Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC HX100 of toch een ander?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC HX100 of toch een ander?

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuw toestel die toch wat meer mogelijkheden biedt dan mijn compactje (waar vooral de zoom en video toch wel sterk achterblijven).
    Ik wil daarom een bridge kopen (denk dat dat voor mij genoeg is). Ik wil namelijk ook niet met lenzen en een groot toestel sleuren.

    Ik heb al redelijk wat zitten surfen en vergelijken en kwam uiteindelijk tot een beperkte selectie waarin de Sony DSC HX100 mijn voorkeur is. Het valt alleen wat duurder uit dan een aantal van mijn andere toestellen uit mijn selectie.

    Wat denken jullie hiervan?
    Volgens mij is dit toestel trouwens pas beschikbaar in België ergens in april.

    De andere toestellen in mijn selectie waren:
    1° Panasonic DMC FZ100 (tot 100 euro goedkoper en heel gelijkaardig als de sony, dus twijvel echt heel sterk om deze te nemen in plaats van SOny
    2° Fuji Finepix HS20 (ben alleen niet zo'n voorstander van AA batterijen)
    3° Nikon Coolpix P500
    4° Canon Powershot SX30 (vind echter de snelheid te laag)

    ZIen jullie nog andere toestellen die in mijn selectie zouden passen? Of kies ik toch beter een andere uit mijn selectie dan de Sony?
    Wat zijn jullie ervaringen??

  • #2
    Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

    Ik sta voor exact hetzelfde dilemma als jij. Alleen vallen voor mij de Lumix en de Nikon al af wegens te klein en geen goede grip.
    Maar ik volg jouw draadje dus zeker op de voet !
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

      Ben content dat ook anderen kunnen profiteren van mijn onderwerp!!
      Heb jij al een lagere prijs dan 489 euro (bij digicamshop) voor de Sony?

      Te klein vind ik niet erg, hoe kleiner, hoe gemakkelijker mee te nemen.

      Goede zoom, filmen en goede foto's bij weinig licht zijn belangrijk voor mij.

      Comment


      • #4
        Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

        Oorspronkelijk geplaatst door JTTT Bekijk bericht
        Heb jij al een lagere prijs dan 489 euro (bij digicamshop) voor de Sony?
        479 euro !!

        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

          ik heb net hetzelfde gepost een week geleden , onder 'keuze superzoom' :-)

          maar hier is ook nog geen zekerheid
          waarschijnlijk de panasonic of de sony

          Comment


          • #6
            Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

            469 bij Grobet (Antw.) met 4Gb kaart

            1920 x 1080 (FX) 24Mbps, 60p (50p europa) is hoogste video kwaliteit van HX100 wat niet niks is.
            gebruikt backlitted ( EXMOR R) sensor wat werken in weinig licht ten goede komt

            3d, panorama functie

            zowel panasonic als sony gebruiken AVCHD codec.

            Comment


            • #7
              Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

              Ja, die Sony lijkt me ook wel wat.
              De Canon valt af, de 'traagheid' is helaas wel een probleem met dit toestel.
              Van de Fuji HS20 zijn jammer genoeg nog quasi geen deftige reviews te vinden (normaal, toestel is nog niet uit, de Sony trouwens ook niet).
              Ik wacht dus nog wat reviews af.
              Wel schijnt de Fuji problemen te hebben met autofocus in movie mode. En zo gaat het altijd. Wat een min of meer perfect toestel lijkt te zijn, heeft dan altijd wel een groot minpunt.
              Groot voordeel van de Fuji is dat je zoals op een DSLR manueel kan inzoomen én focussen. Ik wil wel van m'n DSLR af, maar dat is enkel omdat ik niet meer wil zeulen met lenzen. En als ik eens macro wil fotograferen, moet ik ten eerste al diep in de geldbeugel tasten én mag nóg een lens meesleuren. De Fuji is dus eigenlijk een DSLR maar met een alles-in-één lens.

              En zo heeft elk toestel wel iets. De Pana heeft ook een roterend scherm (je vraagt je af waarom niet elke high-end bridge zo'n scherm heeft), terwijl de Fuji en de Sony enkel een uitklapbaar scherm hebben. De Sony heeft dan weer geen hotshoe, maar dat interesseert me eigenlijk niet (misschien muggeziften maar ik hoop dat de hotshoes van de Fuji en de Pana FZ100 toch een beschermdopje meekrijgen want op elke foto en video die ik al gezien heb, is de hotshoe gewoon open en bloot).
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                469 bij Grobet (Antw.) met 4Gb kaart
                Waar zie je dat ? Ik vind die niet op de site van Grobet, noch de Fuji HS20EXR...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                  Ik ben aan het twijfelen tussen de Sony DSC HX100 en de Fuji Finepix HS20.
                  Wacht nog wel reviews af want ik ben een leek op gebied van fotografie.
                  Voordeel ( voor mij dus) is dat de Fuji met AA werkt wat ik handig vind daar die in geval van dringend noodzakelijk overal wel te krijgen zijn.

