Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a200 oneindig bij aanzetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a200 oneindig bij aanzetten

    Beste mensen,

    stel de vraag maar even hier.
    Als ik mijn Sony alpha 200 aanzet, terwijl deze in MF staat, draait deze de scherpstelring eerst helemaal naar oneindig. Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje vreemd / raar. Is dit uit te zetten? Dus is er een instelling waarmee ik zorg dat als ik mijn lens op MF heb staan, deze niet de hele scherpstelring naar oneindig draait?

    Heb namelijk een lens die geen AF meer heeft, maar nog wel werkt met MF. Echter, als ik de camera dus aanzet draait deze de lens naar oneindig, dat terwijl daar het probleem in de lens zit. De lens begint dan dus even hevig te schokken etc.

    Dus kan iemand mij helpen aan te geven welke instelling ik zou moeten veranderen om dit te voorkomen?
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

  • #2
    Re: Sony a200 oneindig bij aanzetten

    Dat kan je niet uitzetten, maar als je op de body schakelt naar 'MF' dan zie ik niet in hoe de AF nog kan draaien? Verder dacht ik dat de focus doordraaide naar oneindig bij het uitzetten ipv het aanzetten, maar daar kan ik me in vergissen.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Sony a200 oneindig bij aanzetten

      Dat is logisch want als je het toestel uitzet en weer aan, staat hij automatisch weer in AF ongeacht de knop.

      zie onderaan p. 67 van de manual

      wellicht is dit om te beletten dat hij uit vergetelheid op MF blijft staan;
      daarom ook dat bij SAM/SSM-lenzen enkel de knop op de lenzen gebruikt moet worden
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: Sony a200 oneindig bij aanzetten

        dus het is niet uit te zetten?
        vind het zwaar irritant. op oneindig is de tandwielkrans namelijk kapot. bij het aanzetten draait hij daar naar toe en begint de lens dus hevig te schokken. kan dit kwaad voor de body? draait deze zich dan uiteindelojk ook kapot?
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: Sony a200 oneindig bij aanzetten

          Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
          dus het is niet uit te zetten?
          vind het zwaar irritant. op oneindig is de tandwielkrans namelijk kapot. bij het aanzetten draait hij daar naar toe en begint de lens dus hevig te schokken. kan dit kwaad voor de body? draait deze zich dan uiteindelojk ook kapot?
          hetzelfde probleem hier met de sigma 105 mm macro. Tijd op de a200 gebruikt, nu op de a550.
          Helaas tot na de reparatie niet meer. :-(
          https://www.naturephotoportal.com/

          Comment


          • #6
            Re: Sony a200 oneindig bij aanzetten

            Ja kreeg wel de opmerking terug dat je 'm nog met AF kunt gebruiken.
            Klopt wel, maar het moment dat je 'm dus aanzet, klinkt nou niet bepaald gezond voor de camera.
            Uitschakelen draait hij niet naar oneindig, maar bij inschakelen dus wel.
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment

            Working...
            X