Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Strato Trigger Set

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Strato Trigger Set

    Iemand ervaring met een "Phottix Strato 4in1 2.4Ghz Wireless Trigger Set C6": info/prijs?

    Ik heb een Canon 450D en een Speedlite 430Ex II flits en was nu op zoek naar een betaalbare manier om mijn flits extern aan te sturen en dit liefst met TTL ondersteuning.
    Ik heb deze week nl. net een demo gezien van de PW, en dit interesseerde me wel, maar het is me te duur, maar deze Phottix Strato lijkt me ideaal.

    Wat zijn jullie meningen?
    Last edited by Juma; 24 maart 2011, 09:06.
    Canon 7DmkII, Canon 450D, Canon PowerShot S110

  • #2
    Re: Phottix Strato Trigger Set

    TTL zit er niet op (toch niet voor de off-camera flitsers)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Strato Trigger Set

      Oorspronkelijk geplaatst door Juma Bekijk bericht
      Iemand ervaring met een "Phottix Strato 4in1 2.4Ghz Wireless Trigger Set C6": info/prijs?

      Ik heb een Canon D450 en een Speedlite 430Ex II flits en was nu op zoek naar een betaalbare manier om mijn flits extern aan te sturen en dit liefst met TTL ondersteuning.
      Ik heb deze week nl. net een demo gezien van de PW, en dit interesseerde me wel, maar het is me te duur, maar deze Phottix Strato lijkt me ideaal.

      Wat zijn jullie meningen?
      de strato heeft TTL passthrough, dat betekent dat je een flits op de zender kan zetten met behoud van TTL, naar de ontvanger toe is er enkel manuele instelling mogelijk.

      de strato's zijn prima triggers, wel iets duurder (65€) als een set RF602's (19€), en doen in wezen hetzelfde. Ze hebben echter als extra die passtrough en kunnen ook oudere flashes met hogere spanningen aansturen.
      Last edited by d_oracle; 23 maart 2011, 14:58.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Strato Trigger Set

        Werken naar behoren bij mij. Kunt er ook de camera mee draadloos laten werken, en halen je flits uit de 'slaapmodus'. En wat voor mij interessant is bij reportage: je kan inderdaad nog een flits bovenop de zender plaatsen, die dan zijn TTL behoudt. Alles samen een meerwaarde tegenover de Cactus die ik vroeger gebruikte.
        Binnenkort zouden ze wel verkrijgbaar zijn met draadloze TTL:
        The Phottix TTL Trigger needs a name! Win a Phottix TTL Trigger for Canon when released and become immortal by naming a product. The upcoming Phottix TTL Trigger promises to make off-camera TTL shooting powerful and easy. In the final stages of testing Phottix is gearing up by picking a name for this amazing new product.

        Maar die zullen uiteraard duurder worden... (echter waarschijnlijk toch nog prijsvriendelijker dan de PW's)
        Mvg,
        Eric
        Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Strato Trigger Set

          Bedankt voor de reacties.

          Misschien ga 'k dan toch nog maar eventjes wachten.
          Canon 7DmkII, Canon 450D, Canon PowerShot S110

          Comment


          • #6
            Re: Phottix Strato Trigger Set

            Ik heb de Stato uitvoerig getest. Ik heb positieve ervaring met deze triggers. Ze zijn inderdaad duurder dan de Yongnuo en ik denk dat de meeste merken zometeen iets met TTL gaan doen (zie ook de nieuwe flitser van Yongnuo YN565EX die zowel Nikon als Canon IR ondersteunt).
            Klik hier voor de test van de Strato
            Zelf heb ik de Yongnuo ST-E2 gekocht en ben ik overgestapt op E-TTL flitsen. Nadeel van IR is dat de sensor op de camera de sensor van de flitser moet zien (in iedergeval niet te veel mag blokkeren). Dit nadeel hebben radio triggers niet. Er is al een budget trigger op de markt van het merk Pixel. Ik heb met dit merk nog geen ervaring.
            Succes met je keuze,

            Groeten Michael

            Comment

            Working...
            X