Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A77

    Hallo, ben van plan om een nieuwe camera te kopen en zoals ik al aangaf in een vorige topic had ik graag foto en video gecombineerd in een toestel.
    Nu, op aangeven van iemand hier op dit forum ben ik eens gaan kijken naar Sony en meer bepaald de A55 van dit merk.
    Lijk me echt het toestel waar ik naar op zoek ben, enkel zijn er een paar dingen die me tegen houden om het te kopen.
    Namelijk de te kleine body voor mijn grote handen en de te lichte batterij zijn voor mij de grootste struikel blokken.

    Nu ben ik een beetje gaan zoeken op het internet en het vernomen dat de opvolger van de A55, namelijk de A77 er aan komt.
    Wanneer dit juist zal gebeuren weet ik nog niet maar wel weet ik dat het een dijk van een toestel word.
    Alle negatieve puntjes van de A55 (en dat waren er al niet zo veel) zouden zijn weggewerkt.
    De camera zou 60% beter zijn dan de A55 dus dat beloofd.

    Weet er hier iemand iets meer over dit toestel, wanneer het verwacht word, de prijs, welke lenzen enz..

    Kijk er echt naar uit

    Dit heb ik reeds gevonden op het net:

    A77-Specifications

    - APS-C 23.6 x 15.6 mm 24.4 Mp (Effective) Exmor CMOS sensor Backlit
    - 16 fps
    - ISO 100-204800
    - 51 focus points (15 cross-type sensors)
    - Micro Adjustment for Sony, Minolta and Konica Minolta Lenses
    - AVC HD Video / 24 bits (like the Panasonic GH2)
    - HDR
    - Panorama mode
    - GPS
    - 3D
    - New designed by Epson OLED Super EVF
    - Able Tilt LCD Display
    - Building and grip similar to the “Magnesium” Alpha 700
    - The CF+SD+MS cards can be used in tandem
    - Newly designed battery provides up to 1,000 shots.
    - The body A77 has a street price of 899 Euros. ”


    Weet natuurlijk niet wat we hier allemaal mogen van geloven.

    Mvg Marc

  • #2
    Re: Sony A77

    Een dslr fimt wel heel goed maar is niet echt handig in vergelijking met een filmcamera.Om te zien welk toestel goed in de hand past moet je er ééns enkele in de hand nemen in een goede fotozaak zodat je weet welk formaat van body je ligt.

    Comment


    • #3
      Re: Sony A77

      de A77 wordt niet de opvolger van de A55 maar wel van de A700 en dus een klasse hoger, met een ander prijskaartje

      zoek eens op het forum of in het Sony Alpha-topic want er is al heel wat over geschreven
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: Sony A77

        We can't wait
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: Sony A77

          er is ontzettend weinig geweten over de a77, wat wel bijna zeker is is dat het een 24mp sensor zal bevatten (60% meer resolutie dan a55) , dwz dat je toplenzen moet gebruiken als je tenvolle wil genieten van dit toestel, dus samen met een geschikt objectief (standaard zoom) denk ik dat je 2000€ mag neertellen en je oude objectieven mag je stilaan aan den haak hangen.

          dat de EVF van EPSON makelij of ontwikkelt in samenwerking met EPSON zal zijn is ook vrij zeker , sony heeft immers al een heel poos terug aangekondigd dat ze voor EVF's samenwerken met EPSON


          CES (consumer electronic beurs) in america is in september en ik ben haast zeker dat daar de eerst werkende modellen aan het grote publiek zullen getoond worden.
          meestal wordt het toestel dan 1 a 2 maand vroeger voorgesteld aan de pers en de roll-out start dan waarschijnlijk, als er geen onvoorziene technische problemen zijn begin oktober.

          de kans is vrij groot dat er nog voor de a77 opvolgers komen voor de a33 of a55, sony had nog nieuwe toestellen belooft in het lagere segment en ik verwacht niet dat ze nog toetellen met EVF op de markt gaan brengen.

          dit zijn allemaal gissingen met toch een grote kans dat het zo ongeveer zal lopen, hoop dat ze voldoende nieuwe objectieven op de markt brengen want dat wordt stilaan hoogdringend.
          Last edited by puerte; 22 maart 2011, 18:02.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A77

            Heeft niemand opgemerkt dat het een APS-C sensor is en geen full frame ? 16fps en 24Mp op een crop camera voor 899 euros ? Ik heb mijn A550 nog geen jaar maar dit wordt wel erg aantrekkelijk dan.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony A77

              prijs zal eerder rond de 1200 gaan liggen zoals ik begrepen heb.
              899 euro is inderdaad erg weinig, hoewel ik dat natuurlijk niet erg vind.

              We wachten maar gewoon af hoe en wat. Maar vind wel dat het eens tijd wordt.

              Kan ik tenminste upgraden naar een goede body en daarbij ook direct goede bijpassende lenzen kopen. Snap alleen nog altijd niet waarom ze de a700 zo vroeg al gestopt zijn te produceren. Die had met gemak nog 1,5 jaar door verkocht kunnen worden.
              WillemClassensDesign: Mijn website
              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
              Flitsers:HVL-F42AM;

              Comment


              • #8
                Re: Sony A77

                Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                Snap alleen nog altijd niet waarom ze de a700 zo vroeg al gestopt zijn te produceren. Die had met gemak nog 1,5 jaar door verkocht kunnen worden.
                Ik vermoed sterk dat dat te maken had met productiecapaciteit die op dat moment nodig was om de stijgende verkoop van a2-3-4-5-reeks op te vangen, gevolgd door Nex.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A77

                  Wordt mogelijk ook geen a77, maar a75 .

