Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerps stadszichtje II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Antwerps stadszichtje II



    Update : origineel :




    Walter
    Last edited by Soeki Wan; 8 april 2011, 17:23.
    D850

  • #2
    Re: Antwerps stadszichtje II

    mooi beeld, ik hou wel van dat harde/donkere hier... maar waarvan komen die donkere & lichte vlekken??
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

    Comment


    • #3
      Re: Antwerps stadszichtje II

      Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
      mooi beeld, ik hou wel van dat harde/donkere hier... maar waarvan komen die donkere & lichte vlekken??
      Weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt ?

      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Antwerps stadszichtje II

        Dat gebouw rechts vind ik knap in beeld gebracht maar links zit ik toch ook met een paar vragen ....precies of je in dat gebouw onder de kraan en die blok links ergens een circel uitgelicht hebt.
        Eigenlijk spijtig dat de linkse kant met kraan een beetje lelijke afsteekt tegen de rechtse mooie kant. Kan jij niet aan doen natuurlijk dat die daar juist staat.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Antwerps stadszichtje II

          Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          Dat gebouw rechts vind ik knap in beeld gebracht maar links zit ik toch ook met een paar vragen ....precies of je in dat gebouw onder de kraan en die blok links ergens een circel uitgelicht hebt.
          Eigenlijk spijtig dat de linkse kant met kraan een beetje lelijke afsteekt tegen de rechtse mooie kant. Kan jij niet aan doen natuurlijk dat die daar juist staat.

          Neenee Lin , die kraan hoort er echt bij , had die info misschien er meteen moeten bijvoegen .Dit is een stukje Antwerpse haven , genaamd "Het eilandje" :

          Het Eilandje ligt in noord-Antwerpen en dankt zijn naam doordat het omsloten was door vlieten en sloten eertijds, en heden door de Schelde, dokken en de oude haven. Het Eilandje en de zeekanaalvlieten, Brouwersvliet, Timmervliet en Middelvliet, werden uitgebouwd door de grondspeculant en stedenbouwkundige Gilbert van Schoonbeke (1519-1556). Later werd het Eilandje nog eens onderstreept met de zuidelijk gelegen Bonapartedok en Willemdok. Iets later werd het Eilandje geheel omsloten als een "eilandje", door de omliggende dokken, Kattendijkdok, Asiadok, Kempischdok, Houtdok en Kattendijksluis.

          Rechts zie je een stukje van het MAS , Museum Aan de Stroom .Overigens , ik heb nergens iets cirkelvormig opgelicht .Niet dat ik dat niet zou durven , ik heb daar ideologisch niet het minste probleem mee , als dat het beeld ten goede zou komen .Maar hier dus niet , heb er een update bij geplaatst van de originele foto ( die ik reeds in camera zwart wit had genomen ).Daar heb ikalleen het contrast wat aangepast , en rechtgetrokken natuurlijk )

          ( Vind zelf toch mijn bewerking beter dan het origineel )

          Walter
          Last edited by Phororhacos; 7 april 2011, 13:06.
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Antwerps stadszichtje II

            Bedankt voor dit fraaie stukje geschiedenis
            Je bewerking heeft een mooi effect op de lucht en het MAS maar heeft in de rest veel toegelopen zwart veroorzaakt wa'k spijtig vind.
            Moest het mijn foto zijn ik zou dat hele linkse stuk eraf croppen tot een vierkante of verticale foto waarbij alleen gefocust wordt op het MAS, want dat heb je echt wel mooi in beeld gebracht.

            Maar het is niet mijn foto, 't is jouw foto en jij bent heer en meester over jou foto, laat dat duidelijk zijn.
            Ik geef alleen mijn mening (ik ben het trouwens ook niet altijd eens met een ander zijn mening)
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: Antwerps stadszichtje II

              tweede is veel mooier.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Antwerps stadszichtje II

                Zeker, tweede versie mooier. Hier heb je ook het MAS wat meer in het lood gebracht. Helde bij nr 1 toch wat over. Overigen fijne locatie om je uit te leven. Ik ben daar een tijd geleden ook al geweest.
                Het pad der buitensporigheden leid naar het paleis van de wijsheid.

                Comment


                • #9
                  Re: Antwerps stadszichtje II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt ?
                  Op het oorspronkelijke beeld zie je in het gebouw links een lichte cirkel; ook op het 2e gebouw van links is dat het geval. Denk dat het met je nabewerking te maken had. Vermoedelijk had je je brush size wat te groot staan bij het dodgen?

                  Ik vind de 2e versie ook beter.

                  grtz
                  [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                  Comment

                  Working...
                  X