                  De sony lijkt iets sneller te zijn 10fs tov 8fs maar het is maar de vraag of dat veel belang gaat hebben.
                  De sony heeft de GPS coordinaten maar geen RAW opslag wat de Fuji dan weer wel heeft.

                  PS. Bij digicamshop geven ze maar 1 jaar garantie voor de Fuji en bij fotokonijnenberg 2 jaar met de mogelijkheid er 2 jaar extra bij te nemen.

                  Ben wel benieuwd wanneer die 2 beschikbaar gaan worden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                    ik zit precies met het zelfde wij gaan met de zomer naar costa rica dus je wilt een mooie met zoom, fotos bij weinig licht en goeie batterij duur.

                    dacht eerst de canon sx30, maar dan lees je verder en zie je toch weer min punten en die fuij hs20 dat hij dan weer AA gebruikt trekt mij niet zo.

                    Tot ik de HX100 zag maar de prijs is al flink en nog geen enkele review of goeie grote foto's gezien.

                    ik ga dit ook volgen wie weet iemand met meer verstand van camera's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Waar zie je dat ? Ik vind die niet op de site van Grobet, noch de Fuji HS20EXR...
                      staat zo in de lentefolder 2011 van grobet, blz 11 rechts onderaan

                      op papier (volgens specs) volgens mij een van de betere toestellen zekers als je belang hecht aan video en low-light opnames.

                      toestel heeft beeldstabilisaite van de camcorders meegekregen, vrij belangrijk als je uit de hand op full zoom wil filmen en dansende beelden wil vermijden.

                      video is 60 beelden/seconde in full HD andere 30beelden of 60 interleaced (60i)

                      kunt zo panorama en 3d opnames maken recht uit het toestel, prachtig voor landschap.

                      etc etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        kunt zo panorama en 3d opnames maken recht uit het toestel, prachtig voor landschap.
                        Ik heb lak aan 3D, maar inderdaad, ziet er anders wel een dijk van een toestel uit. Zelfde prijs ongeveer als de Fuji HS20EXR, dus zal tussen die twee gaan. De Lumix FZ100 is een heel goed toestel, maar ligt gewoon niet goed in de hand wegens te klein (heb de FZ100 nog niet in de hand gehad, wel de FZ38 en de FZ100 is qua body nagenoeg identiek, behalve het roterende LCD).
                        Last edited by Kaneda; 31 maart 2011, 20:57.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                          Hierbij een ranking van de meeste van bovenvermelde toestellen.
                          Ik ga er van uit dat de Sony eigenlijk te laag staat omdat enerzijds de vermelde prijs te hoog is (479 euro zou beter zijn) en anderzijds er nog te weinig mensen voor dit toestel gestemd hebben/kunnen stemmen hebben.



                          Maar ben dus zelf ook nog steeds aan het twijfelen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                            De Fuji Finepix HS20 zou half april beschikbaar zijn . Heb juist een mail gekregen van Fuji België.

                            Een ander vraag . Hoe belangrijk is RAW. Sony heeft dit niet , Fuji Wel.

                            Much higher true resolution 10.6 MP(Fuji vs 9.7 MP (Sony)
                            Dacht dat het 16 MP was. Wat wilt dan die ander getallen zeggen.

                            Better image stabilization Lens(Sony) vs Sensor shif (Fuji)
                            Waarom is het ene beter dan het ander en wat is het verschil .

                            Thx
                            Last edited by JoskeXP; 1 april 2011, 09:52. Reden: Bijkomende vragen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

                              Iets gelezen over de Fuji : wanneer je je shutter half induwt om te focussen, blokkeert het beeld in de EVF of op het LCD eventjes (fractie van een seconde) maar da's wel genoeg om het onderwerp waarop je focust kwijt te spelen.
                              Zal reviews afwachten maar als dit werkelijk het geval is, dan wordt dit 'm zeker niet. Toch ongelooflijk dat ze (als het waar is) camera's op de markt brengen met zulke tekortkomingen...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X