Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s foto's wissen lukt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s foto's wissen lukt niet

    heb hier dus een D300s liggen , en wanneer ik via de menu alle foto's tegelijk wil wissen van de geheugenkaart ( sandisk SDHC klasse 10 ) dan doet hij dat niet .
    kan gaan tot waar " alle beelden worden gewist " staat, en dan op ja klikken via de ronde knop midden in de cursor . dan gebeurt er helemaal niets
    ook niet na een tijdje wachten . ( er staan telkens maar een foto of 20 op om te testen ) .
    kan de foto's wel één voor één wissen via de knop prullenmand .

    wat me ook opvalt is dat wanneer ik de kaart formateer via het toestel, dat hij op het eerste zicht wel zijn werk doet ( volgens de handleiding ) maar, dat de kaart nadien toch niet geformateerd blijkt te zijn .
    wanneer ik BV de kaart uit het toestel haal en in mijn mac steek, staat er nog steeds nikon D7000 (mijn ander toestel )bij de benaming van het kaartje .


    iemand een idéé wat ik zou kunnen verkeerd doen ?


    op de D7000 werken bijde kaarten ( heb er twee ) zoals het moet, maar op de D300s doet geen van bijde het.( het alles inééns wissen en formateren dus)
    2 body's en wat lenzen ..

    older and wiser ... my arse

  • #2
    Re: D300s foto's wissen lukt niet

    Heb je de kaart al eens geformateerd met je toestel ?

    Comment


    • #3
      Re: D300s foto's wissen lukt niet

      ja heb bijde kaarten geformateerd met de D300 zelf .
      voor alle duidelijkheid , deze kaartjes zijn ook nooit door een pc of mac geformateerd geweest .
      nieuw gekocht , geformateerd via de D7000 , en nu dus via de D300s , wat niet lukt .

      heb ondertussen via mijn mac al bij één van de kaartjes de naam Nikon D7000 vervangen door de naam Nikon D300s .
      ook geen resultaat. het kaartje noemt nu op het scherm van me mac wel Nikon D300s , maar dat is het dan ook .
      Last edited by am-staff; 30 maart 2011, 22:44.
      2 body's en wat lenzen ..

      older and wiser ... my arse

      Comment


      • #4
        Re: D300s foto's wissen lukt niet

        topic mag dicht , probleem opgelost.

        moest dus om alle foto's inééns te wissen op de OK knop links onderaan klikken, in plaats van zoals bij mijn andere nikon toestellen , op knop midden de cursor

        het formatteren zal dan ook wel gewoon gaan, en moet ik de kaart zelf een naam geven via de computer .

        voor de rest werkt geheugenkaart nu dus normaal .
        2 body's en wat lenzen ..

        older and wiser ... my arse

        Comment


        • #5
          Re: D300s foto's wissen lukt niet

          Blij dat het probleem opgelost is.
          Nee, het is niet omdat jouw probleem is opgelost, dat de topic meteen gesloten wordt. Dat gebeurt bij BD maar zelden, en enkel in heel specifieke gevallen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: D300s foto's wissen lukt niet

            Ik formateer steeds om alle foto's te wissen, vuilbakje en mode knop samen indrukken, en als er na twee seconden FOR op het bovenste display komt, beide knoppen lossen en nogmaals beide indrukken.

            Comment


            • #7
              Re: D300s foto's wissen lukt niet

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik formateer steeds om alle foto's te wissen, vuilbakje en mode knop samen indrukken, en als er na twee seconden FOR op het bovenste display komt, beide knoppen lossen en nogmaals beide indrukken.
              Inderdaad zo doe ik het ook.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: D300s foto's wissen lukt niet

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik formateer steeds om alle foto's te wissen, vuilbakje en mode knop samen indrukken, en als er na twee seconden FOR op het bovenste display komt, beide knoppen lossen en nogmaals beide indrukken.
                Zo moet het dan ook lol
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #9
                  Re: D300s foto's wissen lukt niet

                  hm ik doet dit steeds via de menu

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300s foto's wissen lukt niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Zo moet het dan ook lol
                    Kan ook via menu, ik veronderstel dat TS het dan ook steeds via het menu doet, anders zou hij geen OK moeten drukken.

                    Comment

                    Working...
                    X