Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meer milimeters met beperkt budget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meer milimeters met beperkt budget

    Ik heb een canon 500d met een Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD

    Nu wil ik graag nog verder inzoomen alleen weet ik niet of je met deze lens dan nog wel de kwaliteit krijgt die je graag wil. ik wil graag een extender toevoegen:
    Canon EF 2,0 x extender II
    Vergroot 2x de brandpuntsafstand van je objectief zonder beeldkwaliteit te verliezen


    Kan iemand mij zeggen of dit verstandig is te doen of kun je beter sparen voor een 100-400mm lens van canon???? (1200 euro)

    de extender kost 289 euro

    Alvast bedankt.

    Groeten marc

  • #2
    Re: Meer milimeters met beperkt budget

    extender op een zoomlens is niet ideaal
    ikzelf heb de 1.4 van canon gehad, en terug weggedaan
    bij de 100 400 valt volledig de af weg, bij de 70 200 beneden de f8 dacht ik
    je verliest ook meer licht
    bij primes zou de af wel werken
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Meer milimeters met beperkt budget

      Zelf geen ervaring mee, maar normaalgezien kost een extender je extra stops (1.4x: 1 stop verlies, 2x: 2 stops verlies). Aangezien je nu al op f4-5.6 zit wordt dit f5.6-8 (bij 1.4x) of zelfs f8-11 (bij 2x).

      Voor zover ik al gelezen heb werkt de autofocus van een 500d (zelfs een 50d) pas met f-getal < 5.6.

      Ik denk dus dat je geen autofocus meer zal kunnen gebruiken. Persoonlijk zou ik dus niet echt aanraden. Ik denk dat de mogelijkheid om tot 600mm te gaan zeer aanlokkelijk is, maar het gaat wel ten koste van waarschijnlijk kwaliteit (geen ervaring mee, maar "dat wordt gezegd") en zeker lichtsterkte (tot zelfs autofocus).

      Ik zeg er wel bij dat ik dit niet geprobeerd heb, dus geen gebruikerservaring. Als iemand anders (met ervaring) zegt dat het perfect werkt, dan heb ik niets gezegd. Misschien best wachten tot iemand die dit kan bevestigen?

      Comment


      • #4
        Re: Meer milimeters met beperkt budget

        Ik kan je maar 1 raad geven en dat is zoals je reeds aanhaalde doorsparen voor de 100/400
        . Is een fantastische lens.

        Comment


        • #5
          Re: Meer milimeters met beperkt budget

          Vergeet die teleconverter, zeker in combinatie met een Tamron 70-300.
          Als je er al eentje zou kunnen vinden die past, dan moet je nog rekening houden met een maximale diafragma-opening van f11. Dan komt er zo weinig licht binnen dat de AF niet meer werkt, en tegelijk wordt de zoeker te donker om nog handmatig scherp te kunnen stellen.

          De beeldkwaliteit zal met een 2x teleconverter ook flink tegenvallen.

          De teleconverters van Canon hebben een lenselement dat vrij ver uitsteekt, dat kan dan tegen het achterste lenselement komen van de lens. Als dat gebeurt, dan is er een grote kans dat je dat lenselement beschadigt.

          Zo'n lens is niet gemaakt om te werken met een teleconverter.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Meer milimeters met beperkt budget

            Oorspronkelijk geplaatst door Groningen Bekijk bericht
            Ik heb een canon 500d met een Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD

            Nu wil ik graag nog verder inzoomen alleen weet ik niet of je met deze lens dan nog wel de kwaliteit krijgt die je graag wil. ik wil graag een extender toevoegen:
            Canon EF 2,0 x extender II
            V
            Alvast bedankt.

            Groeten marc

            Vergeet het en probeer een Sigma 50-500 (Bigma ) te vinden, kost wat meer, maar dan heb je ook wat..

            Comment


            • #7
              Re: Meer milimeters met beperkt budget

              Je zou ook kunnen denken aan de canon 300 mm/4.0 IS, eventueel in combinatie met een 1.4 TC.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Meer milimeters met beperkt budget

                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                Je zou ook kunnen denken aan de canon 300 mm/4.0 IS, eventueel in combinatie met een 1.4 TC.
                da's misschien nog t beste idee. Waarschijnlijk zal TS willen zoomen.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Meer milimeters met beperkt budget

                  Als je budget beperkt is kun je ook kijken naar de Sigma 120-400. Ik heb deze lens gehad en was zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Zie ook deze directe vergelijking met de Canon 100-400

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meer milimeters met beperkt budget

                    BEDANKT ALLEMAAL!

                    nou dan maar sparen.
                    De kwaliteit van de tamron is ok maar had er iets meer van verwacht

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meer milimeters met beperkt budget

                      Kijk eens naar deze lens: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...t-x-canon.html gezien de reviews is de lens een pak beter dan de Tamron.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meer milimeters met beperkt budget

                        Vraag jezelf wel eerst goed af of 400mm nou echt het verschil gaat maken kwa bereik vergeleken met je huidige 300mm lens voordat je een 100-400 of iets dergelijks aanschaft. 100mm extra lijkt erg mooi, maar in de praktijk zal het extra bereik je misschien sterk tegenvallen. Op de volgende site kun je verschillende brandpuntsafstanden met elkaar vergelijken en dan zul je zien dat 100mm extra in het telebereik nog niet eens zo heel erg veel effect heeft http://www.tamron.eu/en/lenses/focal...omparison.html
                        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                        http://rouwkema.smugmug.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meer milimeters met beperkt budget

                          Veel mm's die goede kwaliteit geven binnen "redelijk" budget , ... dan is er echt maar 1 lens = 400 F5.6 L !

                          canon 300 F4 IS = te weinig mm's
                          canon 100-400 = minder sharp dan de 400mm prime
                          sigma 50-500 /150-500 : ... stuk minder scherp en minder lichtsterk dan de 400mm van canon
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meer milimeters met beperkt budget

                            IK zou voor de sigma 50 500(benga) gaan .
                            sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meer milimeters met beperkt budget

                              ik heb mij een 500mm f8 nikon reflex aangeschaft. 2de hands voor 150 euro.
                              Het is MF, f8 en geeft donut bokeh.
                              Maar het is niet al te duur en compact om mee te nemen. het zijn niet de superscherpe foto's, maar voor een draagbare budget tele ben ik er erg tevreden van. het is véééél beter dan mijn 55-200 die ik daarvoor moest gebruiken voor beestjes od die wat verder weg zaten. Je hebt die mirror lenzen van verschillende merken, maar ze zijn niet allemaal even stevig heb ik mij laten vertellen, allemaal AF en allemaal met een vast diafragma. enkel sluitertijd en iso waarden kunnen dus gewijzigd worden.
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

                              **=ol

                              Comment

                              Working...
                              X