Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 85 1.2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 85 1.2

    De Canon 85 1.2 L USM lijkt me en parel van een objectief.
    Raar genoeg, als ik even opzoek, zie ik niet dat het compatibel is met mijn primitieve instap-Canon 1000 D. Ik zal vroeg of laat wel overstappen naar en 7D, maar ik had ondertussen dat juweeltje toch wel graag eerst gehad.
    Is daar iets van die incompatibiliteit geweten ?
    Is the Canon EF 85mm f/1.2L USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

    Thanks
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

  • #2
    Re: canon 85 1.2

    Huh? waarom zou die niet compatibel zijn??
    tuurlijk gaat die werken!
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: canon 85 1.2

      Wie zegt dat die lens niet op de 1000D zou werken??

      Comment


      • #4
        Re: canon 85 1.2

        Deze lens staat ook al lang op mijn verlanglijst maar de prijs....
        Ik denk wel dat als je zulke lenzen overweegt een betere body welkom zal zijn. Maar ik denk wel dat deze ook op je 1000 D zal werken.

        Comment


        • #5
          Re: canon 85 1.2

          Zoltan, om even over iets anders te beginnen, iemand met jouw lenzenset zou (imo) zou véél meer aan een 5DmkII hebben ipv een 7D, tenzij, en enkel tenzij, je een bliksemsnelle AF broodnodig hebt.
          Ik zou zeggen, iets om over na te denken
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: canon 85 1.2

            Ik zou ook eerder een andere camera kopen in plaats van een 85mm f1,2 L.

            Voor de prijs van die lens koop je een 7D + 85mm f1,8 en hou je nog zo'n 300 euro over.
            Je kan dan alle andere lenzen blijven gebruiken die je nu al hebt.

            De beeldkwaliteit van de 85mm f1,8 is niet zoveel slechter dan die van de f1,2.
            Het grote voordeel van de f1,8 is volgens mij dat die een veel snellere AF heeft.

            Als je een 5D MKII koopt, dan moet je de EF-S 17-55 f2,8 IS ook vervangen, je mag van mij aannemen dat Canon geen lens heeft die met een vergelijkbare brandpuntsafstand op een full-frame een even goede beeldkwaliteit levert als de 17-55 f2,8 op een 1,6x crop camera.
            De 24-70 f2,8 L heeft een minder goede beeldkwaliteit dan de EF-S 17-55 f2,8...
            Last edited by Black B@ndit; 5 april 2011, 21:56.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: canon 85 1.2

              Beste Zoltan,


              (ik heb de 85 1.2 en de 85 1.8 al naast elkaar gebruikt)
              Het is een verschrikkelijk prachtig objectief maar vond de meerprijs toen niet rechtvaardig voor mezelf)
              Ik zou eerder geneigd zijn om je een 85 1.8 aan te raden.
              Zo kan je zien of dit brandpunt jou ligt.
              En je hebt er voordezelfde prijs bijna een 5DmkII extra erbij.

              om op je vraag te antwoorden...Ja, alle EF objectieven passen ook op een 1000D
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

              Comment


              • #8
                Re: canon 85 1.2

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De 24-70 f2,8 L heeft een minder goede beeldkwaliteit dan de EF-S 17-55 f2,8...
                Maar ik vind toch wel dat ik met mijn 7D nooit de beeldkwaliteit kan halen die ik met mijn 5DmkII kon halen, onafhankelijk van welke lens ik gebruikte...

                De reden dat ik omgeschakeld ben... Ik had die topkwaliteit niet meteen nodig, en dan is een 7D beter omwille van zijn zeer brede inzetbaarheid (sport etc)
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: canon 85 1.2

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  Maar ik vind toch wel dat ik met mijn 7D nooit de beeldkwaliteit kan halen die ik met mijn 5DmkII kon halen, onafhankelijk van welke lens ik gebruikte...

