Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen

    hallo mischien een dome vraag:
    ik ben een beginner en heb een sony alpha 200 met kit lens 18-70 en een sigma 70-300DL. binnekort vertrek ik op vakantie zijn deze lensen voldoende om van alles en nog wat te fotograferen. of kan ik best nog een lens bij halen bv: een lichtgevoeligen prime (zo ja welke?) of een 18-200(maar zie daar eigenlijk het nut niet van in met de 2 lenzen dat ik al heb. of zie ik dit verkeerd?).
    is niet alleen voor de vakantie hoor zou gewoon graag een setje samen stellen dat ik zo wat voor alles en nog wat kan gebruiken.

  • #2
    Re: lenzen

    ik denk dat je daar al een mooi setje hebt om het 'standaard'bereik te coveren voor vakanties e.a.

    De lichtsterke primes e.a. lichtsterke lenzen hebben allemaal hun doel een beetje en jij moet voor jezelf gaan uitmaken of je deze dingen fotografeert en hoeveel en dus bijgevolg moet beslissen of je voor dat aantal keren dat het zal zijn, de budgetten ervoor wilt uitgeven
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: lenzen

      Met een Sony 35/1.8 of 50/1.8 krijg je meer mogelijkheden: bv. mooiere portretten en mooie indoor-foto's zonder flits. Voor het eerste zou ik richting 50mm gaan, voor het 35mm (meer breedhoek als je op reis eens ergens een historisch gebouw bezoekt bv.).

      Een Sony 16-105 of CZ16-80 levert een interessanter bereik dan je kitlens en pak meer beeldkwaliteit.

      En mocht je graag iets richting macro gaan doen: Sony 30/2.8 en 50/2.8 zijn niet verschikkelijk duur en leveren prachtige close-ups. Enkel niet geschikt voor diertjes die graag op afstand blijven.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: lenzen