Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastolite update Strobist gama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lastolite update Strobist gama

    De nieuwe catalogus van Lastolite staat boordenvol nieuw strobist materiaal.

    Zo is eer een Ezybox Quad adapter waar je 4x een SB900 in een softbox kan proppen.



    Er is een octa voor reportageflitsers en een gans gamma producten die mee ontwikkeld zijn door Joe McNally

    Ook de gel en grid houders lijken me handiger dan de Honl producten.

    Ik gebruik al jaren Lastolite. Tot nog toe steeds zeer robuuste producten.
    Last edited by zunoel; 6 april 2011, 07:03. Reden: te groot en geen eigen foto
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Lastolite update Strobist gama

    Een tijd geleden een workshop met McNally gevolgd en toen kreeg hij voor het eerst een "Uplight" om te testen ... zijn reactie toen over dat "ding" sprak boekdelen - "they wanted me to try this out - I does exactly what it looks like, a piece of crap".

    De rest ziet er wel leuk uit ...
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Lastolite update Strobist gama

      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Zo is eer een Ezybox Quad adapter waar je 4x een SB900 in een softbox kan proppen.
      Hiermee kan je de gekende Ezybox hotspot, zonder problemen, NOG harder maken

      Tenzij je natuurlijk 4 flisten op 1/4 vermogen zal gebruiken om sneller te recyclen ...
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Lastolite update Strobist gama

        Hiermee kan je de gekende Ezybox hotspot, zonder problemen, NOG harder maken

        Hmmm...
        Ik haal doorgaans een van de diffuser weg. Omdat ik het te zacht vind. Maar ik fotografeer geen tere babyvellekes he. Honden mogen best wat harder licht hebben.

        Bij de Chimera Octa gaat de buiten diffuser er ook af...
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #5
          Re: Lastolite update Strobist gama

          Als je 4 speedlights laat flitsen door een diffuus 1/3 stop doek (wat de Ezybox is) op een afstand van +/- 15cm dan kan je onmogelijk verwachten dat dit een zacht licht zal creëren van je kleine speedlights. De afstand speedlight --> doek is gewoonweg te klein.

          Het zal de harde lichtbron "iets" verzachten maar je kan dit onmogelijk "zacht" licht noemen. Een Westcott daarentegen gebruikt indirect licht ... wat meteen een pak zachter is.

          Dus een Triflash in combinatie met een Westcott Apollo is een veel betere investering als je zacht licht wenst.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Lastolite update Strobist gama

            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
            Hmmm...
            Ik haal doorgaans een van de diffuser weg. Omdat ik het te zacht vind. Maar ik fotografeer geen tere babyvellekes he. Honden mogen best wat harder licht hebben.
            Ik vrees dat je dan niet de echte "geschikte" tool gebruikt, het doel van een Ezybox is om zacht light uit een speedlight te krijgen.

            Misschien ben je dan gewoon beter af met een zilveren paraplu, die het licht wel mooi zal verspreiden en die "harder" licht zal creëren ... tenzij je echt de meerwaarde van het beperkte "strijklicht" gebruikt natuurlijk.

            Ik ben persoonlijk géén fan van Ezybox toestanden, ik geloof meer in een goedkopere 150cm paraplu die voor de meeste fotografen een oplossing kan/zal bieden ... maarja, het "cool" effect van zo'n Ezybox zal hier ook parten spelen denk ik.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Lastolite update Strobist gama

              Thanks voor je advies Tom!

              Als er mensen mee op de foto staan, dan gebruik ik doorgaans een shoot trough plu. Ik heb hiervoor een TriFlash ShoeLock in bestelling. (Overigens de standaards swivel van Lastolite (die met shoelock) is top. Alle andere merken van flitsschoentjes zijn bij mij al stuk gegaan). Ik heb al aan een westcott gedacht, maar mogelijk doe ik ooit een upgrade naar een EL Quadra met softbox. Aan CLS I-TTL heb ik niet veel. De vacht van de woefkes brengt het systeem in de war.

              Voor enkel honden gebruik ik doorgaans een Ezybox als tegenlicht/strijklicht (met één diffuser, anders dus te zacht). Dat geeft me meer speelruimte dan een grid (Honden kan je niet lang goed en blijvend positioneren). Vooral zwarte honden hebben hier baad bij.

              De front van de honden licht ik doorgaans op met een reflector. Een trigrip. Die wil maar niet stuk gaan…. Maar bij wind een niet zo handig ding. Ik denk deze te vervangen door een CSB Mini of Skylite.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment

              Working...
              X