Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interne flitser 60d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • interne flitser 60d

    Hallo
    Ik heb onlangs een nieuwe 60d aangeschaft en tot nu toe werkt alles perfect
    Bij het uitproberen van mijn canon speedlite ging alles ook nog zoals het moest maar nu ik hem er terug heb afgenomen werkt de interne flitser niet meer
    Bij nazicht in het menu geeft hij aan dat de speedlite er nog opzit
    Help..........dank u

  • #2
    Re: interne flitser 60d

    Als je de speedlite op de hot shoe schuift, dan gaat er een pennetje naar beneden. Waarschijnlijk is dat pennetje blijven zitten bij het verwijderen van de externe flitser. Ik heb al gehoord van mensen die het opnieuw loskregen met een tandenstokertje of iets dergelijks.

    Hier wordt het probleem en de oplossing beschreven:
    Just wanted to pass along something that happened to my 60D tonight as well as how to fix it. I was shooting some pictures at a fundraiser and could not get
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: interne flitser 60d

      probleem opgelost
      nen dikke merci

      Comment


      • #4
        Re: interne flitser 60d

        Lijkt me toch een kwetsbaar dingetje in de hotshoe. De volgende keer dat je iets in de hotshoe schijft heb je het weer vlaggen volgens mij. De moeite waard om het probleem bij Canon aan te kaarten.
        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

        Comment


        • #5
          Re: interne flitser 60d

          Blij te horen dat het opgelost is. Het probleem zit 'm nu eenmaal in een heel klein hoekje. Ik had ervan gehoord, en niet eens in verband met de 60D, maar het blijkt dus nog voor te komen. Aankaarten bij Canon: zeker, maar of het probleem daarmee van de baan is?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: interne flitser 60d

            hoi,

            zelfde probleem gehad met mijn 4 dagen oude 60d, na het lezen van jullie topics en oplossingen heb ik deze toegepast op mijn hot shoe en dit werkt perfect, vooral die oplossing voor het opnieuw buigen van het veertje in de hot shoe,.

            hopend op het niet meer opnieuw terugkomen van het probleem.

            Comment


            • #7
              Re: interne flitser 60d

              En zo is canon weer 200 euro omzet kwijt met jullie tips

              PS: Bij nikon is het ook zo hoor, daar kan dat voor exact zelfde probleem zorgen.

              Comment


              • #8
                Re: interne flitser 60d

                Het is toch vrij opvallend bij de 60D, lijkt me. Gelukkig is het inderdaad makkelijk te verhelpen (en dus geen reden tot paniek).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: interne flitser 60d

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Als je de speedlite op de hot shoe schuift, dan gaat er een pennetje naar beneden.
                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  PS: Bij nikon is het ook zo hoor, daar kan dat voor exact zelfde probleem zorgen.
                  Ik heb bij Nikon nog nooit een palletje in de hotshoe zien zitten, daar zitten alleen contacten en een gat voor de vergrendel pen. En klapt de pop-up zover mogelijk op als je op het knopje drukt als de flits erop staat.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: interne flitser 60d

                    Ja heb dat probleem ook gehad. OOk met de 60D
                    Echt wel irritant, want het blijft voorkomen bij mij. eventjes met de nagels het een beetje omhoog trekken werkt ook, maar meestal gebruik ik de externe flits terwijl die niet op de hotshoe zit, dankzij de functie om wireless de flits te bedienen. Lekker handig om wat te experimenteren.
                    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                    Comment


                    • #11
                      Re: interne flitser 60d

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ik heb bij Nikon nog nooit een palletje in de hotshoe zien zitten, daar zitten alleen contacten en een gat voor de vergrendel pen. En klapt de pop-up zover mogelijk op als je op het knopje drukt als de flits erop staat.
                      Waarschijnlijk hebben ze bij Nikon voor een andere mechanische oplossing gekozen. Zijn er überhaupt voorbeelden van Nikons die dit euvel zouden vertonen (nl. na gebruik van externe flitser via hotshoe, daarna problemen hebben met de interne flitser) ?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: interne flitser 60d

                        Hallo,
                        Vandaag na een sessie met de speedlite lukte het ook niet meer om de interne flitser te activeren van de 60D.
                        Blijkbaar zit er een klein schakelaartje onder het veertje en veroorzaakt dit het probleem als het veertje niet hoog genoeg terugkomt.
                        Er staat een foto op onderstaande site.


                        Mvg: LFR.
                        Last edited by LFR; 18 mei 2011, 10:18.

                        Comment


                        • #13
                          Re: interne flitser 60d

                          Nikon heeft ook het probleem op bepaalde toestellen dacht ik toch hoor.
                          Het is enige tijd geleden (weken/maanden) dat iemand hier op het forum exact zelfde probleem omschreef zoals gekend bij de canons. Maar die persoon had wel degelijk een Nikon, en probleem was op de zelfde methode opgelost als bij canon.

                          Een lipje/veertje whatever die vastzat in de hotshoe

                          Als ik geen gelijk heb, mijn excuses hoor ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: interne flitser 60d

                            Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                            Hallo,
                            Vandaag na een sessie met de speedlite lukte het ook niet meer om de interne flitser te activeren van de 60D.
                            Blijkbaar zit er een klein schakelaartje onder het veertje en veroorzaakt dit het probleem als het veertje niet hoog genoeg terugkomt.
                            Er staat een foto op onderstaande site.

                            http://anthonyspencer.us/2011/01/can...-shoe-problem/

                            Mvg: LFR.
                            Je geeft wel dezelfde link als ik in post #2 reeds gegeven heb.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: interne flitser 60d

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Waarschijnlijk hebben ze bij Nikon voor een andere mechanische oplossing gekozen. Zijn er überhaupt voorbeelden van Nikons die dit euvel zouden vertonen (nl. na gebruik van externe flitser via hotshoe, daarna problemen hebben met de interne flitser) ?
                              Volgens mij detecteert Nikon electrisch of de flits erop staat. Pop-up vergrendeling/ontgrendeling is op een aantal camera's gewoon mechanisch, knopje zit direct aan het palletje dat de flits vergrendeld(D300/700/200 mechanisch-D70 electrisch).
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X