Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d

    Ik wou 's weten wat jullie van de Canon 7d vinden. Zou ontworpen zijn door medewerking van duizenden amateur- en professionele fotografen. Heb al veel gelezen in diverse reviews, maar wil graag nog 's jullie reactie via forum. Wil deze body als master vervangen van m'n 500d. Ik vrees dat ik er veel plezier zal aan hebben, kunnen jullie me overtuigen?Of niet...
    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

  • #2
    Re: Canon 7d

    Sorry Piet, maar je zult jezelf moeten overtuigen, vrees ik. We zijn geen Jehova's Getui-
    gen. Ik althans niet.
    Maar samen met die 17-55 2.8 uit je handtekening heb je dan een van de beste cropcame-
    ra's combinatie die Canon voor het ogenblik in stal heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7d

      overtuigen moet je zelf doen, maar ik kan mijn prille ervaring wel met u delen
      ik kom van 40D wat een dijk van een toestel is, maar de 7D is toch een andere klasse
      misschien niet het grote verschil in kwaliteit van de fotos met de 40D, maar de werking van de camera
      scherpstelling is reuzesnel wat je meer goede fotos opleverd, ik werk met 1punt scherpstelling, bij crossmeting kiest de camera het beste punt en geeft goede resultaten
      magnificatie van de zoeker en de 100%, met 1 woord prachtig, dat was bij mij het belangrijkste punt voor de overschakeling, en de AF natuurlijk, daar ik veel met de 100/400 werk voor vogeltjes
      het scherm is gewoon top, als je met livevieuw werkt, voor macro bv, is een grote verbetering
      ik kan wel bezig blijven, maar deze camera is de top voor een cropsensor
      naar mijn mening, staar je niet blind op de pixels, de foto zullen echt niet veel beter zijn als van uw 500D, het is gewoon een betere werking van de camera met bv extreme lenzen
      heb je dit niet nodig zou ik eerder, gezien het prijsverschil, naar een xxD gaan en het verschil aan een lens besteden


      mijn 40D staat te koop
      Last edited by Frie01; 27 maart 2011, 09:15.
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d

        Op dit moment heb ik van de importeur de 7D + een aantal objectieven om te testen. Voor mij inmiddels de 2e keer dat ik een 7D in mijn handen heb. Over 2 weken staat e.e.a. op mijn site.

        Het gaat om een aantal amateurlenzen, denk daarbij aan de 18-55, 17-85, 15-85 en18-200. Wat ik zie dat deze lenzen de zwakste schakel vormen.

        Wil je dus de kwaliteit halen uit de sensor van de 7D dan zal je topobjectieven moeten hebben. Anders gooi je gewoon geld weg. Dus als je gaat overstappen, koop danmeteen goed glas.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht

          Wil je dus de kwaliteit halen uit de sensor van de 7D dan zal je topobjectieven moeten hebben. Anders gooi je gewoon geld weg. Dus als je gaat overstappen, koop danmeteen goed glas.
          zo is dat!
          mi onderschat de 15/85 niet op een cropcamera
          wat ik ook wel wil vermelden is de mogelijkheid van een hoge iso met weinig kwaliteitsverlies, weerom als je dat nodig hebt
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7d

            Uiterst tevreden van de 7D , is zeer snel .Zelfs zijn filmkwaliteit is zeer goed (Word er wel zelden voor gebruikt maar het kan ).

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7d

              Zeer tevreden van mijn 7D! Gebruik >80% van mijn tijd met de EF-s 17-55 f/2.8 IS. Snel en trefzeker.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7d

                Geweldige camera, een mijlpaal, al anderhalf jaar plezier van - en hij was toen niet duurder dan nu

                Comment

                Working...
                X