Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kantelbaar scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kantelbaar scherm

    Hallo,

    Ik ben helemaal verliefd op de canon 7D, heb de al een aantal keren vastgehad, wat fototjes mee geklikt.. zalig gewoon..
    Dus ik ga wss deze binnenkort kopen.

    Maar..ik mis dat kantelbaar scherm..

    Is er iets wat dat scherm kan vervangen? Ik denk dan aan zelfportet en het lijkt mij ook gewoon handig bij macro?

    Bedankt!

    Valérie

  • #2
    Re: Kantelbaar scherm

    Wachten op de 7D MkII, dat ben ik ook aan het doen, om dezelfde reden trouwens
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Kantelbaar scherm

      Enig idee wanneer die zou uitkomen en hoeveel die zou moeten kosten?

      Comment


      • #4
        Re: Kantelbaar scherm

        allee, en kem just ne 7d gekocht, doeme
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Kantelbaar scherm

          de 60d heeft dat kantelbaar scherm

          mss een paar andere minpunten zoals snelheid en af maar aan jou om uit te maken of dit een echte noodzaak voor jouw doeleinden t.o.v. het kantelbaar scherm dat je wilt
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Kantelbaar scherm

            Als je keuze afhangt van een kantelbaar scherm en niet van de bediening denk ik niet dat een xD toestel voor U is.
            Ik denk persoonlijk dat er weinig mensen zijn die dat missen bij hun dslr.
            Trouwens ik zou begot niet weten wat ik met een kantelbaar scherm zou moeten doen ???

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Kantelbaar scherm

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Als je keuze afhangt van een kantelbaar scherm en niet van de bediening denk ik niet dat een xD toestel voor U is.
              Ik denk persoonlijk dat er weinig mensen zijn die dat missen bij hun dslr.
              Trouwens ik zou begot niet weten wat ik met een kantelbaar scherm zou moeten doen ???

              grts
              Sieg
              Ik volg. Is hype en weer iets da sneller kappot kan gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Kantelbaar scherm

                Ik volg zeker niet. Ik hoop dat de 5D Mark III ook het beweegbare scherm heeft. Natuurlijk is het een extra onderdeel dat kapot kan gaan, maar voor een deel ben je daar zelf bij en voor een deel is er al zoveel in de camera dat kapot kan gaan dat iets meer ook niet meer uitmaakt. Natuurlijk moet je met een DSLR niet alle foto's via een schermpje gaan maken, dat is meer dan zonde. Dit om de simpele reden dat je je toestel veel stabieler vast hebt wanneer je door de zoeker kijkt. Maar af en toe zijn er van die momenten dat je boven je hoofd wilt fotograferen (ja, ik ben een klein ukkie ), dan is een schermpje echt ideaal. Ook in sommige situaties dat je je camera op de grond legt, is het prettig wanneer je er zelf niet bij hoeft te liggen.

                Ik verwacht dat de 7D Mark II nog wel een tijdje op zich laat wachten. Eerst komt de 1Ds Mark IV en daarna, waarschijnlijk pas in het najaar de, de 5D Mark III.

                Hetgeen dat het dichtst in de richting van een kantelbaar scherm komt is een hoekzoeker. Ik heb er ooit één gekocht, maar ik heb hem eigenlijk nooit fanatiek gebruikt. (Aantal keren is waarschijnlijk op 1 hand te tellen. )
                www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                Comment


                • #9
                  Re: Kantelbaar scherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Als je keuze afhangt van een kantelbaar scherm en niet van de bediening denk ik niet dat een xD toestel voor U is.
                  Ik denk persoonlijk dat er weinig mensen zijn die dat missen bij hun dslr.
                  Trouwens ik zou begot niet weten wat ik met een kantelbaar scherm zou moeten doen ???

