Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mp4 kwaliteit a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mp4 kwaliteit a55

    Hey iedereen!

    Aanstaande zaterdag mag/ moet ik het schoolfeest van de school hier in het dorp op film vastleggen. Mag allemaal heel amateuristisch zijn.
    Ik heb 2 gewone camera's ter beschikking (een vast op statief op een vast punt, de ander gebruik ikzelf of mijn hubbie).
    Dan heb ik uiteraard ook nog mijn sony a55.
    Ik heb daarbij 2 batterijen en 2 geheugenkaartjes van 8gb.
    Nu is mijn vraag: hoe lang kan ik met mijn batterijen opnames maken? En welke bestandsindeling zou ik gebruiken? AVCHD of mp4 1440x1080?
    Bedoeling is dat de opname op tv afgespeeld zal worden.
    Iemand raad?

  • #2
    Re: mp4 kwaliteit a55

    Heb zelf ook een A55, maar nog niet geëxperimenteerd met de filmpjes. Volgens wat ik al gelezen heb, gebruik je de AVCHD vooral om film in hi-res op dvd te zetten, met het oog op afspelen via dvd op een grote, recente TV. De mp4-indeling is dan weer eerder bedoeld om rechtstreeks via je pc af te spelen.
    Als ik je verhaal lees, zal die mp4 dus wel meer dan voldoen. En als mp4 kun je ook langer filmen.
    Dat de A55 een batterijvreter is, zul je al gemerkt hebben, je twee batterijen zullen zeker niet overbodig zijn.

    Comment


    • #3
      Re: mp4 kwaliteit a55

      op een memory stick van 8 GB krijg je 58 minuten in AVCHD of 5u in MP4 VGA en 1u24 in 1440x1024; ik zou voor dat laatste kiezen
      maar je weet wellicht dat je slechts 9 min ononderbroken kunt opnemen met SS aan of tot 29 minuten met SS uit (en veel minder als het erg warm is)

      test de batterijduur eens door willekeurig een uur te filmen, maar bedenk dat AF en display grote invloed kunnen hebben
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment

      Working...
      X