Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen

    een vraagje,ik werk nu met een canon 50d met daarop de kitlens 18-200 en ben daar eigenlijk niet zo tevreden van zou graag ander materiaal aanschaffen,nu heb ik gelezen dat de 70-200 l is usm 4 een fantastische lens is zouden jullie die me aanraden ?maar wil ook nog breedhoek kunnen gaan,graag raad

  • #2
    Re: Lenzen

    Met 18-200 kon je zowat alles trekken en is heel goed om te starten.
    Waar je nu eerst moet over nadenken voor je begint verder te investeren is WAT wil je vooral gaan doen?
    Trek je meeste op breedhoek (17-50) , standaard (28-70) of tele (70-200)?
    PAS DAN kun je beginnen uitkijken naar een lens!
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen

      De 18-200 is, met name in de hoeken, geen bijster scherp tekenend objectiefje.

      Een lenskeuze is strikt persoonlijk en heeft te maken wat je fotografeert en het heeft te maken met je stijl van fotografie.

      Zie deze link.

      Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen

        Ik zit nu op fullframe en een totaal andere setup, maar bij overstap heb ik mijn 2 beste vrienden met hun 50D/40D volgende 2 lenzen aangeraden (beste prijs/kwaliteit) en ze zijn er supertevreden van :

        - Tamron 17-50 f2.8 (niet VR, de duurdere met VR niet nodig tot slechts 50mm)
        - Canon 55-250 IS (supercompact,superscherp,supergoedkoop, toplensje!! dit is een 88-400mm met de cropfactor!)


        Met deze 2 hebben ze het meeste bereik aan de beste prijs/kwaliteit.

        De ene heeft er een Sigma 10-20 voor ultrawijde landschappen + een Canon 50 1.4 voor portretten bijgekocht. Heb deze lensjes ook gehad, ook goede prijs/kwaliteit.
        Maar de bovenste 2 zijn echt de basis qua prijs/kwaliteit
        Last edited by PurePhotography; 2 april 2011, 20:55.

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen

          Alles hangt toch af van je budget hoor.
          Ik ben ook begonnen met de 18-200mm op mijn 50D maar ze na 6 maand verkocht en de 17-55 2.8 gekocht, toplens Begin dit jaar de 70-200 4.0 IS gekocht, ook
          Qua bereik ben ik voorlopig meer dan tevreden, denk dat ik met deze combinatie 90% van mijn wensen bereikt heb. Natuurlijk mag er nog een 10-22 en 85 1.8 bij maar ik klaag niet
          7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen

            een brandpuntsafstand van 50 mm bij een cropfactor van 1.6 vind ik als portretlens vaak te kort. Vooral bij een wat krap gekaderd portret.
            Liever de Sigma 70 mm/2.8 macro of de Canon 60 mm/2.8 macro voor portretwerk. Of een 85 mm.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen

              De 70/200 staat ook nog op mijn verlanglijstje , maar ja alles kan niet ineens gekocht worden.De 24/105 is ook een zeer goede lens maar soms is de 24 op crop net iets te weinig breedhoek .

              Comment

              Working...
              X