Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens canon / Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens canon / Sigma

    Ik sta op het punt om een canon EOS 7 D te kopen.
    Hierbij had ik graag nog een lens om met enig zoom bereik voor natuur (dieren) en sport te fotograferen (kayak -wildwater en ski).

    ik twijfel tussen een
    canon EF 70-200mm f/4L IS USM en
    sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM
    heeft er iemand van jullie ervaring met deze lenzen of is er een beduidend verschil tussen beide?

    alvast bedankt voor jullie antwoorden

    Wim

  • #2
    Re: welke lens canon / Sigma

    De Canon 70-200.4.0 L IS heb ik niet getest, wel de Sigma. Zie de link:


    Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept


    De testcamera was een 5D MK 2.

    Op dit moment ben ik bezig de genoemde Sigma 70-200/2.8 OS te testen met een Canon 7D. Over ongeveer 2 weken staat het versalg op mijn site.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: welke lens canon / Sigma

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      De Canon 70-200.4.0 L IS heb ik niet getest, wel de Sigma. Zie de link:
      Ik heb de test ook met interesse gelezen. Bedankt. Een mens kan niet genoeg weten. Mede
      daardoor het volgende: u geeft op het laatst een score. Kunt u ook erbij vertellen of die
      ergens aan gerelateerd is? Ik bedoel: als u bijvoorbeeld voor iets 8/10 geeft is dat t.o.v.
      de Canon 70-200 2.8, of iets dergelijks? Of is het gewoon een eigen impressie?
      Sorry voor al deze vragen. En nogmaals bedankt voor de link...

      Comment


      • #4
        Re: welke lens canon / Sigma

        Een 'rapprotcijfer' is in dit geval gebaseerd op:
        - wat je zou kunnen verwachten
        - wat andere vergelijkbare objectieven doen.

        De weging is subjectief.

        De Canon 70-200/2.8 MK2 heeft wat betreft scheidendvermogen van mij een 9/10 gekregen. Heel dicht bij het maximale wat je kan bereiken. De Sigma zit daar niet veel onder. Dus 8/10.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: welke lens canon / Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Een 'rapprotcijfer' is in dit geval gebaseerd op:
          - wat je zou kunnen verwachten
          - wat andere vergelijkbare objectieven doen.

          De weging is subjectief.

          De Canon 70-200/2.8 MK2 heeft wat betreft scheidendvermogen van mij een 9/10 gekregen. Heel dicht bij het maximale wat je kan bereiken. De Sigma zit daar niet veel onder. Dus 8/10.
          O.k., dank u wel.

          Comment


          • #6
            Re: welke lens canon / Sigma

            Ik heb geen ervaring met Sigma, laat ik dat als eerste zeggen.

            Mijn indruk heb ik dus van verschillende fotofora.
            Ik heb de indruk dat bij Sigma tussen de verschillende exemplaren van het zelfde type grote verschillen in prestatie bestaan.
            Mocht mijn indruk correct zijn dan kunnen we stellen dat het testen van een Sigma lens alleen iets zegt over die specifieke lens en niet over een ander van het zelfde type.

            Zelf zou ik om deze reden niet snel voor een Sigma kiezen.
            Daarnaast lees je soms dat, wanneer de fabrikant een nieuwe body uitbrengt, het nodig is om Sigma lensen te laten rechippen.

            Ik heb dus het liefst Canon op Canon.
            Daarvan is de kwaliteit tussen verschillende exemplaren van een type vrij consistent.
            En ik verwacht in de toekomst geen problemen wanneer ik de eos 80D of 90D ooit eens aanschaf.

            Comment


            • #7
              Re: welke lens canon / Sigma

              Er is een tijd geweest dat relatief veel Sigma's last hadden van backfocus dan wel front focus problemen. Ik heb de (subjectieve) indruk dat dat voorbij is.

              Ik hoor ook over de grote merken regelmatig gemopper over kwaliteitsspreiding.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: welke lens canon / Sigma

                hey,
                bedankt voor de snelle en duidelijke antwoorden, ik kijk al uit naar je volgende review over de canon lens.

                groetjes en fijne foto weekend toegewenst

                Wim

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens canon / Sigma

                  Je wil vooral outdoor-sport fotograferen, dan heb je eigenlijk geen lichtsterke lens nodig.
                  Voor dieren is een 70-200 in de meeste gevallen te kort, en ook voor de watersporten is meer tele een voordeel omdat je niet altijd dicht genoeg bij de actie kan komen.

