Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

    Besten,

    Ik lees het her en der, storingen tussen de diverse apparatuur vooral met de goedkope cactusjes en nu lees ik hier zelfs dat er gelijkaardige storingen zijn met pocketwizard en daardoor ben ik het noorden een beetje kwijt.

    De opstelling die ik nastreef:
    5dII + 2x 580II + 100% betrouwbare triggers en met het oog op uitbreiding (elinchrom set/extra 430II of 580II..)

    Deze pocketwizards lijken mij ideaal, als ze met bovenstaande config werken natuurlijk. Aangezien ik eventueel nog een Elinchrom set ga aankopen is het misschien een beter idee om inneens voor een skyport systeem te gaan zodat ik volledige compatibiliteit heb (of zoek ik het nu te ver) ?

    Even ter verduidelijking: ik ben op de hoogte van goedkopere systemen zoals de 602 en dergelijke en opmerkingen als "koop een nikon" hoeven ook niet

  • #2
    Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

    Zowel pocketwizard als skyports zijn erg betrouwbaar.
    Skyports lijken me erg fragiel gebouwd en hebben de batterij ingebouwd (wat een nadeel kan zijn).
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

      Ik heb zelf ook een Cactus set geprobeerd ... en terug verkocht omdat ik storingen op mijn foto's had, duidelijk zichtbaar met een donkere achtergrond.

      Ik heb toen een SkyPort Universal set gekocht (zender/ontvanger) en nog twee ontvangers extra om drie 580EXII aan te sturen (heb er uiteindelijk maar twee gekocht ) en heb deze altijd gebruikt ... geen enkele misser, geen enkele storing, zo hoort het !

      Ik kan nu gebruik maken van vier BXRi500 Watt lampen die de SkyPort ingebouwd hebben ... ideaal dus ... bottom line : koop een Elinchrom SkyPort set en twee FlashZebra ScrewLock PC Sync kabeltjes, deze schroef je rechtstreeks op de 580EXII PCSync poort en je hebt niet het risico dat de kabel los komt of slecht contact geeft !

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

        Als je kilometers wilt overbruggen met de combinatie PW en 580, moet je er twee of meer achter elkaar zetten.

        Comment


        • #5
          Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

          rf 602 doen het ook goed! kijk maar naar de sticky's in't strobist hoekje
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

            Oh ja, als je met uitbreiding bedoelt dat je twee flashes op één pw wilt zetten, neem je best twee dezelfde. De Duo ETT-L cable extension zou anders weinig nut hebben.

            Comment


            • #7
              Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

              Bedankt voor de reacties.
              Ik denk dat ik eerst eens de cactus v5 kit ga proberen, ook 2.4ghz en blijkbaar erg betrouwbaar.

              Met uitbreiding bedoel ik eerder bvb combo 2x 580II + 2x studioflitser (bvb elinchrom) wat in het geval van cactus v5 zou betekenen dat ik een extra setje van €60 moet kopen en in het geval van PW aan zo'n €380 lig voor 2 xtra tranceivers.
              Tenzij ik zelfs de skyport bovenop mijn cactuse kan schroeven al vind ik dat een beetje knoeien...

              Als het cactus v5 systeem goed werkt zou dat ideaal zijn.
              Fingers crossed..

              ps: iemand interesse in een cactus v4 set met 1 transmitter en 2 receivers ? (zo goed als nooit gebruikt) maar werkt dus niet in bovenstaande combo.

              Comment


              • #8
                Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                lees jij niet ofwa???



                RF602 zijn toch met voorsprong de betere en goedkopere!!!!
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  RF602 zijn toch met voorsprong de betere en goedkopere!!!!
                  da's erg scherp door de bocht... de perfect trigger is er nog steeds niet... zie tabelleke

                  de V5's zijn een goede keuze, maar de RF602's en de phottix strato's zijn dat ook... enkel elk met wat accent verschillen...

