Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner spiegelreflex (2dehands)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner spiegelreflex (2dehands)

    Ik zou graag wat meer foto's beginnen nemen en wil daarvoor een spiegelreflex aanschaffen. Dan vooral sport, paardensport. Zo zie je in makro Cannon EOS D500 staan voor 700 euro waar een sigma 55-200mm lens bij is die goed is voor op een afstandje te trekken. Nu ben ik zelf iets beperkter in budget en zou naar een tweedehands camera kijken rond de 200-350 euro. Waar ik met wat geluk een dergelijke lens bij heb. Zo ben ik op de EOS 400D gekomen die me er nog goed uit ziet toch wil ik graag eens horen wat de fanatieke hobbyfotografen daarover denken. Ik zou dan later sparen voor een betere lens en in de loop van de jaren een betere body kopen en lens behouden.

    Tweedehands of niet?
    Is de EOS 400D een goede keus?
    Zit ik goed voor sportfoto's te maken met zo'n 55-200mm?

    Hier met 90-300mm:



    Ik ben helemaal newbie hierin. Dus alle advies is welkom.
    __________________

  • #2
    Re: Beginner spiegelreflex (2dehands)

    Hallo!
    ik gebruik zelf nikon dus 'k ben niet 100% thuis in de canon-modellen
    als je uitkijkt wat je koopt denk ik dat 2dehands kopen zeker niet slecht is, maar je budget is wel erg beperkt... mischien moet je ook 'ns uitkijken naar 'n bridge camera? daar ga je met jouw budget waarschijnlijk meer kwaliteit uithalen dan met een 2dehands reflexcamera
    die 90-300mm die je daar aanhaalt, qua bereik zit je daar wel goed mee voor sportfotografie denk ik, maar als je die beestjes ook binnen wilt fotograferen dan ga je er niet komen met je budget. dan spreek je makkelijk over lenzen van >500 euro
    'k kan de advertentie die je gezien had niet terug vinden, maar een standaardzoomlens (18-55-type) mag zeker ook niet ontbreken, 90mm is al best veel tele

    als ik jou was, dan zou ik zoeken naar een mooie bridgecamera ;-) daar ga je met jouw budget het meeste kwaliteit uit halen, en die dingen zijn best geschikt voor een hele hoop soorten fotografie!
    ik ben daar ook mee begonnen en die toestellen zijn 'n mooi compromis, je kan zelf veel met de instellingen spelen en die dingen hebben meestal ook wel een deftige zoomlens die het equivalent van 300mm op 'n reflexcamera ook halen!

    en dan kan je later nog steeds upgraden naar een reflex als je budget wat groter is :-)

    'k hoop dat 'k je 2cm vooruit heb kunnen helpen :-)

    Comment


    • #3
      Re: Beginner spiegelreflex (2dehands)

      naast canon en nikon is er ook nog iets zoals Sony
      Ik zou dat toch zeker ook in het oog houden.
      Beauty is in the eye of the beholder
      a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

      Comment


      • #5
        Re: Beginner spiegelreflex (2dehands)

        Ik heb zelf als beginner nog maar heel kort de 400D gekocht,
        daar zit een kit lens op,

        maar het toestel zelf is zeer goed voor beginners,
        zoals je veel zal horen is het vooral de lens die ook bijdraagt aan kwalitatief goede foto's...

        aan deze body zal het volgens mij niet liggen.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment

        Working...
        X