Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Sony A55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Sony A55

    Na heel wat wikken en wegen heb ik besloten de Sony A55 aan te schaffen.
    Ik ben nu alleen nog op zoek naar een geschikte lens en twijfel tussen de volgende lenzen:
    Sony SAL 18-200mm f/3.5-6.3 DT 520€
    Sony SAL 16-80mm f/3.5-4.5 Carl Zeiss Vario-Sonnar T 735€

    Heeft er iemand ervaring met deze lenzen ? Is er een groot verschil tussen de 16mm en 18mm ? Zijn er andere meer geschikt ?

    Wat voor mij belangrijk is vooral de groothoek (binnen en landschappen), zoom is mooi meegenomen.

    Merci voor de tips.

    grtjs Patrick

  • #2
    Re: Lens voor Sony A55

    Een groot zoombereik bij een objectief gaat altijd ten koste van de kwaliteit. Is een hoge kwaliteit voor jouw belangrijk dan zou ik nooit een 18-200 mm kopen.

    Er is een merkbaar verschil tussen een brandpuntafstand van 16 en 18 mm.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Sony A55

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      Een groot zoombereik bij een objectief gaat altijd ten koste van de kwaliteit. Is een hoge kwaliteit voor jouw belangrijk dan zou ik nooit een 18-200 mm kopen.
      Ja zeker, kwaliteit is idd belangrijk voor mij... m.a.w. eerder voor de 16-80 gaan. Thx

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Sony A55

        De SAL 16-80 CZ is kwalitatief veel beter en ook iets lichtsterker; wil je iets meer bereik kijk dan ook eens naar de 16-105
        het verschil tussen 16 en 18 is zeer goed merkbaar: op een APS-C sensor geeft dit een kijkhoek van 83° tov 76°

        de door jou opgegeven prijzen zijn eerder hoog (zelfs veel te hoog voor de 18-200); zoek nog eventjes verder

        wil je per se een superzoom, ga dan eerder voor de 18-250, maar dat lijkt me niet de ideale lens voor jouw doeleinden
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Sony A55

          Ik heb nog een 16/80 die weg mag .
          gebruik nu een 16/35 en een 24/70 .

          als je interesse hebt stuur je maar een pm
          Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Sony A55

            Een Sigma 17-50/F2.8 is ook een zeer goede lens. Geen groothoek maar wel lichtsterk. Wil je een echte groothoeklens dan heb je de Sigma 10-20 of Sigma 8-16, die laatste zou zeer goed zijn.
            Een Carl-Zeiss lens zal ongetwijfeld topkwaliteit zijn.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Sony A55

              Oorspronkelijk geplaatst door Patrick C Bekijk bericht
              Ja zeker, kwaliteit is idd belangrijk voor mij... m.a.w. eerder voor de 16-80 gaan. Thx
              Dan zou ik er inderdaad niet al te lang over twijfelen. En al zeker niet als je een goed behandeld tweedehandsexemplaar kan vinden .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Sony A55

                Bedankt voor alle tips en adviezen !!!
                Na heel wat gesurf kom ik tot de conclusie dat .... ik gewoon had moeten voortgaan op bovenstaande tips, want daar komt het uiteindelijk op neer

                Ik heb besloten om de Sony SAL 16-80mm f/3.5-4.5 Carl Zeiss Vario-Sonnar T bij digicamshop.be te kopen voor 735€.
                Je kan misschien goedkoper vinden maar ik heb heel goeie ervaringen met deze online winkel (aanrader) !

                Volgende week komt alles toe, ik ben in blijde verwachting.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Sony A55

                  Die Carl Zeiss is een toplens, ga je mooie foto's mee maken
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Sony A55

                    Veel plezier ermee! Is een van de beste aankopen die ik gedaan heb .
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Sony A55

                      je gaat zien wat het woord kwaliteit eigenlijk betekent, volgens mij zeer goede keuze gemaakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Sony A55

                        Ik heb deze lens nu al een tijdje in gebruik.
                        Mijn tevredenheid over de foto's die ik hiermee neem kan het makkelijkst als volgt uitdrukken: ADEMBENEMEND !
                        De kwaliteit is buitengewoon goed, maar bovenal slaag ik er in met de combinatie van deze carl zeis 16-80 en de sony A55 om foto's te nemen waar ik voorheen alleen van kon dromen. Ik durf gerust zeggen dat deze combinatie heel veel van mijn onkunde camoufleert/goedmaakt !

                        Ik dank jullie voor alle tips en adviezen !

                        Comment

                        Working...
                        X