Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

plafond softbox 1 of 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • plafond softbox 1 of 2

    Hallo allemaal
    Ben op zoek naar een plafondsoftbox die niet al te diep is
    (heb een laag(huiskamer)plafond)
    En heb ik genoeg aan 1 grote box of toch 2 iets kleiner voor een ruimte van 3mtr breed en zo`n 6mtr lang. Hoef geen flits in werk met vast licht.
    Heel graag een linkje !

    Grt , Frank

  • #2
    Re: plafond softbox 1 of 2

    Hallo,

    Heb zelf twee van deze ; http://www.cameranu.nl/artikel/8940/...x_290530_.html aan het plafond bevestigd met spigothouder. Je kan er natuurlijk ook een striplight 30/160 op zetten dan heb je maar 30cm ruimte ; http://www.cameranu.nl/artikel/98134..._30x160cm.html

    Deze zijn eenvoudig te monteren - demonteren en de spigothouder neemt amper plaats in ;http://www.cameranu.nl/artikel/16507...at_SA-CWM.html

    btw: mijn plafond is 2.45m hoog
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: plafond softbox 1 of 2

      HIER heb je een plafond softbox maar die is waarschijnlijk te diep?
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: plafond softbox 1 of 2

        @Tootsie wat jij hebt staat me wel aan, ben je gelijk klaar.
        Kun jij met de plafond houden de lampen recht naar beneden draaien ? en heb je ze langs elkaar of 1 voor en de andere iets naar achteren(maar wel beide in het midden?)

        @Fotofolio bedankt voor je link, gezien ik al met de spiraal lampen werk is dat denk toch makkelijker om met softbox te werken.

        grt Frank
        Last edited by frankyboy; 24 maart 2011, 12:14.

        Comment


        • #5
          Re: plafond softbox 1 of 2

          [Mod-LesC]Verplaatst van Algemeen naar Strobist, waar deze vraag m.i. beter tot zijn recht kan komen.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: plafond softbox 1 of 2

            @Tootsie wat jij hebt staat me wel aan, ben je gelijk klaar.
            Kun jij met de plafond houden de lampen recht naar beneden draaien ? en heb je ze langs elkaar of 1 voor en de andere iets naar achteren(maar wel beide in het midden?)
            Bij mij staan ze naast elkaar met een tussen ruimte van 1,5 m onder een > van 45° naar beneden gericht, je kan ze idd volledig verticaal hangen indien gewenst.
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: plafond softbox 1 of 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
              Bij mij staan ze naast elkaar met een tussen ruimte van 1,5 m onder een > van 45° naar beneden gericht, je kan ze idd volledig verticaal hangen indien gewenst.

              Naast elkaar , dus in de breedte ?
              wil straks nog een rol op de vloer die omhoog loopt is het dan niet beter om ze in de lengte te hangen. (achterkant en voorkant beter uitgelicht)

              p.s. heb je er toevallig geen overzichtfoto van

              grt Frank

              Comment


              • #8
                Re: plafond softbox 1 of 2

                Is je plafond wit ? Dan kan het misschien lukken via reflektie: lamp op statief/grond, met snoot erop en dan reflekteren via het plafond ?
                (maar een ideetje, nog nooit zoiets geprobeerd)

                Comment


                • #9
                  Re: plafond softbox 1 of 2

                  Naast elkaar , dus in de breedte ? wil straks nog een rol op de vloer die omhoog loopt is het dan niet beter om ze in de lengte te hangen. (achterkant en voorkant beter uitgelicht)
                  In de lengte is idd ook een optie, hangt er wat vanaf wat je wilt bereiken natuurlijk.

                  Heb mijn studio moduleerbaar gemaakt, ttz de continulichten kunnen 180 ° gedraaid worden, heb aan beide korte zijden een achtergrond-rollensysteem. Idem voor de flitsen.

                  Je kan ook altijd met een "boom" werken ; http://www.cameranu.nl/artikel/8905/...0_296916_.html
                  Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                  BD1614BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: plafond softbox 1 of 2

                    @Tootsie die boom is idd ook een goed idee.
                    ga er nog over nadenken kom er nu wel aan uit !
                    Bedankt !

                    @katbollie plafond is wit maar ga toch voor een softbox(en) dat ziet er toch net iets netter uit !

                    grt Frank

                    Comment

                    Working...
                    X