Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PROJECT SHANGHAI -China BD shooting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PROJECT SHANGHAI -China BD shooting.

    Dit project kreeg, ondanks alle moeilijkheden, toch stilaan vorm.
    Stapje voor stapje......
    Was het niet voor 2005 dan toch voor 2006.

    Wordt nu AFGELAST. DEFINITIEF

    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Mailtje is verstuurd!!!
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Ik hoop dat je project een grote boom wordt, Skitch. Het klinkt alvast DE MAX! Sponsoring? Probeer eens de luchtvaartmaatschappijen, reisbureaus, touroperators, of straffer nog: haal er ineens de media bij. Kranten, tijdschriften, TV... misschien zien zij het wel zitten om iets bij te dragen.

      Ik denk met name aan het magazine "Grande", of aan "Man bijt hond" (ik zeg maar wat). Een telefoontje naar Wim Oosterlinkc of Peter Van de Veire (StuBru) kan ook zeker helpen. Als je wil mail ik naar Roos Van Acker. Ik ken haar zo'n klein beetje...

      Je kan ook je project wat meer bekendheid geven door een BV onder de arm te nemen. Eddy Wally! Die is al in "Sina" geweest!

      OK, OK dat laatste was een flauw grapje.

      Ik wens je alle succes!
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Mail is verstuurd.


        Comment


        • #5
          Ik hoop dat je beseft waar je aan begint Skitch

          "Shanghai" is nu niet direct een plaats waar ik zou naar toe gaan, te modern, te westers en een buitenbeentje zoals Hong-Kong en Macao, niet "echt" Chinees meer.

          Geef ons het echte China zonder luxe, maar wat een rijkdom en cultuur, moderne gebouwen vind je overal.

          Maar... de zuid-Chinese keuken is toch de lekkerste...



          Comment


          • #6
            Mailtje is verstuurd. Nu maar hopen op een gunstig verloop.....

            Comment


            • #7
              Zoals Teddy al zegt: alleen het "moderne" zal voor ons ook niet voldoende zijn. Aangezien wij nog nooit zo ver zijn geweest, willen we toch ook wel graag wat van het "echte" China proeven.

              In tegenstelling tot Teddy ben ik echter wel gesteld op enige luxe en ik weet niet of dit in tegenspraak is met het bovenstaande? Desalniettemin blijven wij (Jacki en Erik) zeer geïnteresseerd in dit project. Erik als schrijver van boeken over fotografie zal wellicht handig kunnen zijn met het oog op evt. sponsors of andere relaties? (Ik spreek nu even vanuit mezelf want ik weet niet of Erik dit al heeft gelezen )
              Meer foto's op Mukblog

              Comment


              • #8
                Eigenlijk sluit ik me aan bij de vorigen, en verkies ik ook nog het echte oude China.

                Comment


                • #9
                  heel veel interesse.....maar..... zie mailtje
                  daVinci
                  www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Skitch
                    Dat confort.... Het moderne China (vooral Shanghai) is luxe, pure luxe... Maar wel met contrasten hier en daar.
                    Alhoewel : "op den buiten" kan het een stukje minder zijn.
                    Alhoewel...het moderne China hoeft ons weinig te benijden.....
                    Alleen : het is onbekend.
                    Soms denk ik dat wij achterlopen.....
                    (voorbeeld : In China zijn er 250.000.000 GSM's in bedrijf...., is een video cassette iets dat de jeugd niet meer kent... Zijn de DVD's zo groot als onze voormalige 33 toeren platen... Rijdt de snelste TGV ter wereld (tussen Shanghai en Pudong).... eten ze met stokjes.

                    Maar s'avonds zitten we weer lekker in een hotel.
                    Enz... Enz.....

                    Mijn droom word levendiger.....
                    Comfort... Luxe.... Dat klinkt alweer beter . Overdag mag het eenvoudig, als ik maar in een goed hotel kan slapen.
                    GSM's: das dan 1 op 4 inwoners ongeveer schat ik?
                    En met stokjes eten doen wij ook als we Japans of Chinees eten. No problems op dat gebied.
                    Meer foto's op Mukblog

                    Comment


                    • #11
                      Nou, ik ga jullie benijden . Straatfotografie in Shanghai, de Zeedijk maar dan groter . Hoewel ik niet mee kan wens ik jullie alle succes toe met dit project!

                      Groeten,
                      Ronald
                      http://fotografie.jouwweb.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Tja, dit is natuurlijk wel heel erg leuk en als het in 2005 is dan ben ik alweer een reis aan het plannen terwijl die van dit jaar nog geboekt moet worden
                        Mijn Chinatrip in 2000 betrof de westkant en heb een bezoek aan de oostkant op mijn lijstje staan. Ik begrijp alleen het verhaal van de ambassade niet goed, waarom niet via een reisorganisatie? Of gaat het alleen maar om Shanghai e.o. ? Ik heb belangstelling hiervoor dus mail is onderweg....
                        Dag dag
                        Vonne
                        The only real failure is to give up trying!

                        http://www.yvonnew.com
                        http://www.vonne.web-log.nl
                        and HFC forever!

                        Comment


                        • #13
                          @Skitch
                          Uw verhaal(en) komen ons bekend voor en ik denk dat we een beetje "ziels-verwanten" zijn

                          Ja voor westerlingen is China een echte cultuurschok, op alle gebied! .
                          Maar wat een (continue)avontuur eens de platgelopen paden verlaten te hebben...

                          Heb me trouwens nooit zo veilig gevoeld op straat als in China, Shanghai ken ik niet.

                          En dat eten... iedere dag keizerlijk feesten voor de prijs van 1/10 van hier!

                          Zeker niet vergeten die lieve mensen daar, hartverwarmend!

                          China, de grootste tijger van het oosten.



                          Comment


                          • #14
                            Tjonge Skitch, wat een buitengewoon interessant project zeg, had graag meegewild! Maar vrees dat er een aantal nog niet te slechten barrierres zijn. Toch een paar vragen: In welke periode moet dit gaan plaatsvinden, hoe lang duurt de trip (naar inschatting) en hoe kom je erachter dat je als fotograaf voldoende "goed" bent om mee te kunnen?

                            Jan
                            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Skitch
                              Betreft die "ambassade" en geen reisorganisatie? :
                              Als echtgenoot van een Chinese met goede relaties in China zal het echt leuker, interessanter en levensechter zijn als we China bezoeken "op Chinese wijze" , met de hulp van mensen ter plaatse,..... dan met een reisorganisatie.
                              Gedompeld worden in het echte China. Dat is een China dat veel mooier is dan in de reisfolders.

                              Volledig mee eens...


                              Comment

                              Working...
                              X