Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van Sigma 18-50mm 2.8 DC MACRO (Cropcamera)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik van Sigma 18-50mm 2.8 DC MACRO (Cropcamera)

    Ik ben nog steeds op zoek naar een allround en wide angle.
    Ik had gedacht aan de Sigma 18-50mm 2.8 DC MACRO. Nu zal de camera deze wel croppen tot een beeldhoek van 27-75mm.
    Is dit de moeite waard, als je ziet dat ik al een 28-200mm heb (die eveneens gecropt wordt).
    Waarvoor wordt deze lens gebruikt? Wat is het verschil met de Nikkor 18-55mm en de Sigma 50mm 1.8?

    Alvast bedankt
    Groeten
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

  • #2
    Re: Gebruik van Sigma 18-50mm 2.8 DC MACRO (Cropcamera)

    Kan hier nu niemand iets over zeggen?
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

    Comment


    • #3
      Re: Gebruik van Sigma 18-50mm 2.8 DC MACRO (Cropcamera)

      echt wide angle is deze lens niet

      breed is max 24mm FF getelt
      toch zal je dit verschil al serieus merken moest je een dergelijke lens aanschaffen

      let ook op want ik dacht dat deze lens wel een variabele lichtsterkte had, zoniet is het een mm breder, m.n. 17-50

      het hangt ervan wat jij wenst te doen en waar je eisen liggen

      wil je lichtsterkte & allround, dan dien je te gaan naar de 24-120 f4 van nikon, is een stopje minder lichtsterk wel als 2.8 maar voor de meeste buitendoeleinden zal dit vermoedelijk wel voldoende zijn
      wil je meer breedhoek, ja dan dien je te gaan naar 16-18mm maar de langste lengte is dan veelal 50-55mm, dus voor tele dien je dan een 2de lens aan te schaffen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Gebruik van Sigma 18-50mm 2.8 DC MACRO (Cropcamera)

        De Sigma 18-50 is verouderd en inmiddels vervangen door de 17-50 OS, welke een uitstekende lens is. Op Nikon is dit mogelijk de beste standaardzoom die er is (voor de prijs zeker).

        Je kunt de 18-50 nog wel tweedehands voor een redelijk bedrag krijgen, maar als je de centen voor de Sigma 17-50 niet wilt uitgeven zou ik liever voor de Tamron 17-50 gaan.

        Verschil met de Nikon 18-55: lichtsterker, betere beeldkwaliteit
        Verschil met de Sigma 50 F1.8: zoom, beeldstabilisatie, minder lichtsterk

        Comment

        Working...
        X