Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotohosting problemen kleine bestanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotohosting problemen kleine bestanden

    Na het opgemerkt te hebben met foto's die geplaatst zijn vanaf tinypic die klein werden heb ik er zelf nu ook last van. Mijn foto's die ik recent op Picasa heb gezet zijn allemaal kleiner geworden!
    Ik ben betalend Picasa lid... Bestandsformaat gaat naar 60 kB!
    Heeft iemand een idee wat er gaande is?
    Het beperkt zich dus niet en het probleem wordt groter.
    Nu Tinypic en Picasa.
    https://www.naturephotoportal.com/

  • #2
    Re: fotohosting problemen kleine bestanden

    Als je betaalt om de foto's bij Picasa online te zetten, dan vind ik wel dat ze de bestandsgrootte (kwaliteit) van de foto's niet mogen verminderen.

    Bij een gratis website doen ze dat om hun servers minder te belasten, en om een kleinere datastroom te krijgen (data verzenden is niet gratis).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: fotohosting problemen kleine bestanden

      Het vreemde is dat niet alle foto's verandert zijn. Ineens waren ze ipv 600 kB 64 kB (ongeveer).
      De reden? Geen idee!
      Mijn boomklever was 90 kB, de glanskop 65 kB, etc.
      Ik ben nu alles met de hand aan het veranderen, ook de links hier op BD. Frustrerend.
      De meeste foto's blijven normaal.
      https://www.naturephotoportal.com/

      Comment


      • #4
        Re: fotohosting problemen kleine bestanden

        Ben ook wat hosting aan het testen.
        Heb een vraagje :hoe zie je dat een foto van 600 kb naar bv 64 kb gezet is?

        Bijkomende opmerking :Imageshack dat hier als traag beschreven is werkt vlot voor mij.Het verkleinprobleem kan ik voorlopig niet detecteren.
        In het testforum heb ik vandaag nog een foto gepost met Imageshack,wat vinden jullie?


        Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.


        Mvg,
        EdDU
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

        Comment


        • #5
          Re: fotohosting problemen kleine bestanden

          Op Picasa kun je de eigenschappen van de foto zien aan de rechterkant (aanklikken en je krijgt de kolom). Als grootte staat er dan een een formaat ik kB.
          https://www.naturephotoportal.com/

          Comment


          • #6
            Re: fotohosting problemen kleine bestanden

            Ik zie op Imageshack 258 kb voor mijn Puerto Mogan foto .
            Kunnen we dat als redelijk beschouwen?
            Flickr PBase
            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

            Comment


            • #7
              Re: fotohosting problemen kleine bestanden

              Als dat de afmeting is waarmee je geupload hebt wel.
              https://www.naturephotoportal.com/

              Comment


              • #8
                Re: fotohosting problemen kleine bestanden

                Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                Ik zie op Imageshack 258 kb voor mijn Puerto Mogan foto .
                Kunnen we dat als redelijk beschouwen?
                Je hebt in principe toch ook de foto op je computer staan. Ik weet dat bestandsgroottes lichtjes kunnen verschillen (zelfs tussen platforms), maar heel veel verschil mag daar niet opzitten.
                Ik vind ook dat je met een betalende account meer garanties zou mogen hebben, maar wat doe je eraan als men -zonder je te verwittigen (tenzij zoiets in de "kleine lettertjes" staat)- je bestanden in grootte gaat decimeren?
                Of helemaal doen verdwijnen zoals blijkbaar met Fotopic gebeurd is.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: fotohosting problemen kleine bestanden

                  Bij www.mijnalbums worden foto's ,zowel gratis als betalend foto's verkleind.

                  Je mag daar tot 9 mB per foto gaan ,maar staan nooit zo groot in dat album.

                  Je mag blij zijn als er 4 mB overblijft.

                  Een vraag: Is de gedownloade foto nanaf de site soms groter dan op het scherm ?.

                  De server gebruiker soms een verscherpingsmethode ,een groetewr bestand komt dan terug.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotohosting problemen kleine bestanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                    .

                    Een vraag: Is de gedownloade foto nanaf de site soms groter dan op het scherm ?...
                    Hangt er van af, en is volgens mij onafhankelijk van de bestandsgrootte. 900 pixels langste zijde is 900 pixels, niet meer niet minder, maar bij Flickr bijvoorbeeld, heb je de keuze tussen small, medium, large, original... tja.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotohosting problemen kleine bestanden

                      Voor die reden gebruik ik nu Dropbox om foto's te posten.
                      Geen resize, gewoon linken naar de originele foto


                      Wat is Dropbox:
                      Dropbox is een online storage space (online opslagplaats voor jou files en foto's).
                      Bij registratie krijg je gratis 2GB aan opslagruimte.
                      Als je dit doet via deze referal krijg je 500MB extra

                      Hoe werkt Dropbox
                      Bij installatie van Dropbox wordt er in Mijn Documenten een folder aangemaakt "My Dropbox".
                      Hierin zitten nog 2 folders (Photos en Public).
                      In de map Photos kun je Gallery's aanmaken (gewoon een map aanmaken en er fotos in droppen).
                      In de map public kun je folders zetten die je wil delen met anderen.
                      Of files die je wil laten doorsturen om te downloaden.

                      Alle mappen en files die je in de root folder "My Dropbox" plaatst (dus niet in Photo's of Public) zijn volledig afgeschermd en privé (te gebruiken als online opslag of backupruimte).

                      Alle files en mappen die je in My Dropbox plaats worden automatisch gesynchroniseerd met je online storage en visa versa.

                      Dropbox is ook handig als je met meerdere computers werkt en sommige files altijd wil synchroniseren.

                      Hoe plaats ik een foto op BD via Dropbox
                      1 Verklein de foto tot max 900 pixels via bvb BDSizer
                      2 plaats de foto in Mijn Documenten -> My Dropbox -> Public (wacht even tot het icoontje naast de foto groen wordt)
                      3 rechtklik op de foto en klik in het snelmenu op op Dropbox-> Copy Public Link
                      4 plak deze link tussen [ IMG] tags in je post.

                      Als je dit online doet gaat het als volgt:
                      Ga naar de public folder in je Dropbox (inloggen op www.dropbox.com).
                      Gebruik de knop upload om je foto te uploaden naar je dropbox. (max filesize is 300 MB).
                      Als je nu met je muis op de foto gaat staan verschijnt er achter een pijltje
                      Als je op dat pijltje klik vouwt zich een menu open waar je kunt kiezen voor Copy Public Link.

                      De foto die je online upload komen trouwen ook terecht in de folder Mijn Documenten -> My Dropbox op je computer

                      Als je nog geen Dropbox hebt gebruik dan zeker een referal om je te registreren, 500MB extra is altijd meegenomen
                      Last edited by zunoel; 11 maart 2013, 17:18.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X