Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s autofocus problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s autofocus problemen

    Sinds enige tijd ondervind ik problemen bij het scherpstellen.
    Door de zoeker lijkt het beeld "retescherp" maar als ik afduw is de getrokken foto helemaal out-of-focus.
    Het rare is dat het niet altijd gebeurd... Maar als het zich voordoet, maakt het ook niet uit welke lens je erop steekt.
    Ik las ergens een forumartikel waar verwezen wordt naar vuil op de AF sensoren.
    Iemand daar ervaring mee?
    Er werd daar ook aangeraden om een reiniging/afstelling te laten doen door Procirep.
    Ik heb het toestel gekocht bij fotokonijn en het is nog volledig onder garantie (nog geen jaar oud)... Enige wat me daar tegensteekt is het feit dat ze bij herstellingen etc spreken over 4 weken tijd... Waarschijnlijk omdat ze het toestel doorsturen naar service center in nederland.

    Iemand goede raad?

    Alvast bedankt
    David.

  • #2
    Re: D300s autofocus problemen

    Oorspronkelijk geplaatst door Boke78 Bekijk bericht
    Sinds enige tijd ondervind ik problemen bij het scherpstellen.
    Door de zoeker lijkt het beeld "retescherp" maar als ik afduw is de getrokken foto helemaal out-of-focus.
    Het rare is dat het niet altijd gebeurd... Maar als het zich voordoet, maakt het ook niet uit welke lens je erop steekt.
    Ik las ergens een forumartikel waar verwezen wordt naar vuil op de AF sensoren.
    Iemand daar ervaring mee?
    Er werd daar ook aangeraden om een reiniging/afstelling te laten doen door Procirep.
    Ik heb het toestel gekocht bij fotokonijn en het is nog volledig onder garantie (nog geen jaar oud)... Enige wat me daar tegensteekt is het feit dat ze bij herstellingen etc spreken over 4 weken tijd... Waarschijnlijk omdat ze het toestel doorsturen naar service center in nederland.

    Iemand goede raad?

    Alvast bedankt
    David.
    Zet je toestel op statief , en ken je scherpstelling toe uitsluitend aan je AF-on knop , en zie eens of je het nog hebt .Mogelijk is de verklaring dat je bij het indrukken van de ontspanknop iets afwijkt van het eerder gekozen scherpstelpunt en het toestel dan begint te zoeken naar scherpstelling.


    Walter
    D850

    Comment

    Working...
    X