Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van compact naar SLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van compact naar SLR

    Hallo,

    ik ben de zoveelste beginnende fotograaf die overweegt zich een spiegelreflex aan te schaffen, maar die niet goed weet waar beginnen. Ik ben momenteel een cursus Fotografie via afstandsonderwijs aan het volgen. Heel interessant, alleen ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik met mijn compactje (Panasonic DMC-T74) een aantal van de foto-opdrachten in de cursus niet kan uitvoeren, omdat ik het diafragma en de sluitertijd niet manueel kan instellen. Ik kan wel wat foefelen met verschillende programma's, maar dat is het toch niet echt. Ik red me voorlopig wel met mijn toestelletje, maar ik overweeg toch, zeker als ik de cursus volledig heb afgewerkt, om ook een SLR te kopen. Hebben jullie suggesties ? Ik zou dus vooral graag zelf kunnen spelen met ISO, diafragma en sluitertijd. En witbalans, maar dat kan ik nu ook.
    Bijkomend: ik heb nog een oude analoge spiegelreflex, met objectieven. Passen die ook op digitale spiegelreflexen? Ik heb hier een Canon Soligor liggen.

    Groeten,
    Miet
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

  • #2
    Re: van compact naar SLR

    Hoi Miet,

    Ik zou u adviseren eens naar een winkel te gaan. Alle instaptoestellen zijn goed heden ten
    dage. Dus komt het er op aan eentje te kiezen dat bij u past, waar u zich comfortabel bij
    voelt. Misschien is dit een goede compact, misschien een 4/3 toestel, misschien een DSLR.

    Verder zou u meer en betere adviezen krijgen indien u het bedrag, dat u wenst te spende-
    ren, zoudt mededelen. Of ten minste een hint want de wereld der fotografie begint bij een
    een paar honderd euro maar houdt pas op bij duizelingwekkende sommen....

    Comment


    • #3
      Re: van compact naar SLR