Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 en D700, even uitleggen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 en D700, even uitleggen.

    http://robspanjaart.smugmug.comVandaag heb ik mijn D7000 set te koop gezet, niet omdat het een slecht toestel zou zijn. Integendeel. Ik vind het, zeker als je een handzaam toestel zoekt, het beste dat er te koop is. Waarom dan toch een D700?
    Omdat de D3x en D3s voor mijn gebruik toch aan de zware kant zijn en een D700 dat probleem oplost. Om dan een D7000 ernaast te hebben heeft niet zo veel zin: de D700 met 28-300 weegt hetzelfde als een D7000 met een standaard en een telezoom. Met beide kun je prachtige foto's maken. het probleem is: ik neem toch al gauw at meer mee en voor dx zou ik dan nog eens een uwa, fisheye enz. bij kopen en met een D700 kan ik al mijn lenzen gebruiken.

    't is maar even om niet de geruchten aan te wakkeren dat de D7000 een zeepbelletje is

    foto's met de D7000 genomen heb ik diverse op mijn fotosite staan.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

  • #2
    Re: D7000 en D700, even uitleggen.

    ik vroeg het me inderdaad net af

    Vorige week is al mijn apparatuur weggehaald.
    Ik probeer nu door de bureaucratie hier in Boedapest heen te komen maar dat is best moeilijk
    tis jammer dat het nog wel even zal duren voordat de verzekering zal uitkeren anders had ik wel interesse
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: D7000 en D700, even uitleggen.

      mooi zo een reclame topic, dan geraak je toch makkelijk van je gerief af
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: D7000 en D700, even uitleggen.

        Nou, ik heb het toestel van de week nog wat op zitten ophemelen en dan ziet het er zonder uitleg toch vreemd uit als ik het een paar dagen later te koop zet.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: D7000 en D700, even uitleggen.

          Je zal in ieder geval meer tevreden zijn met de D700 volgens mij....

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: D7000 en D700, even uitleggen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Je zal in ieder geval meer tevreden zijn met de D700 volgens mij....

            grtz

            Templar
            De D7000 heeft wel enkele voordelen t.o.v. de D700:

            - Stiller
            - Movie mode full hd
            - slot voor 2 sd kaartjes
            - Hoge resolutie

            Nadelen:
            - Je moet zeer goed dx georiënteerd glas hebben om de voordelen volledig te benutten.
            - De hoge iso van D3, D700 en D3s zijn toch nog wel meer solide.

            De aanleiding was dat ik van Laurenz vandaag de Nikon 28-300 heb overgenomen. Toegegeven, ik had de mijne een tijdje terug verkocht nadat in 1e instantie toch een beetje teleurgesteld was met het gebruik op 300mm (binnen gebruikt bij slecht verlicht podium), maar bij latere evaluatie vond ik de resultaten voor een "wandellens" toch wel zeer aanvaardbaar.
            Toen ik een paar weken terug een wandeling maakte van enkele uren vond ik mijn tas met D3x en topglas (en ik had me nog ingehouden) van 8kg toch wel een bezwaar...
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: D7000 en D700, even uitleggen.

              Hey spanjaart ik hoop voor u dat ge er snel één vind...bij coolbleu zijn ze nog op vooraad maar eerder duurder dan ergens anders....en komt er nu een D800 uit??? Heb er nog niks van gevonden bij Nikon Rumors!!

              Ik hoop dat ge nog een mooie prijs krijgt voor je D7000 want die zakt gestaag.

              Grtz

              templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Als Rob, mijn tafelgenoot in de wok onlangs, voor mij een speciale vriendenprijs maakt, wil ik er nog wel eens over nadenken....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment

                Working...
                X