Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70 EX DG HSM IF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70 EX DG HSM IF

    Ik ben al een tijdje bezig met optredens/parties te fotograferen. Aangezien mijn budget nog niet te ver rijkt probeerde ik tot hiertoe zo goed als alles te doen met mn Nikkor 50mm 1.4 .. Maar nu denk ik eraan om een lichtsterke lens te kopen met iet wat zoom/bereik.

    Daarnet naar Art&Craft (Mariakerke bij Gent) geweest. Ze vertelden mij daar dat ik zeker eens moest nadenken over de Sigma 24-70 EX DG HSM IF .. Dat die redelijk goedkoop is (€829 bij hun) en echt goed werk levert.

    Maar het zijn en blijven natuurlijk verkopers. Wat denken jullie? Is ie het kopen waard? of kijk ik beter nogwat langer uit voor een andere lens? ...

    Bedankt !

  • #2
    Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

    829 is volgens mij toch wel aardig aan de prijs voor die lens.
    DigitalStreets.nl levert 'm voor €714 euro,

    KameraExpress voor €805 etc.

    Verder is het voor zover ik gelezen heb een goede lens.
    Ben zelf ook nog aan het kijken naar iets dergelijks, alleen vind ik zelf 700euro wat veel (doe niets professioneel of dergelijke), dus dat beetje scherper etc merkt toch niemand (om het zo maar even te zeggen).
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

      Als all round lens zal 24mm op crop wel te weinig breedhoek zijn.
      Dan ben je beter af met een 17-55mm f2.8 ?
      Er is toch niks mis met je 50mm 1.4 ?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

        Mij stoorde het vooral dat de draairichting om in to zoomen anders is als bij 'nikon' objectieven.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

          voor parties zou ik voor een 17-55mm opteren... je hebt zelden genoeg plaats om je te bewegen... dus breedhoek is wel van belang en externe flash natuurlijk
          voor concerten... moet je misschien ook eens naar een 85mm f1.8 lens kijken, maar daar is een 24-70mm natuurlijk wel handiger voor. Vergeet niet dat je slechts 2.8 hebt.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

            @WillemC : DigitalStreet en KameraExpress zijn inderdaad zeer scherp van prijs.
            Maar ik woon in België (Gent) en een ritje (heen en terug ) naar daar is al niet kort,en ook niet goedkoop.. KE levert ookwel uit,maar als er dan ooit eens iets aan is,dan begint de miserie.

            Het is ook niet echt de prijs dat ik in gedachten had. De voorloper was veel goedkoper (549 bij A&C) maar daar heb je dan weer geen stabilisator in,in deze dus wel.. en aangezien zn voorloper niet meer nieuw te krijgen is...


            @Psychodweep
            : tgoh. ik opteer deze vooral omdat ik nogal tussen 2 vuren zit met mijn 50mm ... de ene moment heb ik soms iets van "crap,ik zit hier echt te dicht en kan niet direct achteruit gaan" .. en de andere "hmm,50mm is echt te weinig." .. dus dacht ik dat dit (in combo met zn lichtsterkte) wel een heel mooie oplossing was,dan kan ik ook meteen mn kitlensje (17-55) thuislaten. Voor de rest is er inderdaad absoluut niets mis met mn Nikkor 50mm,schitterend gerief !

            @paly : lol,meende da nu? werken die averechts?

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

              Ja, inzoomen doe je door andersom te draaien dan bij de nikon objectieven.
              Zeker als je met 2 camera's rondloopt en wisselt van camera.

              Als je enkel die 24-70 zou gebruiken zal je het waarschijnlijk niet merken. Maar dat is de hoofdreden dat ik ze terug heb verkocht. Snelheid, bouwkwaliteit is bij de nieuwe generatie sigma objectieven erg goed imo.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                voor parties zou ik voor een 17-55mm opteren... je hebt zelden genoeg plaats om je te bewegen... dus breedhoek is wel van belang en externe flash natuurlijk
                voor concerten... moet je misschien ook eens naar een 85mm f1.8 lens kijken, maar daar is een 24-70mm natuurlijk wel handiger voor. Vergeet niet dat je slechts 2.8 hebt.
                op parties trek ik nu vooral foto's van de dj's,en af en toe een paar uitblinkers in het publiek (schoon volk aja ;-)) .. mijn focus gaat meer en meer naar optredens (en djsets) de laatste tijd.. vandaar dat ik daarom ook los aan de 24-70mm dacht.. want ik ben bang dat als ik de 85mm f1.8 zou aanschaffen ik weer snel met het probleem zal zitten dat ik nu heb met mijn 50mm 1.8 (meer momenten dat hij " te dicht" werkt ,en dan op ongepaste momenten niet ver genoeg) ..

                anyway,correct me if i'm wrong...

                Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Als je enkel die 24-70 zou gebruiken zal je het waarschijnlijk niet merken. Maar dat is de hoofdreden dat ik ze terug heb verkocht. Snelheid, bouwkwaliteit is bij de nieuwe generatie sigma objectieven erg goed imo.
                leuk om dit te lezen,is weer een extra argument om mezelf dan toch te overhalen om die 829€ te betalen (ipv die 549) ..

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                  budgettair kan je ook kijken voor de tamron 28-75

                  en vergis je niet, de 24-70 is niet optisch gestabiliseerd, geen enkele lens in die range is dat tenzij de 24-120 f4 van nikon is VR

                  de range 17-50 (tamron / sigma) is wel met optische stabilisatie
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    budgettair kan je ook kijken voor de tamron 28-75

                    en vergis je niet, de 24-70 is niet optisch gestabiliseerd, geen enkele lens in die range is dat tenzij de 24-120 f4 van nikon is VR

                    de range 17-50 (tamron / sigma) is wel met optische stabilisatie
                    huh? ze zei tegen mij van wel. de oude,die daar nu nog staat voor 549€ inderdaad niet,maar de nieuwe " 24-70mm EX DG HSM IF" wél zei ze,vandaar ook het prijsverschil,lol.... wat is't nu?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                      Geen stabilisatie: Sigma noemt z'n stabilisatie OS.
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                        Of kijk eens hier, woont in Gent

                        http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-358991.html
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          Geen stabilisatie: Sigma noemt z'n stabilisatie OS.
                          das idd al een en dat staat overal in elke winkel altijd bij de benaming, en in principe ook altijd bij de specs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jonazz Bekijk bericht
                          huh? ze zei tegen mij van wel. de oude,die daar nu nog staat voor 549€ inderdaad niet,maar de nieuwe " 24-70mm EX DG HSM IF" wél zei ze,vandaar ook het prijsverschil,lol.... wat is't nu?
                          als je echt zeker wil zijn of deze bestaat, check de sigma website zelf

                          ofwel verwarren ze zich met de 17-70 2.8-4-5, die heeft wel OS mee dacht ik
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                            doet er niet echt toe eigenlijk.. ik vond het gewoon raar dat ze dat gebruikten als verklaring van de hogere prijs dan hun "vorige" ... al zeker als je ziet dat ze hun dan eigenlijk nog vergist hadden ook.
                            Enfin,ik zal dan nog maar even wachten en die nieuwe kopen... of zou tweedehands (via dat linkje een paar posts terug) ook te betrouwen zijn?...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

                              Enfin,ik zal dan nog maar even wachten en die nieuwe kopen... of zou tweedehands (via dat linkje een paar posts terug) ook te betrouwen zijn?...[/QUOTE]

                              het voordeel is dat je het ter plaatse kan uitproberen !!
                              veel succes
                              mvg
                              dirk
                              het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

                              Comment

                              Working...
                              X