Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 550D kopen? hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 550D kopen? hulp

    Hallo,

    Geef iemand een goed adres waar ik aan een lage prijs een Canon eos D550 kan kopen ?
    Prijs/kwaliteit/service is belangrijk.
    Of sites met promoties voor dit toestel zijn ook welkom. Want ik zie het bos niet meer door de bomen

    Is die flits standaard of niet ?
    Op sommige sites zie ik er 1 op, bij andere niet
    http://www.letsgodigital.org/nl/25125/canon-eos-550d/

    battery grip
    Handig of niet ? of eerder een gadget
    Ik ben een rugzaktoerist en heb weinig zin om met een bombastisch toestel te gaan zeulen. Het toestel moet praktisch zijn qua gebruik,ergonomie,batterijduur/oplaadmogelijkheden

    SDHC
    Dit toestel kan blijkbaar zowel SD als SDHC. Beter om te kiezen voor SDHC zeker qua kwaliteit (HD) en opslagsnelheid.

    Praktisch
    Kan ik het toestel direct op een tv aansluiten ? zie tonen van reisfoto's

    Canon EF en Nikon D: lenzen voor alle type camera’s maar gemaakt voor full-frame - Canon EFS en Nikon DX: lenzen bedoeld voor sensor kleiner dan full-frame.
    Ik ben een beginner, maw welke lens kan ik best voor een D550 kopen ?

    RAW‐formaat
    Kan dit toestel dat?

    Of kan ik het toestel beter kopen in Amerika? Een vriend vertrekt binnenkort naar USA.
    Body + lens

    En nu stop ik met mijn vragen

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

    misschien een katalogus aanvragen bij canon
    ik zie dat je IT'er bent, dan zou ik zeggen doe een klein beetje voorstudie, dan zijn er misschien al wat minder vragen te beantwoorden
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

      hey, zal ik ook als beginner hier eens wat komen reageren
      Ja de prijs en waar je kan kopen hangt ook veel af vanwaar je bent he, ikzelf ben uit limburg (belgie) en ga toch steeds bij studio 73 in geel of zelfs konijnenberg in turnhout omwille van de prijs, je kan daar eens kijken best?

      die flits wat je ziet is er steeds bij ja, deze zit in het toestel en klapt automatisch open indien nodig of wanneer jij dit zelf wenst, externe flits bijplaatsen is ook steeds mogelijk achteraf indien je meer en verder licht wilt.

      batterijgrip, ja handig of niet, is wat je verwacht ervan, ik heb er eentje op mijn 50d, al is het almaar alleen omdat er dan 2 baterijen inpassen en je lading ook langer meegaat, plus er kunnen dan ook gewone batterijen in die je in elke winkel kan verkrijgen (AA) en voor mij een belangrijk iets, je hebt een 2de ontspanknop voor als je veel portretten schiet.

      sdhc is zeker aan te raden, omwille van het filmen en ook voor de hogere capaciteit natuurlijk, moet je niet steeds met gewone sd kaartjes wisselen omwille van de kleinere capaciteit.

      toestel kan je op tv aansluiten ja, kabel zit er normaal standaard bij.

      best als beginner beginnen met standaard kitlenzen, aangezien je geen budget opgeeft ook, de ef lenzen zijn meestal wat duurder maar ook wel beter, ook in de zin als je later naar fullframe wil gaan.
      maar ik zou in jou plaats kiezen voor de kitlens 18-55 en de 55-250 en eventueel de 50mm 1.8, dan heb je al een mooi steje om te beginnen voor niet teveel geld.

      en inderdaad raw is mogelijk met dit toestel.
      over het kopen, ja ik persoonlijk zou het hier doen, kwestie de garantie ook achteraf he moest er wat mee gebeuren.

      hopelijk kon ik je al wat helpen.

      mvg bart
      Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
      500px site: https://500px.com/crazy_b

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

        Ja, de flits is standaard.

        De rest mag je zelf uitzoeken......

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

          Oorspronkelijk geplaatst door kverlooc Bekijk bericht
          battery grip
          Handig of niet ? of eerder een gadget
          Ik ben een rugzaktoerist en heb weinig zin om met een bombastisch toestel te gaan zeulen. Het toestel moet praktisch zijn qua gebruik,ergonomie,batterijduur/oplaadmogelijkheden
          Zo'n batterij-grip maakt er inderdaad een bombastisch toestel van... Maar dat is een DSLR
          sowieso al een beetje. Als rugzaktoerist zou ik daarom eerder uitkijken naar een Sony Nex
          Panasonic GF1 of een Olympus Pen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

            Oorspronkelijk geplaatst door kverlooc Bekijk bericht
            Hallo,

            Geef iemand een goed adres waar ik aan een lage prijs een Canon eos D550 kan kopen ?
            Prijs/kwaliteit/service is belangrijk.
            Of sites met promoties voor dit toestel zijn ook welkom. Want ik zie het bos niet meer door de bomen

            Studio 73, Foto Konijnenberg, ...

