt moeilijker en moeilijker. Ondertussen gebruik ik mijn D200 bijna uitsluitend met mijn 50mm, met alle beperking van dien ...

                Ik kijk al lang uit naar de overstap. Ik denk dat ik inderdaad stilaan ga uitkijken naar een 24-70 en mijn 17-50 ga verkopen.

                Zo kan ik stilaan de definitieve overstap voorbereiden ...

                To be continued ...

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven Nikon D700

                  ben je niet beter je FF te gebruiken voor alles wat wijd is en je 200 enkel als je die extra MM nodig hebt in het langere telewerk....?

                  je 700 blaast de 200 uit het water op zowat alle vlakken maar die extra MM kan hij je niet geven....

                  als je je 200 gebruikt voor het wijdere werk dan "verlies" je mm ipv er te winnen....

                  of je zet er standaard die 17 50 op omdat die toch niet past op je 700
                  www.aeri-photography.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectieven Nikon D700

                    Dat is misschien ook een oplossing ... De D200 met de 17-55 houden als een back-uptoestel ...

                    Alleen is de vraag of ik die dan nog echt ga gebruiken. Ik heb ooit zo een situatie gehad met mijn D200 en een D70's als back-uptoestel. Ik was snel die D70s vergeten toen ik mijn D200 had ...

                    Humhum ...

                    Ik heb al eens even snel gekeken naar alternatieven voor mijn Tamron 17-50. Die prijzen vallen precies wel mee, ik had me aan belachelijke bedragen verwacht. tamron 28-75mm f28 kost nieuw slechts 359 EUR?

                    Is de tokina-16-50mm f28 een optie?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectieven Nikon D700

                      Er staat DX dus niet geschikt voor een FX toestel he (zoals de D700), ofja ze gaan erop met het toestel in dx staand maar daar koopt ge die niet voor.

                      Ik denk dat als ge echt wilt genieten van uw d700 dat ge weldegelijk belachelijke bedragen moet gaan neerleggen, 14-24, 24-70 en de 70-200, dan bezit je wel de "holy trinity" van nikon en kom je dus niks tekort.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectieven Nikon D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                        Ik denk dat als ge echt wilt genieten van uw d700 dat ge weldegelijk belachelijke bedragen moet gaan neerleggen, 14-24, 24-70 en de 70-200, dan bezit je wel de "holy trinity" van nikon en kom je dus niks tekort.
                        jawel, lichtsterkte.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectieven Nikon D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          jawel, lichtsterkte.
                          Met f2,8 en de iso van een d700? Dan moet je het al ver drijven, uiteraard is dat relatief. Wil je nog beter moet je de prime kant op.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectieven Nikon D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                            Er staat DX dus niet geschikt voor een FX toestel he (zoals de D700), ofja ze gaan erop met het toestel in dx staand maar daar koopt ge die niet voor.

                            Ik denk dat als ge echt wilt genieten van uw d700 dat ge weldegelijk belachelijke bedragen moet gaan neerleggen, 14-24, 24-70 en de 70-200, dan bezit je wel de "holy trinity" van nikon en kom je dus niks tekort.
                            Oke de Tonika is niet geschikt voor fullframe ... sorry mijn fout.

                            Maar de Tamron toch wel ... alle ja zo geeft konijnenberg het toch aan ...

                            Het prijsverschil met de Nikon 24-70 is wel immens (de kwaliteit waarschijnlijk ook) ... Ook het verschil met de Sigma 24-70 is zeer groot ...

                            Tamron 359 EUR, Sigma 859 EUR en Nikon 1.629 EUR ... dat zijn voor mij toch wel gigantische prijsverschillen ... Ik zou al geneigd zijn om de Sigma te nemen, maar eigenlijk ben ik meer tevreden van Tamron.

                            Of misschien moet ik toch maar eens voor het echte werk gaan en eens rondkijken voor een tweedehands modeltje van Nikon ... Iemand iets in aanbieding?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectieven Nikon D700

                              Die sigma zal de HSM versie wel zijn dan? Die heeft dan een snellere focus dan de non hsm versie ervan, die trouwens ook een pak goedkoper is. Hsm staat gelijk met Usm bij canon. Opzich te verwaarlozen als je die snelle focus niet nodig hebt.

                              Comment

                              Working...
                              X