                  grts
                  Sieg
                  Nooit gedacht aan mensen die dat omwille van een lichamelijke handicap een prima oplossing vinden.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kantelbaar scherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ik denk persoonlijk dat er weinig mensen zijn die dat missen bij hun dslr.Trouwens ik zou begot niet weten wat ik met een kantelbaar scherm zou moeten doen ???
                    Macrofoto's via live view, uit een lagere/hogere hoek een foto maken of filmen,...als je dat eenmaal hebt en gewoon bent wil je dat blijven hebben, neem het van mij aan .
                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ik volg. Is hype en weer iets da sneller kappot kan gaan.
                    Ik weet niet of je al een van de Sony's à la A580, A350 of zelfs de NEX in handen hebt gehad, maar die schermpjes zijn echt nog wel vrij stevig . Niet overdrijven...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kantelbaar scherm

                      Dank u voor de reacties!

                      En uiteraard is het de bedoeling dat ik de meeste foto's via de zoeker maak..
                      Maar zo'n kantelbaar schermpje vind ik toch ook best handig..

                      We hebben een hobbykwekerij met raskonijnen ed.. en dan is het toch ook even handig om kantelbaar schermpje te gebruiken om vanuit een andere hoek te kunnen trekken dan vanuit jou oogstandpunt.

                      Zelf met mn compact fototoestel gebruikte ik een klein spiegeltje om vanuit een ander standpunt op mn scherm te kunnen kijken..lol

                      Voor mij wel een minpuntje van de camera die ik wil..maar ik denk niet dat ik alleen daarvoor naar de canon 60D zou gaan..
                      Heb die bediening en snelheid enzo heel graag...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kantelbaar scherm

                        http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...ontroller.html mss toch ergens een oplossing

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kantelbaar scherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                          Nooit gedacht aan mensen die dat omwille van een lichamelijke handicap een prima oplossing vinden.
                          Ok, daar heb je een punt, dat kan ik moeilijk tegenspreken !

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Macrofoto's via live view, uit een lagere/hogere hoek een foto maken of filmen,...als je dat eenmaal hebt en gewoon bent wil je dat blijven hebben, neem het van mij aan .
                          Ik heb het zelf al verschillende malen geprobeerd via live view een (macro)foto maken, sorry maar om dan die snelheid te moeten missen waarom ik me een dslr heb aangeschaft... neen dank U.

                          Maar let op, ieder z'n ding natuurlijk en ieder moet voor zichzelf beslissen hoe en waaarom hij/zij een bepaald toestel/merk kiest.
                          Maar ik hoop persoonlijk dat die kantelbare schermpjes niet hun intrede doen in de (semi)pro dslr's. Daar bestaan ook andere oplossingen voor, o.a. hetgene Lietje hier heeft gepost.

                          Ikzelf gebruik veel voor macro een hoekzoeker en ben daar heel tevreden over. Trouwens niet alleen voor macro maar ook héél laag bij de grond of water gebruik ik m'n hoekzoeker.
                          Trouwens bij deze en deze foto ook gebruikt, zou anders niet lukken 1cm boven het water zonder er zelf in te staan en de helft van je gezicht onder water te houden

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 3 april 2011, 01:17. Reden: Link was niet correct, dus even aangepast
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kantelbaar scherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            Ik volg. Is hype en weer iets da sneller kappot kan gaan.
                            Je hebt duidelijk nooit eerder een camera met kantelbaar scherm gehanteerd .
                            Een kantelbaar scherm is zonder twijfel zeer bruikbaar en veelzijdiger dan een fixed scherm.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kantelbaar scherm

                              Het is blijkbaar wat het blijkbaar altijd is en met alles. Voor de een nuttig, nodig, een aan-
                              winst, voor een ander volstrekt overbodig, een gadget, meer niet.
                              Indien dit zo belangrijk voor u is, zeker geen toestel kopen zonder, want dat gaat meer en
                              meer storen. Dan liever een 60D, denk ik. Of wachten op de opvolger en hopen dat dat toe-
                              stel een kantelbaar schermpje heeft.

                              Comment

                              Working...
                              X