Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D5100!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D5100!!!

    OK, je verwacht: de D3100 heeft een iets geavanceerdere sensor dan de D5000, dus Nikon trekt dat keurig bij en geeft de D5100 ook die sensor. Maar nee, Nikon gaat daar ferm overheen en geeft de D5100 de sensor van de D7000!
    Daarmee wordt dit wel een heel erg aantrekkelijke amateurreflex. Want die 16 MP CMOS is op dit moment toonaangevend als het gaat om scherpte, detaillering en ruisniveau.
    Groter scherm

    Nog een volwassen stap voorwaarts: het lcd-scherm van 2,5 inch maakt plaats voor het inmiddels bekende high end scherm van 3 inch (921.000). Door het grotere schermformaat moesten er overigens wat knopjes verhuizen.
    Het scherm scharniert/kantelt nu niet meer onderaan de achterzijde van de camera, maar aan linkerkant. De oude plaatsing was nog wel eens lastig bij statiefwerk. De scherpstelling bij live view werd ten opzichte van de D5000 versneld.
    HDR

    In vergelijking met deze voorganger gingen ook de filmopties omhoog: nu kun je Full HD 1080p opnamen maken. Plús: er is een aansluiting voor een externe microfoon gekomen, wat de filmmogelijkheden beslist op een hoger plan brengt.
    Je kunt er allerlei microfoons op aansluiten, maar Nikon gaat er zelf ook eentje brengen, de ME-1. Door een speciale ophanging van het microfoonkopje worden er door deze microfoon geen contactgeluiden overgebracht.


    Het ISO-bereik loopt standaard tot 6400, maar de gevoeligheid is met twee stops uitbreidbaar tot 25.600. Nieuw is een HDR-functie. Er werden ook 7 speelse speciale effecten toegevoegd. Daar heeft Nikon op de hoofdinstelknop een extra positie Effects voor gemaakt, je hoeft er dus niet de menu's voor in, heel goed.
    Allemansvriend

    Wat bleef is de compacte vorm in combinatie met de zeer complete uitmonstering, waaronder de veelzijdige en snelle 11-punts autofocus, de royale keuze uit speciale onderwerpsstanden, en de vele voorbeeldfoto's en instructieschermen. Zeer geschikt voor beginners, maar omwille van z'n kwaliteit en compactheid ook interessant voor ervaren fotografen die voor kwaliteit willen gaan.
    Nikon gaat uit van een adviesprijs van € 699 voor de body. Met 18-55 VR standaardzoom € 809, in adviesprijs is dat 160 euro meer dan de D3100.






    bron: http://www.fotografie.nl/nieuws/6480...volgt-d5000-op

    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

  • #2
    Re: nikon D5100!!!

    Oeps, dat ziet er goed uit, zal daar eens induiken
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: nikon D5100!!!

      mooi toestel, komt kwalitatief gevaarlijk dicht in de geburen van de sony a580.(zelfde sensor).
      nikon snapt uiteindelijk ook dat ze de AVCHD-codec moeten gebruiken voor degelijke video kwaliteit.
      nen aanrader !

      Comment


      • #4
        Re: nikon D5100!!!

        Buiten de zoeker lijkt dit toestel qua specs volledig on-par met of beter dan de D90. Hele mooie instapper lijkt me.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: nikon D5100!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Buiten de zoeker lijkt dit toestel qua specs volledig on-par met of beter dan de D90. Hele mooie instapper lijkt me.
          De D5000 kon je best vergelijken met de D90 maar ik denk dat de D5100 daar nu wel net een stapje boven gaat.
          Blijft natuurlijk altijd het gebrek aan ingebouwde motor en nog een paar kleinigheden.

          Mvg
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: nikon D5100!!!

            Met 1 groot nadeel,
            Verlies van AF met oude AF-D lenzen
            "You never fail because you made a mistake
            You only win because you try"
            - Marcus Hilton (bekend danser)
            FLICKR

            Comment


            • #7
              Re: nikon D5100!!!

