Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen

    hallo mischien een dome vraag:
    ik ben een beginner en heb een sony alpha 200 met kit lens 18-70 en een sigma 70-300DL. binnekort vertrek ik op vakantie zijn deze lensen voldoende om van alles en nog wat te fotograferen. of kan ik best nog een lens bij halen bv: een lichtgevoeligen prime (zo ja welke?) of een 18-200(maar zie daar eigenlijk het nut niet van in met de 2 lenzen dat ik al heb. of zie ik dit verkeerd?).
    is niet alleen voor de vakantie hoor zou gewoon graag een setje samen stellen dat ik zo wat voor alles en nog wat kan gebruiken.

  • #2
    Re: lenzen

    ik denk dat je daar al een mooi setje hebt om het 'standaard'bereik te coveren voor vakanties e.a.

    De lichtsterke primes e.a. lichtsterke lenzen hebben allemaal hun doel een beetje en jij moet voor jezelf gaan uitmaken of je deze dingen fotografeert en hoeveel en dus bijgevolg moet beslissen of je voor dat aantal keren dat het zal zijn, de budgetten ervoor wilt uitgeven
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: lenzen

      Met een Sony 35/1.8 of 50/1.8 krijg je meer mogelijkheden: bv. mooiere portretten en mooie indoor-foto's zonder flits. Voor het eerste zou ik richting 50mm gaan, voor het 35mm (meer breedhoek als je op reis eens ergens een historisch gebouw bezoekt bv.).

      Een Sony 16-105 of CZ16-80 levert een interessanter bereik dan je kitlens en pak meer beeldkwaliteit.

      En mocht je graag iets richting macro gaan doen: Sony 30/2.8 en 50/2.8 zijn niet verschikkelijk duur en leveren prachtige close-ups. Enkel niet geschikt voor diertjes die graag op afstand blijven.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: lenzen

        Ik zou je 18-70mm kitlens vervangen want die zou niet zo goed presteren. De Sigma 17-50/F2.8 is een topper en die zou ik verkiezen als standaardlens.
        Een groothoeklens kan ook nuttig zijn, Sigma 10-20mm of Sigma 8-16mm zijn goede tot zeer goede(Sigma 8-16) lenzen .
        Voor een telezoom zou ik de Tamron 70-200/F2.8 kiezen, heel mooie lens. Heeft geen stabilisatie maar Sony heeft dit in de body, dus geen probleem.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: lenzen

          bedankt voor de info allemaal. ik neem wel graag portretjes en op vakantie foto's binnen in musea (van schilderijen en beeldjes enz....) in veel musea mag je geen flash gebruiken, ook neem ik graag foto's van het uitgangs leven en het leven s'avonds op het straat. nu heb ik een lens gezien die ik van prijs heel betaalbaar vond de sony DT 50 mm F1.8 SAM. is dit een aanvulling op mijn set of weg gesmeten geld?

          Comment


          • #6
            Re: lenzen

            Dit is een van de recente "easy choice" lenzen in het Sony-aanbod, net als de 35/1.8 en 85/2.8.
            Héél veel kwaliteit voor het geld dat betaalt. Er is bespaard op bouwkosten (enkel kunststofbehuizing ipv metaal bv.), maar optisch zijn deze lenzen zeker de moeite.

            Lijkt me een voor de hand liggende keuze als je het goedkoop wil houden. De 35/1.8 is heel vergelijkbaar, enkel iets breder en daardoor ook wat duurder, maar nog steeds spotgoedkoop als je het met de 35/1.4 voor full frame vergelijkt.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: lenzen

              nu heb ik een lens gezien die ik van prijs heel betaalbaar vond de sony DT 50 mm F1.8 SAM. is dit een aanvulling op mijn set of weg gesmeten geld?
              Dat is een uitstekende lens en bruikbaar vanaf F1.8, en vergeleken met de Nikon/Canon variant is deze beter. Dus niet twijfelen. Maar het blijft een prime, dus in musea misschien soms te veel mm's voor grotere schilderijen bv.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: lenzen

                wat nog beter is als de sony DT 50 mm F1.8 SAM aan betaalbare prijs te vinden is ze kado te krijgen van mijn vriendin :-) heb alleen nog nie de tijd gehad om ze te proberen dat zal voor binnen 2 weken zijn in valencia en barcelona. denk dat ik het nu effe ga houden bij de lenzen die ik heb. had ook al gehoord dat de kit lens niet zo goed is maar ga toch nog effe wachten om een ander te kopen. ken nog niet genoeg van fotografie denk ik om het verschil te zien. ga eerst alles proberen uit mijn kit lens te halen en dan uit kijken naar beter als ik zelf ook beter wordt :-) en de ballen aan mijn lijf heb om eens een foto te posten.

                aan iedereen bedankt voor de info ik kan ze goed gebruiken.
                grt bart

                Comment

                Working...
                X