Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

    Heeft iemand ervaring met deze lens?

    Ik zou deze voornamelijk voor potretfotografie gebruiken op een Nikon D700.

    Ik weet dat de Nikon 70-200 2.8 beter is, maar die kost bijna 2.000 euro en dat laat mijn budget niet toe. En het alternatief van Sigma kost het dubbele.

    Vandaar dat ik wat meer gebruikers ervaring wil horen...

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

    Hoi,

    ik heb ze onlangs tweedehands gekocht.

    Ik heb ze vorige week eens getest tijdens het carnaval, en in vergelijking met mijn andere lenzen hebben de foto's eigenlijk geen nabewerking nodig.

    Hier vind je er een paar....

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

      Is een heel goede lens, niet twijfelen, de zoveel duurdere Nikon is niet veel beter. Alleen heb je geen beeldstabilisatie in de lens, wat ik toch zou aanraden voor een bereik tot 200mm.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

        Onlangs gaf ik een fotocursus, studiofotografie. Eén va de deelnemers had betreffende Tamron. Het viel mij op dat de AF van die tamron erg traag is.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

          Bedankt voor de informatie.

          Beeldstabilisatie: begrijpelijk dat die er niet bij is voor die prijs...alhoewel het idd wel handig zou zijn.
          Momenteel heb ik nog een oude Sigma 70-210mm 3.5-4.5 en daar haal ik toch nog voldoende scherpte op 210mm.

          Snelheid AF: ik heb al een Tamron 90mm 2.8 macro en de snelheid is daar ook beduidend trager, maar de lens zal voornamelijk voor modelfotografie gebruikt worden en zal de traagheid wel meevallen, hoop ik.

          Het is een compromis omdat mijn geldbuidel niet teveel toelaat, maar het mag natuurlijk ook geen verspilling zijn, mocht de lens niet goed zijn...

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Traveler Bekijk bericht
            Bedankt voor de informatie.
            ...
            Snelheid AF: ik heb al een Tamron 90mm 2.8 macro en de snelheid is daar ook beduidend trager...
            Opgepast geen appelen met peren vergelijken ! macrolenzen hebben sowieso een tragere autofocus.
            pitteljon.be
            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

              Ik heb hem zelf, ben er erg tevreden van als het op beeldkwaliteit aankomt, echt een lens die zich met de besten kan meten. Autofocus is traag, maar accuraat, de canonvariant zou hier wel eens problemen mee hebben. Ik heb daar nog geen last van gehad. Af en toe een flare als er wat te veel tegenlicht is, heb ik wel.

              Over de tragere focus nog dit: de tamron focus tot 1meter, terwijl al de anderen tot 1.5 meter gaan. Die laatste halve meter duurt evenlang om te focussen als de 1.5meter tot oneindig. Alle 70-200 lenzen van de verschillende fabrikanten in een vergelijkende test de range laten doorlopen en dan naast elkaar zetten is dus niet echt eerlijk.

              Omdat de mijnne niet zo heel veel meer gebruikt werd, en ik ze eigenlijk ook alleen nog gebruik voor portret ga ik ze vervangen door een 85mm lens. De mijnne is dus te koop. Heb je al een pm gestuurd.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

                Heb je wel eens gedacht aan de Sigma 70-200 mm/2.8 OS?
                Ikl heb er zelf heel positieve ervaring mee.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

                  Heb deze gehad en altijd super tevreden van geweest, ok wat trager dan de Nikon (die ik nu heb) maar dat is enkel een punt als je bv sport wil shooten.

                  Verder zeker een aanrader
                  Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                  BD1614BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon

                    nou, het lijkt erop dat ik het toch moet wagen en deze lens moet halen.
                    Ik twijfel al een tijdje tussen de canon f/4 of f/2.8 en deze tamron. Ondanks dat ik veel heb gelezen en onthouden, is het maken van een keuze toch moeilijk. Nu gaat het bij mij nog om de canon uitvoering van deze tamron of de canon 70-200 f4.

                    Comment

                    Working...
                    X