Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunrise in Halong Bay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sunrise in Halong Bay

    Ik heb een broertje dood aan vroeg opstaan. De ochtendstond heeft nochtans goud in de mond zeggen ze, dus heb ik op ons boottripje door Halong Bay toch eens een efforke gedaan met dit als resultaat

    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Sunrise in Halong Bay

    Perfecte timing.
    Boeiende reeks trouwens. Ik hoop nog wat meer te zien van Halong Bay

    Comment


    • #3
      Re: Sunrise in Halong Bay

      Mooie reeks ook vanwege mijn gedacht..Deze echter de Zon iets te ver achter de rots.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Sunrise in Halong Bay

        Weer een schoontje

        Loopt de horizon niet een beetje af naar links ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Sunrise in Halong Bay

          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht

          Loopt de horizon niet een beetje af naar links ?
          Heb mij gebaseerd op het rechte stuk in het midden want alle rotspartijen liggen op verschillende afstand en liggen dus sowieso niet op een 'betrouwbare' rechte lijn. Dus, ik weet het niet eigenlijk. Hoe doe jij dat om een rechte lijn te vinden als er nergens een vrij stuk horizon te bespeuren is ? Ik vind dat moeilijk, geef ik eerlijk toe.
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

          Comment


          • #6
            Re: Sunrise in Halong Bay

            Prachtige kleurtjes!
            Mooi hoe het zonnetje komt piepen, zeker de moeite waard om 'een efforke' te doen
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: Sunrise in Halong Bay

              Heb nog eens goed gekeken, en heb mij laten misleiden door die donkere rotsen links, die niet de horizon vormen. De horizon ligt verder, en zie je tussen die rotsen door, en daar loopt het wel horizontaal.

              Tja, horizonten... een oud zeer...

              Eerst is er de "indruk" hoe een foto er uit ziet. Soms loopt hij scheef en lijkt hij recht, soms lijkt de foto scheef en loopt de horizon wel recht.
              Dan doe ik een vlugge check door te scrollen of er in PS een ruler over te leggen.

              Bij niet natuurlijke horizonten kan je onmogelijk de horizon per se recht willen leggen. Bvb bij een oever in de verte die schuin dichterbij komt doe je dat beter niet.

              Hoe ik het visueel dan wat "rechter" doe lijken is er een ruler over leggen en een beetje rondkijken welk stuk er te ver van weg loopt...Dan draai ik een paar tienden van graden en zie wat het wordt.

              Als er gebouwen of andere "verticalen" op staan, gebruik ik ook vaak deze als "guidelines" om de zaak recht te krijgen.

              Wel steeds het evenwicht zoeken en niet overdrijven... Wat ben je trouwens met een visueel rechte horizon als een gebouw plots dreigt om te vallen ?

              Uiteindelijk is het voor mij de visuele indruk die telt, en niet het "wetenschappelijke" en constant nameten met rulers...

              0.3graden lijkt soms zo "detailistisch", maar kan er toch helemaal anders uit zien...

              Succes


              Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
              Heb mij gebaseerd op het rechte stuk in het midden want alle rotspartijen liggen op verschillende afstand en liggen dus sowieso niet op een 'betrouwbare' rechte lijn. Dus, ik weet het niet eigenlijk. Hoe doe jij dat om een rechte lijn te vinden als er nergens een vrij stuk horizon te bespeuren is ? Ik vind dat moeilijk, geef ik eerlijk toe.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Sunrise in Halong Bay

                't is een heel mooie
                Groeten!

                500px / Facebook

                Comment

                Working...
                X