Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX30iS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon SX30iS

    Iemand al ervaring met deze camera ?

    Enige minpuntje dat ik kan ontdekken bij het lezen van reviews, is dat de burst mode beperkt is tot 1,3 FPS. Wie kan dit bevestigen ?

    Dit toestel heeft ook een heel goede grip, wat ook belangrijk is...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Canon SX30iS

    Niemand ?

    Gaat mij enkel om die snelheid. Sommige reviews zeggen dat het toestel heel goede foto's maakt, maar enkel wat traag is in gebruik, en andere reviews spreken niet over de snelheid van het toestel (steve's digicams zegt zelfs dat de operational speed één van de goede punten is).
    Wie moet ik dan geloven ?

    Ik zou dit toestel kopen om m'n D60 te vervangen en ik weet best dat ik aan snelheid zal moeten inleveren. Maar 't moet nu niet even traag zijn als het Sony compactje in m'n handtekening...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Ik heb deze een week getest. :-( toestel is zoooo traag! Dit had echt wel wat vlotter gemogen! Je mist gewoon alles! Jammer zeker voor zo een duur toestel!

      Comment


      • #4
        Re: Canon SX30iS

        Oorspronkelijk geplaatst door Nachtaapje Bekijk bericht
        Ik heb deze een week getest. :-( toestel is zoooo traag! Dit had echt wel wat vlotter gemogen! Je mist gewoon alles! Jammer zeker voor zo een duur toestel!
        Tja, ok. Dan koop ik hem niet. Denk toch voor de Fuji HS20EXR te gaan...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Canon SX30iS

          Ik heb de SX30 iS na al 2 weken.

          Persoonlijk vindt ik het een goed toestel.
          Voordelen: Mooie kleuren, 840mm (35x)...140x met digtale "zoom", goede autofocus (ook bij het filmen), prijs: 360€, hotshoe voor externe flash.
          Nadelen:geen RAW,slechts1 beeld per seconde,ruis vanaf iso 400.

          Maar indien je met een korte sluitertijd werkt kan je wel scherpe foto's maken van bvb vogels in vlucht.
          Het blijft echter een compact/bridge je zal altijd shutterlag hebben.

          Ik had ook getwijfelt met de fujifilm HS20. Maar deze was 100€ duurder + werkt op AA baterijen, daarom voor XS30 IS gekozen.

          Kortom:
          Wil je veel bps om sport te fotograferen ga dan niet voor een bridge. Voor familie & vakantiefotos zal je heel tevreden zijn met de XS30. Heb je wat meer geld, en kan je leven met 720mm en AA batterijen kies dan voor de fujifilm.
          'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

          Comment


          • #6
            Re: Canon SX30iS

            Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
            Kortom:
            Wil je veel bps om sport te fotograferen ga dan niet voor een bridge. Voor familie & vakantiefotos zal je heel tevreden zijn met de XS30. Heb je wat meer geld, en kan je leven met 720mm en AA batterijen kies dan voor de fujifilm.
            Mocht ik sport willen fotograferen, zou ik m'n reflex niet verkopen. Familie- en vakantie-/uitstapfoto's zijn het enige waar ik tijd én interesse voor heb.
            Ik verwacht van een superzoom dat die toch sneller werkt dan bv. het Sony compactje in m'n handtekening dat slechts 120 euro gekost heeft.
            En zoals Nachtaapje zegt (en veel reviews ook) : de SX30iS is traag. Er zullen wel betere superzooms zijn (Lumix FZ100 of Nikon P500) die dan wel snel zijn, maar zoals ik al zei, heb die in m'n handen gehad en die liggen gewoon niet goed in de hand en vallen sowieso af. Alleen de Sony DSC-HX100 ligt ook heel goed in de hand, maar die is nogal prijzig. De Fuji valt dan weer tussen de Sony en de Canon. Moeilijk weer, hoor.
            De Canon bevalt me (vorige model SX20iS viel me meteen op in de winkel), maar als hij zo traag is als iedereen beweert, dan maar niet. Jammer wel.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Canon SX30iS

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              De Canon bevalt me (vorige model SX20iS viel me meteen op in de winkel), maar als hij zo traag is als iedereen beweert, dan maar niet. Jammer wel.
              Ik ben overgeschakeld van Canon naar Panasonic (vorige toestel was een S3IS, vond ik echt een geweldig toestel). Maar mijn Panasonic FZ100 is (ik heb er nog maar 2 dagen ervaring mee) echt inderdaad enorm snel, en de SX30IS die ik in de winkel getest heb was inderdaad niet heel snel, en de zoeker beviel mij niet echt zo.

              Tja, de tijd zal uitwijzen wat ik van de panasonic vind :-)

              Comment

              Working...
              X