Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar op te letten bij tweedehands lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar op te letten bij tweedehands lenzen

    Hallo,

    Zoals jullie reeds weten, ik ben nogal een n00b op het vlak van fotografie.
    Ik werk dus met een D3100 en heb dit weekend bij een winkel in het Brusselse (die trouwens ook Nikon Pro Dealer is) wat héél interessante lenzen gezien aan zeer interessante prijzen en ben dus van plan van daar eens binnen te springen voor die lenzen.

    Nu heb ik de volgende vragen:
    - waar moet ik op letten bij de aankoop van die tweedehandslenzen
    - zou ik best mijn toestel meenemen om te kijken of de lenzen zelf niet beschadigd zijn?
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

  • #2
    Re: waar op te letten bij tweedehands lenzen

    Zonder toestel kan je niet veel meer van zo'n lens zeggen dan dat ze er nog nagelnieuw of
    niet uitziet en dat ze vlot heen en weer draait.
    Dus inderdaad, toestel mee en testen, verschillende afstanden, verschillende diafragma's.
    Souplesse, enzovoort. In de winkel zal er vast een laptop zijn om de getrokken foto's te
    bekijken en te zien of de lens voldoet.

    Comment


    • #3
      Re: waar op te letten bij tweedehands lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
      Hallo,

      Zoals jullie reeds weten, ik ben nogal een n00b op het vlak van fotografie.
      ........ en heb dit weekend bij een winkel in het Brusselse.... wat héél interessante lenzen gezien aan zeer interessante prijzen.......
      spreekt elkaar wat tegen maar ga mee met Doudeke.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: waar op te letten bij tweedehands lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        spreekt elkaar wat tegen maar ga mee met Doudeke.
        grt,bouk.
        met héél interessante lenzen bedoel ik : 55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX Zoom-Nikkor => 80€
        Mijn Blog
        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

        Comment

        Working...
        X