Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Berlijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor Berlijn?

    Wij gaan eind april voor enkele dagen naar Berlijn.
    Ik heb al een beetje gegoogled en zo te zien zijn daar bezienswaardigheden genoeg.
    Maar weten jullie welke we zeker niet mogen missen?

    Alvast bedankt.

    Groeten;
    Thalieke en Joss-photo.

  • #2
    Re: Tips voor Berlijn?

    bezoek de rijksdag 's avonds laat, dan moet je veel minder aanschuiven.
    Potsdam en dan vooral sans souci is super

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor Berlijn?

      De Zoo , das Kaufhaus , Sony gebouw , boottochtje op de Spree geeft je een leuk beeld van de strandje's , de Muur , blijf maar wat langer om alles te zien
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor Berlijn?

        in het centrum zijn ook bussen die rondrijden (kleine tour). Paar euro, plus je gaat rond en kunt op iedere stopplaats uitstappen en enkele bussen later weer de bus pakken. Dan zie je al heel wat in een relatief korte duur (die bussen rijden rondjes, dus je komt altijd weer op dezelfde plaats uit.

        Verder inderdaad de zoo (heel erg mooi daar), KaDeWe, overblijfsels van de Berlijnse muur etc.

        Raad je die bustochtje aan als je even wat sightseeing wilt doen, zonder dat je ergens aan gebonden bent. In de buurt van Legoland is ook een gebouw waar je met de lift naar boven kunt naar een koepel, heb je mooi uitzicht , maar weet de naam niet meer zeker (Kohlhoff Tower?) Deze plekken kom je ook voorbij als je in de bus zit (een van de stopplaatsjes)
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor Berlijn?

          Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
          bezoek de rijksdag 's avonds laat, dan moet je veel minder aanschuiven.
          Potsdam en dan vooral sans souci is super
          nog makkelijker: klik

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor Berlijn?

            Alvast bedankt voor de vele tips.
            We hebben al jullie plaatsjes al eens opgezocht en het ziet er echt veelbelovend uit.
            We kijken er naar uit.
            Nu enkel nog duimen voor een beetje deftig weer. Het hoeft niet te warm te zijn maar toch graag droog.

            Nu wou ik enkel nog eens vragen wat er zo speciaal is aan die zoo.
            Is deze dan zo veel mooier dan een andere zoo?

            Groetjes
            Thalieke

            Comment


            • #7
              Re: Tips voor Berlijn?

              Mooie reptielen-afdeling. Dat is dan mijn pluspunt
              Verder is het gewoon een mooie en grote dierentuin. Bekijk hun website maar eens.
              WillemClassensDesign: Mijn website
              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
              Flitsers:HVL-F42AM;

              Comment


              • #8
                Re: Tips voor Berlijn?

                Reptielen, dat is interessant om te weten...
                Zie ik volledig zitten !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Tips voor Berlijn?

                  Maak dan gelijk wat mooie foto's van de tuatara's (brughagedissen).

                  Zitten in een enorm mooi en groot verblijf in een 'hoek', moeilijk te vinden, maar als je goed kijkt zie je aan de rechterzijde bijna halverwege een 'hol' waar vaak een dier met zijn kop naar buiten steekt.
                  Rechts van het klein stromend beekje.
                  WillemClassensDesign: Mijn website
                  Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                  Flitsers:HVL-F42AM;

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips voor Berlijn?

                    ik vind het holocaust memorial ook wel de moeite om eens te gaan kijken. verder is de stasigevangenis ook de moeite, maar daar moet je wel best een gids meehebben en ik weet niet hoe dat normaal geregeld wordt (ik was er met de school 3 jaar geleden)
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment

                    Working...
                    X