                  De reden dat ik omgeschakeld ben... Ik had die topkwaliteit niet meteen nodig, en dan is een 7D beter omwille van zijn zeer brede inzetbaarheid (sport etc)
                  Eventueel de 5D Classic overwegen?
                  Voor een prijsje hier soms 2 de hands te vinden.
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 85 1.2

                    Zoltan, ga toch maar eerst voor een andere body hoor, 7D als het snel moet en je de cropfactor wil uitbuiten, 5D MKII voor landschappen en algemeen. Niet dat de 1000D slecht is, maar je lenzen gaan meer tot hun recht komen en je zal door de instelmogelijkheden (wiel bovenaan, wiel achteraan, joystick, meer mogelijkheden in de menu, betere zoeker etc.) je techniek ook kunnen verbeteren. Win-win dus.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 85 1.2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Zoltan, ga toch maar eerst voor een andere body hoor, 7D als het snel moet en je de cropfactor wil uitbuiten, 5D MKII voor landschappen en algemeen. Niet dat de 1000D slecht is, maar je lenzen gaan meer tot hun recht komen en je zal door de instelmogelijkheden (wiel bovenaan, wiel achteraan, joystick, meer mogelijkheden in de menu, betere zoeker etc.) je techniek ook kunnen verbeteren. Win-win dus.
                      Inderdaad, je moet de raad "investeer in lenzen, niet in bodies" niet overdrijven.

                      Je gaat niet weten wat je overkomt als je van de 1000D naar de 7D gaat.

                      Je moet dat niet doen als je enkel 2 kitlensjes hebt, maar testen (en ervaring) wijzen uit dat vele eenvoudige lenzen zeer goed blijven presteren.

                      De verbeterde ergonomie (niet de AF) vind je natuurlijk ook al voor een groot deel in de 40D en 50D, als je budget minder is: dit blijven goede cameras.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 85 1.2

                        Eenstemmigheid over de ganse lijn : ik zal dus verkeerd zijn.

                        Dus een nieuwe body. Zal een 7D worden en volg daarmee de raad van de meeste mensen hier o.a. Black Bandit, Palombian,Matthias, Vote4you en Zappa.
                        Hartelijk dank aan iedereen voor de medewerking.
                        Last edited by zoltan; 6 april 2011, 09:43.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 85 1.2

                          Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                          De Canon 85 1.2 L USM lijkt me en parel van een objectief.
                          waar wil je die lens voor gaan gebruiken.
                          heb nl geen enkel idee, wat jij zoal fotografeert.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 85 1.2

                            Zoltan,

                            Je hebt 100% gelijk, de 85 1.2L is één van de beste Canon L lenzen ooit, en DE portretlens, niet alleen voor huwelijksfotografen maar ook serieuze hobbyisten, dit is de laatste lens die ik zou wegdoen.
                            Haarscherp vanaf 1.2, contrast, kleuren en bokeh zijn superieur. Zelf als het bijna compleet donker is kun je zonder flits fenomenale fotos maken en de kleuren hebben nog steeds prachtige tonen.

                            Velen breken hem af omdat ze negatief staan tegenover de prijspolitiek van Canon.
                            Maar voor €700 (2e hands 5D MKI) + €1000 (2e hands 85 1.2L) heb je een droomset qua portretfotografie

                            Je moet deze lens wel leren qua scherpstelling en er gaan wel wat missers zijn, maar eens je er pal bovenop zit is deze niet te evenaren!
                            De lowbudget 85 1.8L is zoals de 50 1.4 niet slecht (snellere AF) maar paarse randen enz... je merkt toch wel een groot verschil met het L-glas.

                            Samen met de 35 1.4L zijn dit 2 legendarische primes van "the holy trinity"
                            De 135L is er ook lid van, persoonlijk vond ik de "candidrange" niet zo handig als je niet vooruit/achteruit kan, verkocht hem voor de 70-200 2.8 zoom.
                            Maar als de 85L te duur is en je zoekt een portretprime, zou ik liever enkele honderden Euros meer betalen voor een tweedehands 135L dan een 85 1.8L (!!!)

                            Een 1000D -> oude 5D is een enorme stap vooruit als je graag portret en landschapsfotografie doet.
                            Ik gebruik hem zelfs voor sport en de AF is zeker snel genoeg.

                            Grtz,
                            Purephotography
                            Last edited by PurePhotography; 6 april 2011, 20:39.

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 85 1.2

                              @ Bouk
                              Kan als snobistisch overkomen, maar dat ben ik niet :
                              Ik heb een hekel aan flitsen, en hou van snapshots en portretjes binnen met lage ISO, dus daarom die " lichtsterke " lens. Maar ja, 't is goed - als iedereen dat zegt - een 1.8 zal ook wel volstaan
                              Nogmaals dank voor de opmerkingen.

                              Woops, Pure, dat was samen gepost dacht ik. Thanks voor de mening.
                              Last edited by zoltan; 6 april 2011, 17:45.
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X