            Is die flits standaard of niet ?
            Op sommige sites zie ik er 1 op, bij andere niet
            http://www.letsgodigital.org/nl/25125/canon-eos-550d/

            Ja

            battery grip
            Handig of niet ? of eerder een gadget
            Ik ben een rugzaktoerist en heb weinig zin om met een bombastisch toestel te gaan zeulen. Het toestel moet praktisch zijn qua gebruik,ergonomie,batterijduur/oplaadmogelijkheden

            Kan je achteraf nog altijd bij kopen. Beter een extra batterij aanschaffen. Autonomie is dik in orde.

            SDHC
            Dit toestel kan blijkbaar zowel SD als SDHC. Beter om te kiezen voor SDHC zeker qua kwaliteit (HD) en opslagsnelheid.

            SDHC, let ook op de klasse

            Praktisch
            Kan ik het toestel direct op een tv aansluiten ? zie tonen van reisfoto's

            Ja, kabel standaard meegeleverd. Kan ook via HDMI.

            Canon EF en Nikon D: lenzen voor alle type camera’s maar gemaakt voor full-frame - Canon EFS en Nikon DX: lenzen bedoeld voor sensor kleiner dan full-frame.
            Ik ben een beginner, maw welke lens kan ik best voor een D550 kopen ?

            EF-S 18-55 IS. Als rugzaktoerist ga je wss landschappen schieten. Je gaat voordeel halen uit de breedhoek. EF-S 55-250 is mooie aanvulling.

            RAW‐formaat
            Kan dit toestel dat?

            Yep

            Of kan ik het toestel beter kopen in Amerika? Een vriend vertrekt binnenkort naar USA.
            Body + lens

            Nope

            En nu stop ik met mijn vragen

            Dank bij voorbaat
            Groeten,

            Kevin
            Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

              Voor een (veel) langere batterijduur kan ik je een Sony A580 aanbevelen. Die gaat héél lang mee. Maar voor de rest volg ik eigenlijk zo'n beetje Doudeke: koop je bijvoorbeeld een NEX met een 18-200 OSS. Geen lange batterijduur (nog minder dan een 550D), maar wel makkelijk in gebruik, relatief licht en veelzijdig.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Voor een (veel) langere batterijduur kan ik je een Sony A580 aanbevelen. Die gaat héél lang mee. Maar voor de rest volg ik eigenlijk zo'n beetje Doudeke: koop je bijvoorbeeld een NEX met een 18-200 OSS. Geen lange batterijduur (nog minder dan een 550D), maar wel makkelijk in gebruik, relatief licht en veelzijdig.
                Niet echt het meest nuttige advies voor iemand die een Canon 550D wil kopen.

                Wat betreft de lens: als je voor de 18-55 gaat koop je beter een set body + lens. Kom je veel goedkoper uit. Heb zelf mijn toestel gekocht bij Studio 73, als set. D'r zat nog een 8 GB SD-kaart bij + fototas.

                Groet,

                Rob
                Canon 550D; TokTok, TamTam

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos 550D kopen? hulp

                  Rob, wél als je lange batterijduur wil (zie hieronder) . Er zijn er hier nog die andere toestellen aanraden trouwens.
                  Oorspronkelijk geplaatst door kverlooc Bekijk bericht
                  Het toestel moet praktisch zijn qua gebruik,ergonomie,batterijduur/oplaadmogelijkheden
                  Als je de 550D (of gelijk welke Canon XX0D, ook de voorgangers of de 600D) naast die A580 zet, wed je echt op het verkeerde paard als je lange batterijduur wil . Ter illustratie: de CIPA-rating voor de 550D is 440 foto's. De Sony z'n CIPA-rating is 1050 foto's. Meer dan het dubbele dus.

                  Ik krijg op een airshow in continumodus ongeveer 1400 foto's op 1 batterij (en mijn A350 z'n rating is 730 foto's). Stel je voor hoe lang die A580 met zo'n batterij kan doen...

                  En de Sony is voor de rest heus niet slechter dan de Canon, voor het geval dat iemand dat zou denken.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment

                  Working...
                  X