Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de 4?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie van de 4?

    Goedendag,

    Ik zoek een nieuwe camera en heb de volgende geselecteerd bij elke zitten wel voor en nadelen aan. Ik zoek een compacte camera met goede zoom, de kwaliteit van de foto's tegen DSRl camera aan zitten en waarbij je de instelling van diafragma en sluitertijd handmatig aangepast kan worden en het liefst met meerpuntige AF track.
    Welk van onderstaande zouden jullie kiezen en waarom (of een totaal anderen)?

    - Panasonic Lumix DMC-TZ10 (of TZ20)
    - COOLPIX S9100
    - PowerShot SX230 HS

    http://www.digicamshop.nl/vergelijken/?product[]=123617&product[]=125206&product[]=125115&specificationprofileshopid=304


    Alvast bedankt
    Last edited by jip1989; 22 maart 2011, 21:53.

  • #2
    Re: Wie van de 4?

    De Panasonic.

    Waarom?
    Omdat ik dit onderwerp toevallig ook aan het uitfezelen ben en me al te pletter gelezen heb op DPreview & co en daaruit afleid dat de TZ 10 of eventueel de 20 de anderen steeds enkele mm voor blijft.
    Omdat ik al een FZ 8 heb en weet wat de kwaliteiten van dat Leica lensje zijn.
    Omdat we hier op het werk ook een TZ 10 hebben en ik weet dat het met dat ding leuk en aangenaam werken is.


    Djienbe
    Last edited by djienbe; 23 maart 2011, 10:15.

    Comment


    • #3
      Re: Wie van de 4?

      thnx. Jaa, de Nikon coolpix was voor mij ondertussen al afgevallen...

      Comment


      • #4
        Re: Wie van de 4?

        Ongeveer dezelfde prijs als de TZ20:de Panasonic LX5, een schitterend toestel, hoor.Van automatisch tot volledig manueel,ben er héél tevreden van..
        www.petervdg.net/Portfolio

        Comment


        • #5
          Re: Wie van de 4?

          En daarbij scoort die LX5 dan nog eens goed in de hoge ISO's maar heeft niet de zoom van de TZ20. 't Is dus de vraag wat je zoekt hé. Maar waarom maken ze toch geen compacte traveler zoom camera's die het goed doen in de hoge ISO´s?

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Wie van de 4?

            Ok... ik geef nog een alternatief: Canon Powershot S95 wegens de lichtsterke 28 mm f/2.0-groothoekobjectief met 3,8x optische zoom...
            dslr4dummies

            Comment


            • #7
              Re: Wie van de 4?

              Als we dan toch bezig zijn: waarom de Olympus XZ-1 niet?

              Back in 2001, when it was possible to charge $999 for a compact camera, Olympus produced the C-3040Z, C-4040Z and C5050Z which featured some of the brightest zooms to ever appear on such cameras. Sadly, as the years have gone on and prices have dropped, Olympus moved away from this part of the market and it's been a long time since we looked to it for class-leading compacts.
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Wie van de 4?

                Thnx, ik ga denk ik toch voor de Panasonic

                Comment


                • #9
                  Re: Wie van de 4?

                  En als de keuze gaat tussen de nikon coolpix 9100 & canon powershot 230hs ?

                  'k was van plan de nikon (18x zoom) aan te schaffen maar ben nu aan 't twijfelen (vooral omdat canon(14x zoom) 'n gps heeft).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie van de 4?

                    Ik zou gaan voor de LX5 of canon S95....momenteel de beste compacts qua beeldkwaliteit en mogelijkheden en daar is het toch om te doen denk ik....de TZ10 heb ikzelf gehad en vind dit een goed toestel voor buiten foto's te nemen bij mooi weer...bij mindere lichtomstandigheden vond ik dit toestel een Ramp...

                    En wat ben je nu met allemaal dat 12,14,18 maal zoom? heb je al eens naar de kwaliteit gekeken van een foto op 18 maal zoom getrokken met zo een compactvind ik....

                    Ik vind dit lokmiddelen om de mensen aan te manen er één te kopen,vroeger moest iedereen zoveel mogelijk MP hebben nu zoveel mogelijk zoom....maar ja ieder zijn ding

                    grtz

                    templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie van de 4?

                      De canon S95 lijkt me wel vrij interessant.
                      Zo'n hybrid IS die lineaire bewegingen corrigeert tijdens close-up macrofotografie, is dat iets wat je vrij veel nodig hebt ? Of eerder een gadget wat je kan missen, of waarvan 'n optical is evengoed is ?

                      De powershot 230hs lijkt me veel meer te kunnen op gebied van scenes & film.
                      Wel heeft deze dan weer geen dynamic range... maar stopt deze met 3.8x zoom. (18x zoom moet niet, maar 3.8x lijkt me wat weining... moest het eens van pas komen.

                      Maar de prijs zal ook ongetwijfeld een stukje hoger liggen ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie van de 4?

                        Ik weet dat je veel zoom zoekt. Maar je hebt ook voeten. Zelf zou ik voor de LX5 gaan.
                        Het heeft iets langer geduurd, maar net als de LX3 wordt dit een klassieker. Door de
                        kwaliteit, de instelmogelijkheden en het gebruiksgemak ga je er gewoon iedere dag een
                        beetje meer om geven.
                        I was looking for a camera and found a friend.
                        Panasonic mag dit gratis gebruiken, in ruil voor het moois dat ze mij gegeven hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie van de 4?

                          Ivm. de zoom: Alles wat op gelijke hoogte met mezelf staat zal zonder zoom gaan, maar objecten in de lucht zijn zo moeilijk te bereiken. (hoge gebouwen, verre uitzichten waar het moeilijk naar toe wandelen is,...)

                          De speciaalzaak waar 'k ga heeft slechte ervaringen met het garantiebeleid van panasonic.
                          Daarmee dat 'k naar 'n nikon of canon wou gaan.

                          M'n eerste gedacht was de TZ20 voor 'k naar de speciaalzaak ging.

                          Maar als iemand me kan overtuigen 'n Canon s95 te nemen boven een 230hs (beide powershot), feel free (Nikon 9100 zal lichtjes uit de gondel vallen blijkbaar, al leek het me een gebruiksvriendelijk toestel. (het is de bedoeling dat m'n vrouw er ook wat foto's mee kan maken )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie van de 4?

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Ik weet dat je veel zoom zoekt. Maar je hebt ook voeten. Zelf zou ik voor de LX5 gaan.
                            Het heeft iets langer geduurd, maar net als de LX3 wordt dit een klassieker. Door de
                            kwaliteit, de instelmogelijkheden en het gebruiksgemak ga je er gewoon iedere dag een
                            beetje meer om geven.
                            I was looking for a camera and found a friend.
                            Panasonic mag dit gratis gebruiken, in ruil voor het moois dat ze mij gegeven hebben.
                            Dit toestel is inderdaad heel populair... en bijna overal niet meer op voorraad, ook bij panasonic Belgie niet (hier konden ze het toch niet meer bestellen voor me).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie van de 4?

                              Ik heb de Panasonic TZ20 en die bevalt prima, hij maakt perfecte foto's en filmpjes in full HD
                              Gekocht bij TopDeals
                              .
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

                              Comment

                              Working...
                              X