Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparatie?

    Hoi,

    Ik ben in het bezit van een Canon Powershot G6. De lens werkt niet volledig meer mee (in-uitzoomen werkt niet meer naar behoren, soms wel en soms niet; en het schermpje is ook stuk). Zouden jullie dit laten repareren of zouden jullie dit apparaat buiten gooien en iets anders kopen?
    Indien jullie iets anders moeten kopen, welke is dan de beste compact? Terug een powershot (G12 nu?) ?

    Tnx

  • #2
    Re: Reparatie?

    De lens + het schermpje laten repareren is veel duurder dan de waarde van zo'n G6.

    Als je tevreden was over de G6, dan zal je zeker tevreden zijn over de G12.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Reparatie?

      Laten herstellen zal een (te) dure grap zijn. Een G12 of een Lumix LX5 zijn fijne toestellen
      en goede compacts, maar misschien niet eens je licht laten schijnen op die 4/3 toestellen?
      Die zijn ook klein, hebben de mogelijkheden om van lens te verwisselen en bovendien een
      grotere sensor. Dus betere beeldkwaliteit, zeker op hogere iso.

      Comment


      • #4
        Re: Reparatie?

        Had zo al een vermoeden dat ik de G6 beter kon buiten zwieren en op zoek ging naar iets anders. Wat zijn de verschillen tussen de powershot G12 en de Lumix LX5? Wat zijn voor/nadelen van de toestellen?
        Tnx voor de reacties!

        Alain

        Comment


        • #5
          Re: Reparatie?

          Oorspronkelijk geplaatst door hermana Bekijk bericht
          Had zo al een vermoeden dat ik de G6 beter kon buiten zwieren en op zoek ging naar iets anders. Wat zijn de verschillen tussen de powershot G12 en de Lumix LX5? Wat zijn voor/nadelen van de toestellen?
          Denk dat het beide top compact toestellen zijn. Ik heb voor de LX5 gekozen, en wel mede hiervoor:

          Grotere sensor: 8.3x6.2mm tegen 7.6x5.7mm (dat is ongeveer 20% groter)
          de Leica lens: f/2.0 tegen f/2.8 (minstens 1 stop)
          Meer breedhoek: 24 mm tegen 28 mm (leuk voor binnenshuis en architectuur)
          Iets groter schermpje: 3,0" tegen 2,8"
          Toestel is kleiner: 109x65x42 tegen 112x76x48 mm
          Sneller foto's 6 fps tegen 2 fps
          Lichter toestel 277 gr tegen 401 gr

          Bovendien vind ik de LX5 er gewoon leuker uitzien. De Canon heeft dan weer een uit-
          klapbaar schermpje en een viewfinder. Van de beeldkwaliteit kan ik weinig zeggen,
          omdat ik ze nooit heb kunnen vergelijken. Maar ik neem aan dat dit vergelijkbaar is.

          Comment

          Working...
          X