Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron / Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron / Nikon

    Ik heb al wat zitten lezen op het forum over tamron en nikon lenzen maar blijkbaar hangt het sterk af van lens tot lens...
    Vandaar mijn vraag : ik ben al een tijdje op zoek naar een 18-200 maar mijn budget is maar 300 euro ... Dus zou ik de Tamron nemen want de nikon kost al gauw 700 euro
    Is het verschil enorm groot of merkbaar?

  • #2
    Re: Tamron / Nikon

    Ik heb -als "reislens"- vorig jaar de 18-270mm van Tamron aangeschaft en zowel op mijn D300 als op mijn D40 (backup camera) heb ik héél goede resultaten (al zeg ik het zelf . Maar ik heb ook al gelezen dat je er een beetje geluk mee moet hebben. De kwaliteit van de brand-lenzen is blijkbaar consistenter dan die van third party merken.
    Suc6 met je zoektocht en aankoop.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron / Nikon

      Die 18-200 van Tamron zou ik zeker niet kopen.Kijk eens rond voor een 2e hands Nikon 18-200 VR. Tussen 300 en 350 euro zal je zeker een goed exemplaar vinden.

      mvg Yves.
      What you see is what you get

      Comment


      • #4
        Re: Tamron / Nikon

        Hoi,

        Ik heb de Tamron 18 -200 ook gehad. Toch even want die was snel terug weg.
        De kwaliteit is echt ondermaats.


        Met de 18-270 ben ik wel tevreden, zeker als reislens.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Tamron / Nikon

          Tamron 18-200 zeker niet kopen kwaliteit is op zijn minst gezegt slecht!!!
          Tamron 18-270VC is veel beter...er is ook al een nieuwere versie van...iemand bij ons in de club heeft die en vind ze wel mooie resultaten hebben.

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron / Nikon

            merci voor de reacties
            De tamron 18-200 is dus al uitgesloten
            Een sigma 18-200 is dat iets?
            Liefst zou ik niet hoger dan 200 gaan aangezien ik een lens heb van 70-300...

            Comment


            • #7
              Re: Tamron / Nikon

              Als het budget een probleem is, zie je dan geen kans om af en toe van lens te wisselen en gewoon te houden wat je hebt?
              En neem je toch je 70-300 mee dan zal een 18-105VR voor veel minder geld het beste alternatief zijn om minder vaak te hoeven wisselen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Tamron / Nikon

                Dit doe ik nu maar daardoor kom ik geregeld in de problemen door mijn bereik
                Ik heb echt noodzaak aan een 18-200 maar een student moet elke cent goed bekijken

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron / Nikon

                  Ik heb de Sigma 18-200 en ik ben er niet ontevreden over.
                  De AF gaat ook beter dan dat ik had verwacht
                  Nikon D7000 - Nikkor 18-55VR kitlens - Nikkor AF-D 50mm f/1.8 - Sigma 10-20mm 1:4-5.6 EX DC HSM - Nikon SB600

                  Comment

                  Working...
                  X