Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn D300S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn D300S

    Sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een Nikon D300S.De eerste kennismaking van dit nogal zwaar aanvoelend toestelviel na een beetje speurwerk nogal mee,ja zo een ding vraagt wat gewenning maar alles went en thuis wat stomme fotos maken om de funkties te leren gebruiken.
    Gisteren,zaterdag 2 april ben ik er eens op uit getrokken om het apparaat eens serieus aan de tand te voelen,nl.ben naar de Bosberg gereden waar duizenden wielertoeristen de ronde van Vlaanderen reden.Ik heb daar links en rechtes gemitrailleerd ,zo een honderdtalfotos geschoten en ook snelle reeksen gemaakt,en thuis alles bekeken en dan de overbodige dubbels verwijderd.Het resultaat van dat alles is dat er geen enkele foto mislukt was,noch qua scherpte of qua belichting,echt een ideaal reportagetoestel dat zch gemakkelijk en snel laat bedienen.


  • #2
    Re: Mijn D300S

    Proficiat met je aanwinst Laat de fotokes maar komen

    Comment


    • #3
      Re: Mijn D300S

      Hier nog een paar uit de serie



      Comment


      • #4
        Re: Mijn D300S

        Ik heb zelf ook een D300 sinds enkele jaren. Qua onscherpte ligt vooral aan je instellingen. Je hebt ook veel geluk gehad met het weer. Bij mij is er meer bewegingsonscherpte, maar ja fotografeer ook hoofdzakelijk binnenhuis en zelfs met flits is het niet altijd ok.

        Is het bij jou ook FullFrame?

        Comment


        • #5
          Re: Mijn D300S

          Is het bij jou ook FullFrame?
          wat bedoel je daarmee?
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Mijn D300S

            De beste man heeft een D300s gekocht en zoals ik lees bij jou Fientje heb jij ook een D300(s).
            Ik mag hopen dat je beseft dat dit toestel een crop toestel is en begrijp dan ook niet hoe je bij full frame terecht komt, double

            Comment


            • #7
              Re: Mijn D300S

              Mooi toestel volgens mij, ik ben nog aan het twijfelen tussen de D7000 en D300s, berichten zoals deze maken het alleen maar moeilijker

              De degelijkheid, robuustheid, grotere body, dual slot CF en SD, meer focus points ... van de D300s

              VS.

              De nieuwe technologie, 16.2MP en iets goedkopere prijs van de D7000

              En de D300s is een camera met een crop-factor dus geen Fullframe!!! 't is net daarom dat ik niet voor de D700 ga (en het feit dat ik maar één FF-compatibele lens heb voor het moment speelt ook mee natuurlijk )

              Ps: voor zij die het niet weten...
              De FF-camera's in het nikon gamma zijn momenteel de

              D700
              D3s
              D3X
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

              Comment


              • #8
                Re: Mijn D300S

                Goede koop gedaan. Nog steeds de beste "crop" camera die er te koop is.
                Ik geniet er nog elke dag van en ik leer ook nog elke dag bij (heb hem al ruim een jaar)
                Er zal ergens wel iets zijn wat ie niet kan maar ik ben het nog niet tegengekomen.
                Veel plezier ermee.

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn D300S

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                  Mooi toestel volgens mij, ik ben nog aan het twijfelen tussen de D7000 en D300s, berichten zoals deze maken het alleen maar moeilijker

                  De degelijkheid, robuustheid, grotere body, dual slot CF en SD, meer focus points ... van de D300s

                  VS.

                  De nieuwe technologie, 16.2MP en iets goedkopere prijs van de D7000

                  En de D300s is een camera met een crop-factor dus geen Fullframe!!! 't is net daarom dat ik niet voor de D700 ga (en het feit dat ik maar één FF-compatibele lens heb voor het moment speelt ook mee natuurlijk )

                  Ps: voor zij die het niet weten...
                  De FF-camera's in het nikon gamma zijn momenteel de

                  D700
                  D3s
                  D3X
                  Ga voor de D300s...veruit de beste crop-camera uit de Nikonstal...

                  Grtz

                  templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn D300S

                    Autofocus van de D300s is ook nog altijd top. Weet niet of de D7000 eraan kan tippen?
                    Monkey business
                    [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn D300S

                      Ik bezit de D300 en ik moet zeggen... ik ben een beetje verliefd...
                      Echt een supercamera...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn D300S

                        Ik heb ze beide

                        werk eerlijk gezegd liefst met de D300s .
                        de D7000 heeft wel betere beeldkwaliteit, en vooral zijn iso is
                        daar kan de D300 s niet aan tippen .

                        D300 s ligt beter in de hand ... in mijn hand dan toch

                        D7000 is momenteel binnen voor focus probleem ( garantie )
                        vind het eerlijk gezegd niet erg dat ik hem paar weken moet missen, nu ik de D300s ook heb .

                        de D7000 zal vanaf nu meestal gaan gebruikt worden in minder gunstige licht omstandigheden .daar heeft hij een streepje voor op de andere .
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn D300S

                          Ik heb mijn D300s nu bijna een jaar en vind hem nog altijd even geweldig
                          Zelfs nu zou ik direct de D300s boven de D7000 verkiezen.
                          Hij ligt voor mij het beste in de hand en het autofocussysteem is gewoon top!
                          Ook de bediening is voor mij logischer en sneller. Meer 'pro' dan een D7000.
                          En met mijn D300s kan ik ook gemakkelijk op ISO3200 fotograferen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn D300S

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
                            Ik heb zelf ook een D300 sinds enkele jaren. Qua onscherpte ligt vooral aan je instellingen. Je hebt ook veel geluk gehad met het weer. Bij mij is er meer bewegingsonscherpte, maar ja fotografeer ook hoofdzakelijk binnenhuis en zelfs met flits is het niet altijd ok.

                            Is het bij jou ook FullFrame?
                            Hier een héél technische uitleg over crop en fullframe



                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn D300S

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
                              Ik heb zelf ook een D300 sinds enkele jaren. Qua onscherpte ligt vooral aan je instellingen. Je hebt ook veel geluk gehad met het weer. Bij mij is er meer bewegingsonscherpte, maar ja fotografeer ook hoofdzakelijk binnenhuis en zelfs met flits is het niet altijd ok.

                              Is het bij jou ook FullFrame?
                              De camera was ingesteld op fine,dus niet het onderste uit de kan

                              Comment

                              Working...
                              X