Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cap Blanc-nez

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cap Blanc-nez

    Misschien niet als de meeste plaatjes van op die plaats, daarom eens een poging in SC. Alle commentaar is welkom.



    .
    .
    ?
    Last edited by Red Falcon; 26 maart 2011, 13:28.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

  • #2
    Re: Cap Blanc-nez

    Inderdaad niet als de meesten maar toch wel mooi hoor.
    Misschien ietsje meer contrast in de rotsen maar gezien het geringe kleurverschil weet ik niet of het veel effect zou hebben.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Cap Blanc-nez

      Een heel klein beetje meer contrast en die vogel wegclonen.
      En raar maar waar, ook iets verscherpen.

      Maar 't is een heel mooi compo en super van kleuren, echt goed werk hoor.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Cap Blanc-nez

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Een heel klein beetje meer contrast en die vogel wegclonen.
        En raar maar waar, ook iets verscherpen.

        Maar 't is een heel mooi compo en super van kleuren, echt goed werk hoor.

        Grtz, RF
        Ook mijn gedacht
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Cap Blanc-nez

          Ik ga mee dat dit een mooie plaat is, en dat hij ietsjes mag verscherpt worden.

          Die vogel mag er voor mij gerust bij, vooral omdat het méér dan een zwart puntje is.
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Cap Blanc-nez

            Mooie fluistering van het zonlicht met de zee en die kaap die bescheiden staat te luister-
            vinken.

            Comment


            • #7
              Re: Cap Blanc-nez

              prachtige foto ,mooie sfeer

              Comment


              • #8
                Re: Cap Blanc-nez

                De vogel verstrekt voor mij wel het geheel in diepte en grootsheid.
                Kleurtjes mochten iets uitgebreider zijn...Nu iets te blauwig maar das mijn persoonlijke smaak.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Cap Blanc-nez

                  Wat ik hier heel mooi vind zijn de glinsteringen op het water en de meeuw in de lucht!
                  En idd....de foto mocht voor mij ook wat scherper.
                  De kleur nogal blauw maar stoort mij totaal niet!
                  Gr Pascale
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cap Blanc-nez

                    Ik vind juist het blauwe en de schakeringen daar binnenin zo mooi. Glinsteringen een meerwaarde en de vogel MOET blijven
                    mvg,
                    Kinglouie
                    de gustibus et coloribus non est disputandum
                    Greetz, Artur Bex

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cap Blanc-nez

                      Ik dacht alleen, een dergelijk desolaat landschap en daar zie je dan opeens een vogel.
                      Dus zag ik mijn fantasie een “lege wereld”, een rots veel water en verder niks meer.
                      Heb ik te veel gefantaseerd, blijkbaar wel? (lol hé)


                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cap Blanc-nez

                        Tegenwoordig moet alles gefotoshopt worden.
                        Fotografie mag in het digitale tijdperk voor sommigen de realiteit niet meer weergeven.
                        Als er nu géén vogel op dit beeld stond moest er waarschijnlijk eentje bijgeshopt worden.
                        En zo kan je altijd wel commentaar geven hé.

                        Voor mij is deze foto origineel, zeker voor die plaats,
                        en ik zie hem graag nog eens ergens terug.
                        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cap Blanc-nez

                          Persoonlijk mis ik detail in de rots, de rest is super.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cap Blanc-nez

                            Ik ben ook pro vogel. Zonder die eye catcher boet je foto in aan kracht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cap Blanc-nez

                              Allemaal bedankt voor de reacties, jullie mening en tips.
                              Op mijn scherm hier zie ik (lichte) verschillende gradaties van toon in de rotswand. Er hing wel een nevel (daardoor ook de zachte overgang van zee en licht) en door de tele uit zich dit in weinig contrast. Door het tegenlicht valt de rotswand in de schaduw van nature donker uit. Maar zonder de nevel en het tegenlicht had ik niet de "sfeer" gehad die de aanleiding gaf om de foto te maken. De foto is naast het schuiven van de witbalans en de gebruikelijke opfrissingen amper bewerkt.

                              Maar heb al eerder de opmerking gekregen om wat meer contrast in mijn foto's, dus zullen jullie wel gelijk hebben en moet ik eens dringend werk maken om mijn scherm eens goed af te stellen. Bij het verscherpen was ik wel bang om teveel te verscherpen wat dan vooral problemen geeft in de glinsteringen, dus blijkbaar mag het iets meer.
                              Het blauw heb ik gekozen omdat je naturel een grijsgrauwe (saaie) foto hebt.

                              Van de vogel vond ik persoonlijk dat hij iets extras gaf, maar ik heb hem eens rap weggekloond en moet zeggen dat ik nu begin te twijfelen.

                              Als ik wat tijd heb ga ik eens een update maken rekening houdend met jullie opmerkingen.

                              Dank,
                              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                              Comment

                              Working...
                              X