Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over sony A200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over sony A200

    Hallo,
    Ik heb een Sony A200 en als ik nu een foto trek is het midden van mijn zoeker (vierkantje) niet het midden van mijn foto. Is dit normaal of is er iets aan mijn toestel? Midden van foto ligt iets onder Dat vierkantje van de zoeker.

  • #2
    Re: vraagje over sony A200

    Ook al heeft de zoeker geen 100 % dekking, dit lijkt me niet goed! Sensor verschoven?
    had je dit altijd al?
    https://www.naturephotoportal.com/

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over sony A200

      fototoestel is 2de hands gekocht merkte het pas na een paar dagen

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over sony A200

        heb je ergens voorbeeldfoto's (ongecropt)?
        https://www.naturephotoportal.com/

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over sony A200

          misschien domme opmerking, maar je bent toch zeker dat het middelste focuspunt geselecteerd is en niet het vierkantje er boven ?
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over sony A200

            kan niet direkt ééne vinden omdat ik er rekening mee hou als ik een foto trek. maar zal er binnen een uurtje ééne posten. heb nog effe iets anders te doen. maar foto volgt

            Comment


            • #7
              Re: vraagje over sony A200

              dit zijn vlug 2 foto's genomen. het bovenste hartje van de asbak heb ik in het midden (vierkantje) gehouden. dat zou dan toch eigenlijk het midden van de foto moeten zijn he, of niet?


              1.


              2.



              Ik dank julie nu al voor julie info
              grt bart

              Comment


              • #8
                Re: vraagje over sony A200

                Hoi
                Ik heb ook een sony a 200,maar bij mij is het midden van de zoeker ook het midden van de foto (of verschil is minimaal).Als het bij jou een groot verschil is denk ik wel dat er iets met je toestel scheelt.Je mag altijd eens komen vergelijken.

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje over sony A200

                  heb je de foto loodrecht naar voren genomen?
                  https://www.naturephotoportal.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje over sony A200

                    ja recht ervoor op gelijke hoogte

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje over sony A200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                      misschien domme opmerking, maar je bent toch zeker dat het middelste focuspunt geselecteerd is en niet het vierkantje er boven ?

                      hoe bedoel je?

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagje over sony A200

                        Oorspronkelijk geplaatst door bart170975 Bekijk bericht
                        hoe bedoel je?
                        Je weet wellicht dat je 9 focuspunten hebt die je individueel kunt selecteren; dus vroeg ik me af of je niet per ongeluk het bovenste geselecteerd hebt (natuurlijk staat het dan wel ook niet in het midden van de zoeker)

                        NB: doet hetzelfde zich voor in beeldverhouding 16:9 ?
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagje over sony A200

                          Vergeet niet dat we het over een A200 hebben. Die heeft hetzelfde AF-systeem als mijn A350 (en ziet er hetzelfde uit in de zoeker). Als ik het goed heb, is er een vierkantje in het midden (de kruisgevoelige sensor) en zijn de andere slechts lijntjes.

                          Bart, kijk anders eens via het Fn-knopje en dan onder je AF-instelling (niet de modus zoals AF-S, AF-A, AF-C, maar waar je kan kiezen welk AF-punt je gebruikt, kan niet op de naam van dat menu komen)...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraagje over sony A200

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                            Je weet wellicht dat je 9 focuspunten hebt die je individueel kunt selecteren; dus vroeg ik me af of je niet per ongeluk het bovenste geselecteerd hebt (natuurlijk staat het dan wel ook niet in het midden van de zoeker)

                            NB: doet hetzelfde zich voor in beeldverhouding 16:9 ?
                            heb al geprobeerd in 16:9 dan heb ik het zelfde probleem

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraagje over sony A200

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Vergeet niet dat we het over een A200 hebben. Die heeft hetzelfde AF-systeem als mijn A350 (en ziet er hetzelfde uit in de zoeker). Als ik het goed heb, is er een vierkantje in het midden (de kruisgevoelige sensor) en zijn de andere slechts lijntjes.

                              Bart, kijk anders eens via het Fn-knopje en dan onder je AF-instelling (niet de modus zoals AF-S, AF-A, AF-C, maar waar je kan kiezen welk AF-punt je gebruikt, kan niet op de naam van dat menu komen)...

                              weet welk je voor hebt denk ik daar waar je breed, punt en lokaal af gebied kan kiezen?

                              op elke stand het zelfde het midden van mijn zoeker is niet het midden van mijn foto

                              Comment

                              Working...
                              X