              Uitgebreide preview op www.dpreview.com
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: nikon D5100!!!

                En nog een linkje voor de geďnteresseerden: www.letsgodigital.org
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #9
                  Re: nikon D5100!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Buiten de zoeker lijkt dit toestel qua specs volledig on-par met of beter dan de D90. Hele mooie instapper lijkt me.
                  d90 gebruikt vrij oude sony sensor in het geheel niet te vergelijken met de kwaliteit van de 16mp sensor ook gebruikt in de sony a55, a580, nikon d7000 en pentax k-5
                  beeldkwaliteit zal in lijn liggen met d7000, misschien zelfs iets beter.

                  Af in live-view zou werken volgens Nikon zo wordt LV ook uiteindelijk bruikbaar, als dit zo is zet dit toestel de d7000 toch wel in de schaduw, je hebt daarbij ook een volledig draaibaar LCD scherm een compacter toestel en betere codec voor video.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon D5100!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    d90 gebruikt vrij oude sony sensor in het geheel niet te vergelijken met de kwaliteit van de 16mp sensor ook gebruikt in de sony a55, a580, nikon d7000 en pentax k-5
                    beeldkwaliteit zal in lijn liggen met d7000, misschien zelfs iets beter.

                    Af in live-view zou werken volgens Nikon zo wordt LV ook uiteindelijk bruikbaar, als dit zo is zet dit toestel de d7000 toch wel in de schaduw, je hebt daarbij ook een volledig draaibaar LCD scherm een compacter toestel en betere codec voor video.
                    Verre van, je kan geen AF-D en Ais lenzen gebruiken. Geen fijnafstelling van de lenzen.
                    En denk het belangrijkste, denk ik dan: veel functies zijn niet met knoppen te bedienen, maar in menu's op te duiken.

                    Ik denk dus niet dat de D5100 de D7000 in de schaduw gaat zetten.

                    Je ziet nu wel duidelijk dat de D7000 opvolger is van de D90.
                    Tussen D5100 en D7000 valt niets meer is te vullen.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon D5100!!!

                      Ziet er goed uit, maar weer een veel te kleine body. Wat mij betreft mogen alle reflexen minimum een body hebben met de grootte van de D90.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon D5100!!!

                        dt ben ik zeker met je eens kaneda, ik heb van die grote handen maar nog geen batterygrip helaas, dus altijd nog een beetje tobben met men D40...
                        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon D5100!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                          dt ben ik zeker met je eens kaneda, ik heb van die grote handen maar nog geen batterygrip helaas, dus altijd nog een beetje tobben met men D40...
                          Ik heb een battery grip te koop voor de D60 (past ook op de D40) en dan heb je'r meteen twee objectieven, externe flitser en wat nog allemaal bij...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon D5100!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Je ziet nu wel duidelijk dat de D7000 opvolger is van de D90.
                            Tussen D5100 en D7000 valt niets meer is te vullen.
                            Dat trek ik toch in twijfel. Ik kan me voorstellen dat er een D6000 komt als opvolger van de D90. Die zou dan de specificaties van de D7000 kunnen benaderen (of misschien wel evenaren?), maar dan zonder magnesium body en stofdichtingen ...

                            Het blijft natuurlijk gissen Ondertussen geniet ik toch maar lekker van m'n D7000!
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon D5100!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                              Dat trek ik toch in twijfel. Ik kan me voorstellen dat er een D6000 komt als opvolger van de D90. Die zou dan de specificaties van de D7000 kunnen benaderen (of misschien wel evenaren?), maar dan zonder magnesium body en stofdichtingen ...

                              Het blijft natuurlijk gissen Ondertussen geniet ik toch maar lekker van m'n D7000!
                              Waarom? De mensen die de extra's van de D7000 willen,
                              zullen er ook graag meer voor betalen.
                              Bij de aankoop van hobbymateriaal durven vele wel eens naast de prijs kijken.
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                              Comment

                              Working...
                              X