                  Ik heb ze alle drie... kan er dus over meespreken...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                    Een 580EXII heeft een syncpoort dacht ik.
                    Eventueel kun je opteren voor een Skyport Universal voor de Speedlights.
                    Dan hoef je geen triggers te gaan combineren
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                      kort door de bocht mss.

                      cactus heeft al bij iedere versie problemen gehad.
                      antenne mods, interferentie, ...

                      rf602 zijn toch niet echt veel klachten van gekomen gelijk de cactussen.
                      puur mijn idee.
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                        Rustig David,

                        Mijn keuze is vrij doordacht.
                        Belangrijkste voordelen van de nieuwe cactus versie is dat ik de hotshoe op mijn cam nog kan gebruiken (plaatst ook mijn flitser hoger wat een voordeel is nr schaduw toe).
                        Ik wil ook werken met tranceivers zodat als er bvb eentje verloren raakt of zelfs defect word ik een andere kan inzetten voor zowel zenden of ontvangen
                        De v5 ziet er ook beter uit en heeft bvb een voetje zodat je niet altijd statieven moet rondzeulen in gevallen waar een voetje voldoende is.

                        De bedoeling is trouwens ze uitvoerig te testen en bij de geringste fout ze gewoon terug te sturen en iets anders te zoeken/testen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
                          Belangrijkste voordelen van de nieuwe cactus versie is dat ik de hotshoe op mijn cam nog kan gebruiken (plaatst ook mijn flitser hoger wat een voordeel is nr schaduw toe).
                          als dit belangrijk is dan is de phottix strato beter... die stuurt namelijk iTTL of eTTL door, de cactus V5 doet dat niet... enkel de sync...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
                          Ik wil ook werken met tranceivers zodat als er bvb eentje verloren raakt of zelfs defect word ik een andere kan inzetten voor zowel zenden of ontvangen
                          kan inderdaad handig zijn... de RF602's zijn dermate goedkoop dat ik altijd reserve stuks heb... Je hebt twee setjes voor de prijs van twee stuks V5...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
                          De v5 ziet er ook beter uit en heeft bvb een voetje zodat je niet altijd statieven moet rondzeulen in gevallen waar een voetje voldoende is.
                          De V5's zijn erg groot en lomp, wel degelijk, alhoewel er wel wat fotografen klagen over de sluiting van het batterij compartiment...

                          het grote voordeel van de V5's tegen over de RF602's zijn voor mij: de hogere volt (300V tegen over 12v), de snellere sync (1/250 tegenover 1/200) en de bulb functie (die voetjes krijg je trouwens bij elke flash gratis...)

                          Het grote voordeel van de RF602's tegen over de V5's is de prijs, de vorm, alle kabels inbegrepen en het ledje dat erop wijst dat je ontvanger aanstaat.

                          en de Strato's kunnen alles hierboven vermeld, uitgenomen die bulb, maar zijn een pak duurder...

                          persoonlijk werk ik nog het liefst met de RF602's... moesten de strato's de helft goedkoper zijn... schakel ik naar phottix strato over...
                          Last edited by d_oracle; 29 maart 2011, 13:00.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                            Die strato's zien er inderdaad ook behoorlijk uit, net 4 c-v5's besteld maar zouden die tegenvallen ga ik wellicht phottix eens proberen.

                            Pluspunt voor mij was ook de mogelijkheid om oplaadbare AAA batterijen te gebruiken.

                            Mogelijks bestel ik ook wel een rf602 setje, waar koop je die het beste ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5DmkII + 580II + cactus v4 = nachtmerrie (pocketwizard ?)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
                              en in het geval van PW aan zo'n €380 lig voor 2 xtra tranceivers.
                              Dan heb je nog geen kabels of ZoneController. Als je voor de dure PW gaat wil je toch alles on-camera kunnen instellen.

                              Comment

                              Working...
                              X