Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op pc zetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op pc zetten

    Kan iemand mij helpen met de foto's van mijn kaart te halen? Bij aansluiting op pc worden de foto's herkend in bridge maar ik kan ze niet kopieren. Er gebeurt gewoon niets. De camera is canon 5d2.

    De CF kaart (8GB) is vol, misschien zorgt dit voor storing want de kaart heeft voordien goed gewerkt. Ik heb enkele foto's verwijderd, zonder resultaat. Er staan verschillende formaten op de kaart, sommige zijn in JPG getrokken, sommioge in RAW. In't vervolg één formaat hanteren?

    Idee iemand?
    Last edited by Hocus Focus; 2 april 2011, 17:47.

  • #2
    Re: Foto's op pc zetten

    Graag een beetje meer informatie. Hoe sluit je, jouw kaart aan op de computer voor de overdracht? Zijn de bestanden te zien in de verkenner structuur. Raw samen met jpeg is geen probleem.
    "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op pc zetten

      Hoe sluit je, jouw kaart aan op de computer voor de overdracht?
      Camera is via usb verbonden op pc (usb2 poort).

      Zijn de bestanden te zien in de verkenner structuur?
      Ja.

      Ik heb de hele DCIM map kunnen kopieren naar pc, maar dit is niet hoe het normaal moet.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op pc zetten

        Als ik jou was zou ik een CF-kaartlezertje kopen om op je pc aan te sluiten.
        Die dingen kosten niet zoveel. 20 a 30 euro gok ik zo +-.

        Dat er verschillende formaten door elkaar staan maakt niets uit voor overdracht naar je pc hoor.

        Wat ik zelf doe, is met meerdere kaartjes werken.
        Na een shoot gaan die gewoon de reader in en verplaats alles naar men pc (kaartje is dan direct ook weer leeg voor volgend gebruik)

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op pc zetten

          Gebruik de Canon EOS Utility .. werkt feilloos ...

          Comment

          Working...
          X