                  Wordt dus mogelijk a35-55-75, want a33 schijnt ook vervangen te gaan worden.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A77

                    Het enige voordeel dat het wachten bied is dat ik langer kan sparen.
                    Denk dat ik dan kan gaan voor de A77 in combinatie met een all round Carl Zeiss lens.
                    Da gaat me wel wat kosten maar denk dat ik dan wel een super camera zal hebben, of heb ik het mis.

                    Mvg mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A77

                      daar was eind 2009, begin 2010 een opvolger van de a700 gepland en daar waren reeds meer specs van bekend dan van de a77 nu. Maar sony heeft dit toen gecanceld en heeft zich volledig op de nexen gefocust en ook op de a33 en a55. Dit heeft hun geen windeieren gelegd, integendeel hun verkoop is hierdoor meer dan verdubbeld in 2010, nochtans is de nex pas in mei op de markt gekomen en de a33/a55 nog veel later.

                      Ze hebben de a33/a55 ook gebruikt als testcase voor de a77, had de a55 niet goed ontvangen geweest en slechte kritiek gekregen, dan zou er waarschijnlijk geen a77 gekomen zijn. Had men het succes van de a55 bij voorhand gekend zou er waarschijnlijk ook geen a580 geweest zijn.

                      Verkoop van a700 opvolger in gewoon DSLR kleedje, zou, hoe goed die ook mocht zijn niet voldoende verkopen om in businnes te blijven. Hun toestellen moeten niet een beetje beter zijn dan canikon, maar een heel pak beter zoals de a55 en de nexen binnen hun segment willen ze marktaandeel winnen.

                      Dat is ook de weg die panasonic en olympus met succes zijn ingeslagen met hun m4/3 systeem. Zie pentax, zij maken momenteel de beste DSLR's, dat vertaalt zich een beetje in de verkoop, maar niet voldoende om echt een rol van betekenis te kunnen spelen binnen de DSLR wereld. Niet het beste verkoopt het beste, dat is zelfs meestal niet zo.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A77

                        Van die AF-punten, vergeet dat maar. Dat zijn dezelfde specificaties als het gekende Nikon AF-systeem. Zelfs als Sonygebruiker geloof ik niet dat Sony in staat is om in een keer, binnen één generatie, een dergelijke 'tour de force' te doen en zo'n capabel AF-systeem te integreren.

                        Trouwens onlangs nog gelezen dat Sony een patent zou hebben voor AF-technologie op de sensor zelf of iets in die richting op SAR...de huidige beeldkwaliteit (of beter, uiteraard), zonder iets van een spiegel in de buurt: perfect . Allez, zo interpreteer ik het toch. Je hebt dan wel meer (of grotere ?) pixels nodig. Ik zou denken dat ze dan gewoon de sensor iets groter maken...maar zo eenvoudig zal het niet zijn vrees ik .

                        En CF + SD zou ik nog kunnen geloven (of twee SD-slots à la D7000), maar CF + SD + MS ?! CF + SD met de opties van Nikon (overflow, back-up, JPEG op het ene en RAW op het andere, enz) zou ik het liefst hebben.

                        16 fps vind ik nutteloos zonder dat de EVF én het AF-systeem dat aankunnen. Ik zie het ook niet meteen gebeuren, omdat je dan al een reusachtige buffer moet hebben én minstens twee processoren à la Canon 7D (en daar heb je 'maar' 18 megapixel en 'maar' 8 fps). Stel je voor, 20 megapixel of iets dergelijks à rato van pakweg zelfs 'maar' 12 fps . Om de topsnelheid iet of wat bruikbaar te maken, moet je al enkele seconden lang kunnen fotograferen...

                        En de prijs, laat dat ook maar uit je hoofd ...zo vrijgevig zijn ze bij Sony niet .
                        Last edited by JorisVdB; 23 maart 2011, 08:30.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A77

                          patent aanvraag is al van 2008/2009 mogelijk wordt dit reeds toegepast in de a77.(AF op sensor ook voor phase detection)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A77

                            Oorspronkelijk geplaatst door m-m Bekijk bericht
                            Het enige voordeel dat het wachten bied is dat ik langer kan sparen.
                            Denk dat ik dan kan gaan voor de A77 in combinatie met een all round Carl Zeiss lens.
                            Da gaat me wel wat kosten maar denk dat ik dan wel een super camera zal hebben, of heb ik het mis.

                            Mvg mm
                            men zegt dat het een super camera wordt, maar verder is er weinig bekend, maar bij super camera horen super objectieven, weet niet dat huidige objectieven 24mp APS aankunnen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A77

                              Ik hoop uberhaupt niet dat het een 24mp wordt, wat mij betreft is dat veel te veel. 16mp of dergelijk zal ook wel goed genoeg zijn. Moet je eens nagaan hoe groot RAW bestanden dan wel niet worden.

                              Maar het blijft allemaal speculeren. Zijn er nu inmiddels al gebruikers aan het testen, of is dat ook niet waar?
                              WillemClassensDesign: Mijn website
                              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                              Flitsers:HVL-F42AM;

                              Comment

                              Working...
                              X