Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

    Op dit moment heb ik de volgende setup:

    Canon EOS 400D
    Canon 28-135 F3.5-5.6 IS USM
    Signa 70-300 F4.0-5.6 DL Super Macro

    Deze laatste lens wil ik vervangen door een betere. Ik zit te denken aan de Canon 70-300 F4.0-5.6 IS USM. Ik wil in ieder geval to 300mm kunnen gaan en schiet 95% in de buitenlucht uit de hand. Bij de huidige Sigma zijn veel foto's niet helemaal scherp door camera-shake. Ik wil inclusief zonnekap en UV filter maximaal €500 uitgeven.

    Is dit in jullie optie een logische keuze? Waarom wel/niet?

    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

    Die Canon 70-300 zal merkbaar beter zijn dan de Sigma 70-300.

    Met de beeldstabilisatie wordt het veel gemakkelijker om scherpe foto's te maken op 300mm. Bij onderwerpen die niet bewegen zou je een vrij groot percentage scherpe foto's moeten kunnen krijgen op 1/30sec bij 300mm. Dat zal met de Sigma niet zo gemakkelijk lukken.

    Een zonnekap is altijd nuttig, een filter gebruik ik zelf alleen maar in omstandigheden waar het risico op schade te groot is (motorcross bijvoorbeeld, daar vliegt wel eens een steentje richting fotograaf).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

      er staan net eentje in aangeboden

      http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-359636.html
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

        Volgens de test die ik gelezen heb is de nieuwe Tamron een ijzersterke aanbieding en als je de cijfers mag geloven een hele klets beter dan de Canon. Tamron 70-300
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

          Ik heb zelf de Canon 70-300mm IS USM en heb er nog geen spijt van gehad. Ik fotografeer voornamelijk windsurfers. Dit houdt in dat ik vaak in zeer winderige omstandigheden fotografeer en zeer snelle focus moet hebben. Deze lens is voor mij dan ook ideaal, nooit last van camera-shake. Ik gebruik wel vaak een monopod, maar het zou net zo goed zonder gaan.
          Ik heb deze lens vorig jaar gekocht en heb me toen uitgebreid laten informeren. Mij werd verteld dat de Tamron niet zo'n goede beeldkwaliteit heeft en dat de Sigma nét iets trager focust.
          Hopelijk heb je hier wat aan!

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

            Ik heb de Canon 70-300mm .... gehad. Ik heb nu de Tamron 70-300 ( de nieuwste versie)en je hebt een aantal mogelijkheden bij de tamron die je bij de Canon niet hebt oa het rechtstreeks manueel overnemen van de AF. Daarenboven is de beeldkwaliteit van de Tamron zeker niet slechter als deze van de Canon en deze laatste heeft een zeer goede beeldkwaliteit, zeg maar, lichtjes overdreven, een L-lens kwaliteit. De Tamron kost ongeveer €400.

            Groetjes,
            Frandrix

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

              Ik heb ook die Canon 70-300 en boven de 250 mm komt daar echt niets toonbaars uit ...
              Tussen 70 en 200 mm absoluut geen klachten.

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

                Oorspronkelijk geplaatst door frandrix Bekijk bericht
                Ik heb de Canon 70-300mm .... gehad. Ik heb nu de Tamron 70-300 ( de nieuwste versie)en je hebt een aantal mogelijkheden bij de tamron die je bij de Canon niet hebt oa het rechtstreeks manueel overnemen van de AF. Daarenboven is de beeldkwaliteit van de Tamron zeker niet slechter als deze van de Canon en deze laatste heeft een zeer goede beeldkwaliteit, zeg maar, lichtjes overdreven, een L-lens kwaliteit. De Tamron kost ongeveer €400.

                Groetjes,
                Frandrix
                Inderdaad blijkbaar een goed alternatief op de 70-300 http://www.photozone.de/canon_eos_ff...6eosff?start=2

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

                  Bedankt voor jullie reacties. Ik lees dat de Canon een goede stap vooruit is op mijn huidige Sigma, alhoewel de Tamron ook goed (beter) scoort. Dat er volgends de laatste reactie boven de 250mm niks toonbaars uitkomt baart mij echter een beetje zorgen. Ik zal eens een fotowinkel binnenstappen om zelf de canon en tamron lenzen te proberen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

                    Voor buiten zou ik ook eens zien naar de 100/400 , geeft mooie resultaten
                    .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging huidige canon telezoom voor betere lens

                      Ik vraag me wel een beetje af hoe het komt dat volgens Alfasierra boven 250mm er niets toonbaars uitkomt.. Ik maak bijna altijd foto's op 300mm en bij mij is er nog nooit een probleem opgedoken? Wat is dan juist het probleem als je boven 250mm foto's maakt?

                      Comment

                      Working...
                      X