                  Misschien is de nieuwe 70-300 f4-5.6 L IS een betere keuze voor jou, die kan ook tegen een spatje water, net zoals de 70-200 f4 L IS, maar ze heeft een heel wat groter zoombereik.
                  Met 300mm kom je nog wel te kort voor de meeste dieren, zeker in het wild...
                  Last edited by Black B@ndit; 25 maart 2011, 23:13.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens canon / Sigma

                    Er is een tijd geweest dat relatief veel Sigma's last hadden van backfocus dan wel front focus problemen. Ik heb de (subjectieve) indruk dat dat voorbij is.
                    Die tijd is er nog steeds denk ik, ik heb een 24/70 f2.8 HSM en die is twee keer binnengeweest alvorens ze hem in garantie hebben vervangen, de eerste keer voor front-focus en de tweede keer voor overstraling. Je bent ze wel telkens twee maanden kwijt maar ze hebben wel een goede garantieregeling.
                    Ik heb zelf voor de keuze gestaan voor de 70/200 VRII of 70/200 OS en heb na testen samen met de winkel toch gekozen voor de Nikkor.
                    De nikkor was scherper op f2.8, de AF was sneller en het Sigma exemplaar dat ik getest heb daar had ook last van overstraling bij grote diafragma opening.
                    Een Sigma 70/200 OS die ik kon testen op de photokina in Duitsland was beduidend scherper bij 135mm en f2.8 dan op 200mm en f2.8.
                    Die Sigma kwam i.m.o. zowat tussen de AF-D's en de VRI van Nikon waarbij de laatste dan het voordeel nog heeft dat hij weathersealed is en de Sigma niet.
                    Versta me niet verkeerd, ik ben niet tegen Sigma en ik heb al verschillende Sigma's gehad , ze zijn meestal goed voor hun prijs maar bij de vergelijkingen die ik heb gemaakt (18/200, 24/70 en 70/200) kwam de Nikkor er steeds beter uit.

                    mvg Jozef
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens canon / Sigma

                      ik denk dat ik idd beter voor een EF 100-400mm f/4 L is USM ga voor de actiefoto's van mijn zoon op het water en in de sneeuw, Heeft Sigma hiervoor een goed alternatief of blijf ik beter bij mijn keuze.

                      wat is eigenlijk een goed allround objectief om altijd bij te hebben wanneer je op stap bent in het "dagelijks" leven? IK bedoel dat je bepaalde lenzen koopt met een specifiek doel zoals de tele, maar ik wil natuurlijk ook een standaard lens waar ik zowel landschap als alledaagse dingen mee kan fotograferen.

                      ga ik dan best voor een
                      keuze met een vast f stop of niet?

                      EF 17-55 mm f/2.8 IS USM
                      EF 27-70mm f/2.8 L USM
                      EF 24-105mm f/4 L IS USM

                      is bij dit type lenzen de beeld stabilisator een noodzaak?

                      Wim

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens canon / Sigma

                        Op een 1,6x crop camera vond ik de EF-S 17-55 f2,8 IS de beste "standaardlens", maar op evenementen (vooral buiten) had de 24-105 ook een heel bruikbaar zoombereik.


                        Beeldstabilisatie kan in bepaalde gevallen maken dat je nog bruikbare resultaten hebt zonder dat je er een statief voor moet gebruiken. Als er minder licht is, en het onderwerp dat je wil fotograferen beweegt niet (te snel), dan kan je misschien nog foto's maken uit de hand, terwijl je zonder beeldstabilisatie wel een statief nodig zou hebben.

                        De EF-S 15-85 IS (de vervanger van de 17-85 IS) heeft ook een heel goede beeldkwaliteit, maar die is niet zo lichtsterk. Als standaardlens is dat ook geen slechte keuze, op voorwaarde dat je geen lichtsterke lens nodig hebt.
                        Last edited by Black B@ndit; 26 maart 2011, 10:09.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens canon / Sigma

                          gisteren een body gekocht waar ik de 15/85 bij moest nemen, voor doorvekoop dacht ik
                          ik heb de 17/40 l en de 24/105l
                          wat was ik aangenaam verrast van de 15/85 zalige lens met een mooi bereik
                          als je geen fullframe nodig hebt, is dit mi de ideale basislens
                          ik heb ook de 17/85 gehad, die kan in geen mijlen aan de 15/85
                          ik hou de 15/85 en de ik doe de rest weg, dat is mijn besluit
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment

                          Working...
                          X