Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobist quick octagon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • strobist quick octagon

    iemand ervaring met deze softbox??
    of een gelijkaardige??

    klikkie

    dank bij voorbaat
    david
    nikon stuff

  • #2
    Re: strobist quick octagon

    als je weet dat een rapportage flits z'n licht recht door flits, dan moet je hier minstens een diffuser gebruiken dan gaat een procentje ook op zij flitsen die dan gereflecteerd wordt door de octagon... rekening houdend met de omgekeerde kwadraadswet... hoeveel licht zal uiteindelijk hiervan het model bereiken? weinig... maar het flits licht rechtstreeks uit de flits zal een mooie hotspot veroorzaken...

    ik denk niet dat dit concept goed kan werken... Mocht je ze kopen... richt ze eens op een vlakke muur en maak er een foto van...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: strobist quick octagon

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      iemand ervaring met deze softbox??
      of een gelijkaardige??

      klikkie

      dank bij voorbaat
      david
      Dit lijkt mij een kopie van dit. Als het evengoed is dan is het een pracht van een softbox. Die dubbele laag zorgt ervoor dat ge geen last hebt van hotspot.

      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: strobist quick octagon

        Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Dit lijkt mij een kopie van dit. Als het evengoed is dan is het een pracht van een softbox. Die dubbele laag zorgt ervoor dat ge geen last hebt van hotspot.

        http://www.elinchrom.com/products.php?cat=7
        dit kan je absoluut niet vergelijken... ten eerste de deep octa is een parabool model. De voorgestelde octagon is helemaal geen parabool...
        vervolgens dit is een softbox voor een studio-strobe...
        een studiostrobe heeft een bareflash, die rondom licht geeft, en niet puur rechtdoor zoals een reportage flits...
        Last edited by d_oracle; 24 mei 2011, 16:21.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: strobist quick octagon

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          dit kan je absoluut niet vergelijken... ten eerste de deep octa is een parabool model. De voorgestelde octagon is helemaal geen parabool...
          vervolgens dit is een softbox voor een studio-strobe...
          een studiostrobe heeft een bareflash, die rondom licht geeft, en niet puur rechtdoor zoals een rapoertage flits...
          Ah sorry. Ik zag een 8 hoek en dacht meteen aan die van elinchroom. Omdat die heel veel wordt nagemaakt.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: strobist quick octagon

            ik kwam dit ook nog tegen

            blijkbaar vermijden ze de hotspot door het licht terug te bouncen...

            lees ook hier meer

            maar 't lijkt me een heel gedoe om achteraf je flash bij te sturen...

            een westcott softbox is toch veel handiger...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: strobist quick octagon

              ha, die 2de link is naar een topic van mij op flickr!

              heb hem besteld, ga wel zien wa hij doet.
              als je de flits naar achter richt zal je ook wel iets als met de westcott apollo.
              flits aanpassen zal wel nie zo makkelijk zijn als met een plu, maar 't zal een questie zijn van doen.

              bevindingen zal ik hier wel posten! en vergelijk tussen doorschiet/bounce plu en softbox zal zeker lukken.

              welke power ratio's gebruik jij meestal koen??
              lijkt met wel iets da je na een tijdje wel weet en een basis geeft.
              met plu start ik steevast op 1/8ste, meestal zit dit er nie al te ver naast.
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: strobist quick octagon

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                ha, die 2de link is naar een topic van mij op flickr!

                heb hem besteld, ga wel zien wa hij doet.
                als je de flits naar achter richt zal je ook wel iets als met de westcott apollo.
                flits aanpassen zal wel nie zo makkelijk zijn als met een plu, maar 't zal een questie zijn van doen.

                bevindingen zal ik hier wel posten! en vergelijk tussen doorschiet/bounce plu en softbox zal zeker lukken.

                welke power ratio's gebruik jij meestal koen??
                lijkt met wel iets da je na een tijdje wel weet en een basis geeft.
                met plu start ik steevast op 1/8ste, meestal zit dit er nie al te ver naast.
                1/8 of 1/4... inderdaad op termijn weet je dat ongeveer wel...
                hangt van het omgevingslicht af natuurlijk...

                ben benieuwd naar't resultaat!
                Last edited by d_oracle; 26 maart 2011, 20:15.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: strobist quick octagon

                  deze middag toegekomen:
                  2 keer LP605 stand, nieuwe versie met spikes.
                  2 keer LP633 swivel
                  1 keer softbox, zet simpel op, gaat goed open. niet super makkelijk, maar het went wel.
                  alleen, sok is en niet meer gelijk in video, is een flap met velcro. post wel nog een review op mijn blog. zal voor volgende week zijn.
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: strobist quick octagon

                    Ik heb die ook ...

                    ... ergens liggen ...

                    ... ver weg ...

                    ... omdat dat ding gewoonweg een oneven lichtpatroon met hotspots heeft.

                    Was voor mij een miskoop
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: strobist quick octagon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      ... omdat dat ding gewoonweg een oneven lichtpatroon met hotspots heeft.
                      had ik ook gevreesd, het concept bekijkend...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: strobist quick octagon

                        voor mij mss minder van belang, maar ge dees wel es bekijken hoe of wa we zien wel.

                        test tegen een muur komt er zeker aan. dan zien we het rap genoeg.
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: strobist quick octagon

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          voor mij mss minder van belang, maar ge dees wel es bekijken hoe of wa we zien wel.
                          Had ik het geweten kon je de mijne komen halen ... te laat dit topic gezien.
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: strobist quick octagon

                            np tom, je kan niet alles zien he.
                            nikon stuff

                            Comment

                            Working...
                            X