Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lasoog door flits?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lasoog door flits?

    Ik wist niet goed waar ik dit bericht moest posten, dus doe ik het hier even.

    Gisteren tijdens de les fotografie is er een zware flitser afgegaan terwijl ik de lamp aan het bekijken was. De eerste 15 minuten zag ik overal rode en oranje bollen.
    Dan gaan slapen, en vanmorgen alles in orde. Maar nu begint m’n oog te tranen en het voelt alsof er overal zand tussenzit. Collega’s hier spraken van een lasoog, maar das toch ander licht dan een flitser denk ik?

    Net een afspraak gemaakt met de oogarts omdat ik er toch niet gerust in ben?

    Iemand die dit herkent? Of beter nog, iemand die me kan geruststellen? Ik ben al brildrager, nog meer ellende aan m’n ogen kan ik best missen.

    Riella
    Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

  • #2
    Re: Lasoog door flits?

    Lasogen krijg je door UV straling, ook in flitslicht zit UV straling,
    neem een aardappel en snij die in dunne plakjes, en leg die plakjes als kompres op je oog. Spoedige beterschap gewenst.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Lasoog door flits?

      druppel er eens wat oculoheel of eufrazia in, dat kalmeert het oog onmiddellijk. Beide zijn gewoon wat fysiologisch water met kruiden in en worden heel goed verdragen. Elke apotheker heeft zeker een van de twee. Ik gebruik die al jaren regelmatig omdat ik ooit een kwetsuur aan mijn oog heb opgelopen dat regelmatig ontsteekt.

      Ook goed om rode ogen als gevolg van overmatig cannabisgebruik wat te camoufleren.

      ik weet niet of een flitser lasogen kan veroorzaken. Als dat echt van vlakbij was heeft je oog een serieuze lichtintensiteit te verwerken gekregen, wat idd voor problemen zou kunnen zorgen.

      geen patatten op uw oog leggen. Alles wat in contact komt met een geïrriteerd oog MOET STERIEL zijn. Patatten zijn niet steriel.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Lasoog door flits?

        Oké, bedankt! Ik mag om 17u naar de oogarts, hopelijk gaat de dag snel voorbij.
        Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

        Comment


        • #5
          Re: Lasoog door flits?

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Lasogen krijg je door UV straling, ook in flitslicht zit UV straling,
          neem een aardappel en snij die in dunne plakjes, en leg die plakjes als kompres op je oog. Spoedige beterschap gewenst.

          MVG, Jeff C.
          Een vlamboog van een laselectrode produceert veel meer UV dan een gasontlading achter glas. En de truc met de aardappel is idd een gekende remedie bij lassers.
          Wel vreemd dat het voorkomt bij een eenmalige ontlading.

          Geen risico nemen, oogarts raadplegen.

          Comment


          • #6
            Re: Lasoog door flits?

            Ik moet dringend op zoek naar een andere oogarts.
            Volgens haar kan het geen lasoog zijn want zo’n lamp heeft geen UV-stralen.
            Waar de pijn dan wél vandaag komt kan ze niet zeggen…
            Heb oogdruppels “Indocollyre” gekregen, tegen eventuele ontstekingen. Afwachten dus.
            Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

            Comment


            • #7
              Re: Lasoog door flits?

              Wat jij beschrijft heb ik regelmatig.
              Ik draag lenzen, en dan om de één of andere reden zit ik dan soms met een klein wondje dat begint te ontsteken (je moet je bij dat wondje niet teveel voorstellen, dat kan zijn dat mijn lenzen wat droog waren, waardoor ze een beetje beginnen schuren tegen mijn oog en daar iets geïrriteerd hebben, maar kan ook dat ik mijn handen niet genoeg proper had gemaakt bij het indoen van de lenzen en dat ik zo iets opgedaan heb...lenzen zijn niet zo onschuldig als je denkt, altijd voorzichtig zijn, hygiënisch werken, snap dus nog steeds niet dat die dingen in de supermarkt te verkrijgen zijn, maar dat is een andere kwestie).
              Jeukt enorm, voelt "krasserig" aan en je ogen tranen voortdurend.
              Soms zijn mijn ogen rood, niet altijd.
              Spoelen met fysiologische oplossing kan pijn verlichten, maar meestal, als het niet snel weggaat, krijg ik een soort van speciale druppels (waar antibiotica inzit).
              Lenzen moet ik dan voor een periode uitlaten (het is niet zo dat ik dit elke paar maanden heb, hé, ik spreek over een periode van 20 jaar).

              Het kan ook zijn dat je na die lichtflits in je ogen bent beginnen wrijven en zo iets geïrriteerd hebt...
              Ik weet het natuurlijk ook niet, ik ben geen dokter.
              Normaal moet een dokter dat wel zien als de ogen licht ontstoken zijn, maar ik weet niet wat voor gradaties er allemaal zijn.
              Sowieso geloof ik mijn dokter eerder dan mensen op een forum. Als je twijfelt kan je altijd een tweede opinie krijgen of naar de huisarts gaan, maar dat moet je doen omdat je zelf twijfelt aan de manier waarop het gegaan is, niet omdat je meer geloof hecht aan wat op een forum gezegd wordt door mensen die je niet eens gezien hebben.
              Last edited by Tink; 23 maart 2011, 09:35.

              Comment


              • #8
                Re: Lasoog door flits?

                Oorspronkelijk geplaatst door Riella Bekijk bericht
                Ik moet dringend op zoek naar een andere oogarts.
                Volgens haar kan het geen lasoog zijn want zo’n lamp heeft geen UV-stralen.
                Waar de pijn dan wél vandaag komt kan ze niet zeggen…
                Heb oogdruppels “Indocollyre” gekregen, tegen eventuele ontstekingen. Afwachten dus.
                Het geneest vanzelf, eventueel kan eenmalig een pijnstillende oogdruppels op doen.

                Nergens zorgen om maken, tenzij het veel te lang duurt.
                Met lasogen slaap je ook niet goed, brand geweldig aan de ogen.
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                Comment

                Working...
                X