Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oprolbare digitale sensor in filmrol?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oprolbare digitale sensor in filmrol?



    Echt of aprilvis? Twijfels door:
    - 1 april is nog niet veraf
    - sensor die hangt te flapperen als vel wc-papier... wat moet dat geven qua scherpte?
    - nog nooit gehoord of gelezen van flexibele sensors...

    Via doorklikken kom je op Duitse website: http://www.roggeundpott.de/projekte_...ekte_de/re-35/

  • #2
    Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

    Als dit een aprilgrap is dan hebben ze toch veel moeite gedaan.
    zou wel leuk zijn mocht dat bestaan, hoewel, ik zie het meer als een gadget .

    Comment


    • #3
      Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

      In het begintijdperk van de digitale revolutie was er al een soortement uitvinding als dit. Maar ik geloof dat ze toen vooral zijn afgehaakt wegens problemen met batterij-uithouding.

      Ik heb er nog ergens een artikeltje van gelezen in Chasseurs d'Images (dat moet 1998 of 1999 geweest zijn denk ik).

      Comment


      • #4
        Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

        Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
        In het begintijdperk van de digitale revolutie was er al een soortement uitvinding als dit. Maar ik geloof dat ze toen vooral zijn afgehaakt wegens problemen met batterij-uithouding.

        Ik heb er nog ergens een artikeltje van gelezen in Chasseurs d'Images (dat moet 1998 of 1999 geweest zijn denk ik).

        Absoluut!Het is destijds ( 6 tot 7 jaar geleden denk ik )ook besproken geweest in het "News" katern van D.Preview .Wie veel geduld heeft kan het daar nog opzoeken .

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

          Dit kan niet werken aangezien een filmcamera de film moet verderspoelen voor de volgende foto. Dit zou dus betekenen dat er iets veranderd moeten worden aan de camera (en dan werkt ie niet meer voor gewone film).
          Next
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

            Klik Hier

            In hoever dat op de markt is gekomen, geen idee, maar je zou veel moeten missen, lcd Bv.

            Comment


            • #7
              Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Dit kan niet werken aangezien een filmcamera de film moet verderspoelen voor de volgende foto. Dit zou dus betekenen dat er iets veranderd moeten worden aan de camera (en dan werkt ie niet meer voor gewone film).
              Next
              Kweste van de koppelingen die film transporteren te ontkoppelen... ik kan elke analoge camera in mijn bezit opspannen en ontspannen zonder film. Het idee bestaat weldegelijk al bijna 10 jaar dus hoef je hier je kop niet meer over te breken.

              Comment


              • #8
                Digital cartridges



                bestaat dit al lang? als het deftig werkt = knap!

                Comment


                • #9
                  Re: Digital cartridges

                  ben ook benieuwd.

                  toch dit even lezen: http://www.popphoto.com/news/2011/04...camera-digital
                  Last edited by satpet; 5 april 2011, 13:01.
                  Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digital cartridges

                    Oorspronkelijk geplaatst door onemanarmy Bekijk bericht
                    http://re35.net/index.html

                    bestaat dit al lang?
                    Sinds deze week hier reeds op BD KLIK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      Kweste van de koppelingen die film transporteren te ontkoppelen... ik kan elke analoge camera in mijn bezit opspannen en ontspannen zonder film. Het idee bestaat weldegelijk al bijna 10 jaar dus hoef je hier je kop niet meer over te breken.
                      Incorrect. Er is geen verbinding tussen het transportmechanisme en ontkoppelmechanisme (wegens dat er effectief geen film zit). Het ZAL niet werken. Tegen dat probleem zijn ze
                      a. 10 jaar geleden gekomen
                      b. Leica wilde iets dergelijks uitbrengen maar het idee bleek teveel problemen te hebben.
                      c. Het principe WERKT wel voor MF + LF cameras (door de verwisselbare achterwanden.

                      It won't work. Waarom zou ook het ook.

                      Nerdi
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        Incorrect. Er is geen verbinding tussen het transportmechanisme en ontkoppelmechanisme (wegens dat er effectief geen film zit). Het ZAL niet werken. Tegen dat probleem zijn ze
                        a. 10 jaar geleden gekomen
                        b. Leica wilde iets dergelijks uitbrengen maar het idee bleek teveel problemen te hebben.
                        c. Het principe WERKT wel voor MF + LF cameras (door de verwisselbare achterwanden.

                        It won't work. Waarom zou ook het ook.

                        Nerdi
                        Dus volgens jou kunnen spiegel en sluiter van een analoge camera niet werken zonder film? euh... ik wil anders mijn F401 of 501 filmen met de achterklep open, spiegel en sluiter doen hun ding. lichtmeter werkt. Enkel geen belichting van die film, die er niet zit.

                        Ik zie geen enkel probleem, het filmtransport wordt gewoon niet gebruikt, zou ook geen enkel nut hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

                          Het is dus een aprilgrap
                          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

                            Inderdaad een hoax.



                            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            Incorrect. Er is geen verbinding tussen het transportmechanisme en ontkoppelmechanisme (wegens dat er effectief geen film zit). Het ZAL niet werken. (...)
                            It won't work. Waarom zou ook het ook.
                            Euhm ik kan met al mijn oude manuele focus camera's (Nikon FE2, Yashica Electro 35....) gewoon foto's nemen als er geen film in zit. De camera gaat daar gewoon vanuit en loopt mooi zijn nummertjes (0 tot 38) af van elk frame.

                            Bij een moderne, volledige elektronisch F6 zou het misschien problemen geven. Maar daarvoor is dit (hypothetisch) idee ook niet bedacht.

                            Denk dat het probleem meer qua sensor (plooibaar en loshangend ipv vast??) zou liggen, dan het feit dat een oude mechanische camera geen foto's zou kunnen nemen zonder gewone filmrol erin en want niemand die hen zegt of er wel of geen in zit uiteindelijk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oprolbare digitale sensor in filmrol?

                              [Mod-LesC]Heb de topic van OneManArmy (digital cartridges) samengevoegd met die van caleido (Oprolbare digitale sensor in filmrol). Misschien wat veel moeite voor een aprilgrap? [/Mod]
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X